Peugeot 408, to globalny projekt powstały z myślą głównie o trzech ważnych rynkach – Chinach, Rosji i Ameryce Łacińskiej. Dla każdego z tych rynków wprowadzono odpowiednie zmiany dostosowując samochody do wymagań zarówno klientów, jak i stref klimatycznych, w których auta będą eksploatowane.
Peugeot 408 jest nowoczesnym kompaktowym samochodem o trójbryłowej sylwetce. Łączy w sobie wyrazistą stylistykę z funkcjonalnym nadwoziem posadowionym na znakomitym podwoziu o dobrych właściwościach jezdnych. Auto ma 4.703 mm długości, co jest wartością rekordową w segmencie. Rozstaw osi wynoszący 2.710 mm pozwala konkurować z autami segmentu D – dla przykładu aktualna wersja Volkswagena Passata oferuje jedynie o 2 mm większą odległość między osiami! Imponująca pojemność bagażnika wynosząca 526 dm³ również roi wrażenie w segmencie kompaktów, w którym Peugeot pozycjonuje swoje auto.
Rosyjską odmianę Peugeota 408 dostosowano do ciężkich warunków atmosferycznych, z którymi może się on zmierzyć, choćby za Uralem, czy na dalekiej północy, w warunkach syberyjskich. Auto ma wzmocnione zawieszenie, zwiększony prześwit, akumulator o ponadstandardowej pojemności, wzmocniony alternator, czy wydajniejsze ogrzewanie. Można też zamówić dodatkowe ogrzewanie dolnej części przedniej szyby (czyli w miejscu spoczynkowym wycieraczek), czy ogrzewane dysze spryskiwaczy. Standardem jest zbiornik płynu spryskiwaczy o większej objętości. Zastosowano też metalową osłonę silnika we wszystkich wersjach.
Zmiany pojawiły się także w takich miejscach, jak wlew paliwa, czy otwieranie pokrywy bagażnika.
W gamie jednostek napędowych pojawił się m.in. silnik 1.6 HDi. W efekcie 408-ka jest pierwszym lokalnie montowanym w Rosji samochodem z tą jednostka napędową.
Przeprowadzone testy wykazały, że zakłady w Kałudze są w stanie zapewnić wysoką jakość i odpowiednią wydajność w pełnym cyklu produkcyjnym, stąd podjęta decyzja o przejściu na ten cykl i rezygnacji z systemu SKD.
Podczas przygotowań do produkcji szczególną uwagę zwrócono na zapewnienie odpowiednich poddostawców. Aktualnie ich spektrum geograficzne jest bardzo szerokie – od Moskwy po syberyjski Krasnojarsk! Większość z nich działa jednak w rejonie Kaługi, co z powodów logistycznych jest znakomitym rozwiązaniem. Wśród kooperantów są m.in. francuska Faurecia (m.in. deski rozdzielcze, listwy drzwiowe, układy wydechowe), kanadyjska Magna (zderzaki), czy amerykański Lear (siedzenia) – wszystkie dostarczają podzespoły z fabryk zlokalizowanych w Rosji.
Peugeot obiecuje, że powstający w Kałudze model 408 będzie miał na lokalnym rynku bardzo atrakcyjną cenę.
KG
zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze