Po Meksyku, Ekwadorze, Peru, Gwatemali, Panamie, Paragwaju, Dominikanie i Urugwaju, teraz przyszła kolej na kolejny kraj Ameryki Łacińskiej, w którym został zaoferowany pick-up Peugeot Landtrek. To Chile. Peugeot ma nadzieję, że ta premiera pozwoli wykroić większy kawałek sprzedażowego tortu w tym segmencie. Rocznie na całym świecie sprzedaje się bowiem ok. 2,4 miliona średniej wielkości pick-upów, z czego ponad 400.000 sztuk przypada na Amerykę Południową.
Peugeot Landtrek w Chile dostępny jest z podwójną kabiną oraz z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z napędem 4×4 i 4×2.
Segment jednotonowych pick-upów, który ma największy zasięg poza Europą, reprezentuje prawie połowę rynku lekkich samochodów dostawczych w Ameryce Łacińskiej. Jest więc o co walczyć. Zwłaszcza, że w Chile Peugeot jest jedną z 10 największych marek samochodowych, z udziałem w rynku wynoszącym 4,5%. Warto też podkreślić fakt, iż Peugeot Partner jest tam liderem w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Pojawienie się nowego pick-upa Landtrek na rynku chilijskim pozwoli marce na zwiększenie sprzedaży dzięki pełnej gamie lekkich samochodów dostawczych oraz wzmocnienie reputacji poprzez przyciągnięcie nowych klientów. Segment samochodów ciężarowych, który stanowi 16% całego rynku, jest dla marki istotny, bo Peugeot dąży do uzyskania wyższego udziału w tym segmencie niż ogólne wyniki marki w Chile.
„Wprowadzenie Landtreka na rynki Ameryki Łacińskiej dowodzi, jak ważny dla Peugeota jest to region. Ten nowy pick-up uzupełnia naszą odnoszącą sukcesy gamę produktów, wypełniając stale rosnący segment” – powiedział Vincent Forissier, dyrektor marki Peugeot w Chile.
Aby podkreślić niezawodność, jakość, solidność i komfort nowego Peugeot Landtreka, zorganizowano ekspedycję „Conectando Las Americas”, która rozpoczęła się rok temu w Los Cabos w Meksyku. Po pokonaniu Chile i Argentyny, dziś, 24. listopada, ekspedycja dotrze do Ushuaia, jednego z dwóch najbardziej wysuniętych na południe miast świata. Trochę to trwało, ale wyprawa została przerwana w związku z trudną sytuacją epidemiologiczną w Ameryce Łacińskiej. Wznowiono ją dopiero na początku tego miesiąca. Początek drugiego etapu odbył się w Iquique, dużym mieście położonym na pustyni Atakama na północy kraju. Trzy załogi (dwie kobiety i czterech mężczyzn) pokonały 6.000 km i przejechały przez San Pedro de Atacama, Antofagasta, La Serena, Valparaiso, Santiago de Chile, Rancagua i Temuco, zanim skręciły w kierunku granicy z Argentyną. Od 14. listopada załogi przebywają w Argentynie, gdzie pokonają 2.500 km, odwiedzając najbardziej kultowe miejsca argentyńskiej Patagonii, odkrywając jej historię i mieszkańców. Karawana trzech Peugeotów Landtrek przejedzie przez Villa Angostura, San Carlos de Bariloche, El Calafate i dziś dotrze do Ushuaia na południu Ziemi Ognistej.
Marka Peugeot zaprojektowała ten pojazd w ścisłej współpracy z wieloma międzynarodowymi dostawcami referencyjnymi (z Europy, Japonii, USA itp.). Efektem tej współpracy jest całkowicie nowy pick-up spełniający najwyższe standardy na rynku. Oprócz atrakcyjnej stylistyki, specyfikacje marki podkreślały znaczenie solidnej konstrukcji, tak aby nowy Peugeot Landtrek był funkcjonalnym i wytrzymałym narzędziem pracy. Bez kompromisów w zakresie niezawodności, z ponad 2 milionami kilometrów testów w każdym terenie i w każdych warunkach pogodowych, zwłaszcza w Argentynie, Brazylii i Meksyku.
W zależności od wersji (chodzi o kabinę) Landtrek może zabrać „na pakę” dwie lub trzy europalety (w tym drugim przypadku auto musi mieć tzw. Single Cab, czyli pojedynczą kabinę. W Chile na razie nie będzie taka wersja oferowana, ale jeśli pojawi się zapotrzebowanie, to zapewne Peugeot na nie odpowie.
Samochód jest dobrze wyposażony, jak przystało na nowoczesne produkty Peugeota. Kierowca może się cieszyć m.in. z 10-calowego ekranu dotykowego HD zgodnego z Apple CarPlay™/Android Auto™ z systemem wykorzystującym dysk twardy o pojemności 10 GB. Auto jest również wyposażone w innowacyjny system kamer terenowych zainstalowanych w lusterkach bocznych oraz panoramiczny widok 360°, który pomaga kierowcy podczas przejeżdżania nad przeszkodami lub w wąskich przejściach.
Modułowość tylnego siedzenia jest wyjątkowa w segmencie jednotonowych pick-upów, ponieważ oparcie można złożyć w proporcjach 60/40 lub 100%. Po złożeniu oparcia wytrzymują obciążenie 100 kg.
Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia 6 poduszek powietrznych i ESP z następującymi funkcjami:
– Hill Descent Control,
– ASR (ulepszona kontrola trakcji) dla wersji 4×2 i 4×4,
– Trailer Swing Control z ESP.
A co pod maską? Do wyboru są silniki:
– turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 2.4 generująca 210 KM i 320 Nm;
– turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojemności 1.9 generująca 150 KM i 350 Nm.
Oba silniki można łączyć z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
W wersjach 4×4 do wyboru są trzy tryby napędu:
– 4×2: 100% napęd na tylne koła,
– 4H (4 High speed): do standardowego użytku w terenie,
– 4L (4 Low speed) z krótkimi przełożeniami: dzięki przekładni redukcyjnej 2,7 do 1, moment obrotowy przy niskiej prędkości jest zwiększony do użytku w terenie o niskiej przyczepności lub podczas pokonywania stromych zboczy.
Wersja 4×4 zapewnia nowemu Landtrekowi wszechstronność i pozwala na swobodne poruszanie się w każdym miejscu, o każdej porze i w każdych warunkach atmosferycznych. Peugeot Landtrek ma:
– kąt natarcia: 29°,
– kąt zejścia: 27°,
– kąt centralny: 25°,
– prześwit: do 235 mm (koła 17″/18″).
Opony typu Mud and Snow (M+S) nadają się do każdego terenu. Pojazd posiada w standardzie koło zapasowe oraz różne zabezpieczenia: blachę pod silnikiem oraz chlapacze przednie i tylne. W przypadku poważnej przeszkody kamera 360° działa również jako kamera terenowa.
Na początku miesiąca Peugeot Landtrek zadebiutował też w Republice Południowej Afryki.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze