Peugeot 508 oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych (sedan i kombi), a każdą z nich można wybrać w pięciu wersjach wyposażenia. Oto cennik szczegółowy na rynku francuskim:
wersja | silnik/skrzynia biegów | moc [KM] | emisja CO2 sedan / SW | cena sedan | cena SW |
Access | 1.6 VTi BMP6 | 120 | 144 / 145 | 22.900 | 23.950 |
1.6 HDi FAP BVM5 | 112 | 124 / 125 | 24.750 | 25.800 | |
1.6 e-HDi FAP BMP6 Blue Lion | 112 | 115 / 116 | 25.650 | 26.700 | |
Active | 1.6 THP BVM6 | 156 | 149 / 150 | 26.150 | 27.500 |
1.6 HDi FAP BVM5 | 112 | 124 / 125 | 26.250 | 27.600 | |
1.6 e-HDi FAP BMP6 Blue Lion | 112 | 115 / 116 | 27.150 | 28.500 | |
2.0 HDi FAP BVM6 | 140 | 125 / 130 | 27.950 | 29.300 | |
2.0 HDi FAP BVA6 | 163 | 149 / 150 | 29.850 | 31.200 | |
Allure | 1.6 THP BVM6 | 156 | 149 / 150 | 28.950 | 30.300 |
1.6 THP BVA6 | 156 | 164 / 169 | 30.150 | 31.500 | |
1.6 e-HDi FAP BMP6 Blue Lion | 112 | 115 / 116 | 29.950 | 31.300 | |
2.0 HDi FAP BVM6 | 140 | 125 / 130 | 30.750 | 32.100 | |
2.0 HDi FAP BVA6 | 163 | 149 / 150 | 32.650 | 34.000 | |
GT | 2.2 HDi FAP BVA6 | 204 | 150 / 154 | 37.850 | 39.200 |
Feline | 1.6 THP BVA6 | 156 | 164 / 169 | 33.650 | 35.300 |
1.6 e-HDi FAP BMP6 Blue Lion | 112 | 115 / 116 | 33.450 | 35.100 | |
2.0 HDi FAP BVM6 | 140 | 125 / 130 | 34.250 | 35.900 | |
2.0 HDi FAP BVA6 | 163 | 149 / 150 | 36.150 | 37.900 |
Z tego wniosek, że 508-ka, auto duże i przestronne, startuje z niższego pułapu cenowego, niż nowa wersja Volkswagena Passata. Najtańsza wersja niemieckiego klasyka kosztować ma (w Niemczech) 24.425 euro, będzie więc o ponad 1.500 euro droższa od najtańszej 508-ki. Wersje kombi dzieli podobna różnica – dokładnie 1.475 euro. Niestety w Passacie jest szersza paleta silników benzynowych, aż po 300-konną jednostkę 3.6 V6, której odpowiednika próżno poszukiwać w ofercie Peugeota… :-( Tu królują diesle, a wszystkie silniki w gamie 508-ki mają po cztery cylindry.
Warto zauważyć, że 508-ka jest trochę dłuższa od Passata (ok. 2 cm), nieco od niego szersza (ok. 3,5 cm) i minimalnie niższa (ok. 1,5 cm). Ma za to w wersji sedan odrobinę mniejszy bagażnik. Peugeot 508 znacząco góruje nad Passatem pod względem rozstawu osi – o ponad 10 cm!
KG
Najnowsze komentarze