Peugeot 3008 to bestseller, który w ciągu ostatnich siedmiu lat zachwycił ponad 1,3 miliona klientów na całym świecie. Teraz systemy zamówień w Niemczech zostały otwarte dla nowej generacji Peugeot 3008 w wersji w pełni elektrycznej. Nowego Peugeot e-3008 można teraz zamówić w wariancie wyposażenia Allure od sugerowanej ceny detalicznej 48.650 euro. Ponadto nowy Peugeot 3008 jest również dostępny w wariancie z technologią hybrydową 48 V w cenie detalicznej wynoszącej 39.250 euro. Wprowadzenie na rynek planowane jest na wiosnę 2024 roku.
Wraz z nowym Peugeot e-3008, francuska marka rozpoczyna nową erę pojazdów elektrycznych, w której design służy wydajności. Dla nowego Peugeot e-3008 zaprojektowano nowy przód, całkowicie przeprojektowując reflektory i osłonę chłodnicy. Kompaktowe reflektory z nową technologią Pixel LED (standard w GT) są umieszczone w smukłej, eleganckiej listwie i podkreślają nowoczesność Peugeot e-3008.
Poznaj nasze wrażenia z testów samochodów Peugeot
Nowy Peugeot e-3008 to pierwszy model wyposażony w nowy Peugeot Panorama i-Cockpit®. Panoramiczny, „pływający” wyświetlacz HD o przekątnej 21 cali (53,3 cm) tworzy ekscytujący i wyrafinowany efekt na pokładzie i łączy w sobie cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży centralny ekran dotykowy. Oświetlenie otoczenia LED można indywidualnie wybrać spośród 8 różnych kolorów.
Silnik elektryczny, który łączy wydajność i przyjemność z jazdy
Nowy Peugeot e-3008 wyposażony jest w najnowocześniejszy silnik elektryczny, oferujący moc 157 kW (210 KM) i moment obrotowy 345 Nm. Nowy silnik elektryczny w Peugeot e-3008 zapewnia cichą podróż, pozbawioną wibracji i emisji CO2.
Ponadto w ofercie w terminie późniejszym pojawi się wersja dalekiego zasięgu o mocy 170 kW (230 KM) oraz wersja z podwójnym silnikiem (napęd na wszystkie koła) o mocy 240 kW (320 KM) (aktualnie tych dwóch wersji nie można jeszcze zamawiać).
Peugeot e-3008 to pierwszy model oparty na nowej platformie STLA Medium firmy Stellantis, który w zależności od wersji umożliwia zasięg do 700 km zgodnie z WLTP (jeszcze niedostępny do zamówienia), czas ładowania 30 minut, przyjemność z jazdy, wydajność, oraz usługi i funkcje połączone (planowanie podróży, inteligentne ładowanie i aktualizacje „bezprzewodowo”). Dzięki pojemności 520 litrów pod półką bagażową nowy Peugeot e-3008 jest równie przestronny jak jego poprzednik.
Komfort i bezpieczeństwo: Peugeot e-3008
Nowego Peugeot e-3008 można zamówić w wersji w pełni elektrycznej w wariantach wyposażenia Allure i GT.
W wariancie wyposażenia Allure oferuje następujące bogate wyposażenie standardowe:
– tapicerka: Tkanina/sztuczna skóra „Uziris” w kolorze czarnym z ozdobnymi szwami w kolorze różowym
– przełącznik trybu jazdy z możliwością wyboru pomiędzy trybami jazdy Eco, Normal i Sport
– Peugeot i-Cockpit®, panoramiczny wyświetlacz Peugeot i-Connect z dwoma 10-calowymi kolorowymi ekranami HD (25,4 cm)
– liczne systemy wspomagające kierowcę: ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu z ingerencją w kierowanie, kamera cofania z widokiem na otoczenie w zakresie 180°, Active Safety Brake Plus, asystent parkowania tyłem
– 19-calowe (48 cm) felgi aluminiowe
– pompa ciepła w celu optymalizacji zasięgu
– trójfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW
Począwszy od wersji GT, w standardzie znajduje się następujące wyposażenie:
– tapicerka: Alcantara/sztuczna skóra w kolorze czarnym z ozdobnymi szwami w kolorze zielonym
– reflektory Pixel LED
– oświetlenie LED otoczenia deski rozdzielczej, paneli drzwi i 21-calowego zakrzywionego panoramicznego wyświetlacza HD
– elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika z sensorem pod zderzakiem
– wspomaganie parkowania z przodu, dźwiękowe i wizualne
– dach Black Diamond (dach w kolorze Perla Nera Black)
– Peugeot i-Connect Advanced z 21-calowym zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczem HD, system nawigacji: nawigacja w czasie rzeczywistym „przez usługi TomTom”, sterowanie głosowe „OK Peugeot”, 2 porty USB-C z tyłu (ładowanie), indukcyjna stacja ładująca (15 W)
Peugeota e-3008 można zamówić w następujących kolorach: biały Okenit (standard), opcjonalnie: czarny Perla Nera, srebrny Artense i szary Titan, niebieski Obsession, niebieski Ingaro.
Sprawdź ofertę na samochody Peugeot dostępne w Polsce
Aby uzupełnić ofertę, nowy Peugeot 3008 jest także oferowany w Niemczech z nowym systemem hybrydowym 48 V: 1.2 l Hybrid 136 e-DSC6: (zużycie paliwa ważone w l/100 km, w cyklu mieszanym dla Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6 o mocy 100 kW (136 KM): 5,71 – 5,51; emisja CO2 w g/km: 1291 – 1241 (łącznie)) Połączenie silnika benzynowego PureTech o mocy 100 kW (136 KM) i 48-woltowego akumulatora w połączeniu ze zelektryfikowaną sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DSC6.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze