Peugeot podsumował sprzedaż w I kwartale w Polsce. Nieznacznie, ale jednak – słupki w rankingu samochodów osobowych wzrosły o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Bestsellerami marki są Peugeot 2008 i 308.
W okresie od stycznia do marca zarejestrowano na polskim rynku 3.194 samochody spod znaku lwa. W porównaniu do I kwartału roku 2023 sprzedaż zwiększyła się od 11%, czyli 309 egzemplarzy. Ponadto Peugeot utrzymał niewielki 1-procentowy wzrost sprzedaży łącznie w segmentach samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Pierwsza trójka najpopularniejszych modeli to: Peugeot 2008, 308 oraz 408.
Numerem jeden tegorocznej sprzedaży, jak już wspomnieliśmy jest Peugeota jest 2008. Do końca marca polscy klienci nabyli 751 sztuk tego modelu. Wynik jest o 48% wyższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Crossover przyciąga wzrok odnowioną stylistyką, ale może zachęcić klientów także nowoczesną technologią. Zdecydowany charakter 2008 podkreśla układ przednich i tylnych świateł, odświeżony szeroki grill i atrakcyjny wzór aluminiowych felg. Wnętrze zyskało Peugeot i-Cockpit z odświeżonym designem cyfrowego zespołu zegarów i 10-calowym ekranem dotykowym, obsługującym systemy informacyjno-rozrywkowe.
Zobacz test: Peugeot 2008 GT 1.2 130 KM – jak sprawuje się mini SUV z lwem? Szybki test
Peugeot 2008 jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: ACTIVE, ALLURE lub GT. Gama napędów obejmuje 130-konną opcję benzynową oraz wersję elektryczną o mocy 136 lub 156 KM z akumulatorem 54 kW. Ta ostatnia zapewnia zasięg do 406 km w cyklu mieszanym WLTP i ładowanie z terminala publicznego 100 kW od 20 do 80% w zaledwie pół godziny. Nowością jest oszczędna i dynamiczna 136-konna hybryda, ale model można zamówić także z benzynową jednostką 1.2 PureTech o mocy 100 lub 130 KM. Cena Peugeot 2008 rozpoczyna się w Polsce od 112.800 zł.
Drugie miejsce dla Peugeot 308
Bardzo zbliżony wynik do 2008 marka odnotowała dla kompaktowego Peugeot 308. W I kwartale 2024 roku sprzedaż wyniosła 738 sztuk (+19% rok do roku). Hatchback wyróżnia się drapieżnym stylem, kompletem technologii komunikacji pokładowej oraz bogactwem systemów wspomagania prowadzenia. W salonach dealerskich zamówimy trzy poziomy wyposażenia i aż pięć opcji napędowych, uwzględniających silniki benzynowe, wysokoprężne, hybrydowe, Plug-in Hybrid oraz napęd elektryczny. Cena startuje do 116.300 zł.
Numerem trzy w tegorocznej sprzedaży Peugeota jest 408, który kradnie serca sympatyków klasy średniej oczekujących nieco większego auta o przyciągającej wzrok, sportowej linii nadwozia. Sprzedaż modelu wyniosła 459 sztuk, co ze względu na fakt, że jest to nowość rynkowa zaowocowało imponującym wzrostem na poziomie +230%. Dostępny w wersji benzynowej, hybrydowej lub Plug-in Hybrid oferuje bogate wyposażenie oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia i manewrowania, które zapewniają półautonomiczną jazdę. Aby stać się posiadaczem Peugeot 408 trzeba przeznaczyć 147.400 zł.
Na uwagę zasługuje też czwarty najpopularniejszy lew: Peugeot 3008, którego gama została ostatnio rozszerzona o premierowe wersje E-3008 i 3008. Model łączy nowoczesny design, emocje z jazdy i nowinki techniczne. Klienci decydujący się na nowego 3008 mogą wybierać spośród dwóch wersji wyposażenia i na początek dwóch opcji silnikowych: elektrycznej jednostki o mocy 210 KM i zasięgu do 525 km w cyklu WLTP lub 136-konnej hybrydy.
Janusz Ellert – dyrektor Peugeot w Polsce o wynikach sprzedaży:
„Marka Peugeot w pierwszym kwartale br. odnotowała bardzo dobry wynik w segmencie samochodów osobowych, uzyskując dwucyfrowy wzrost. To bardzo dobra baza na dalszą część roku, w której zadebiutują na polskim rynku tak ważne modele dla marki, jak nowe Peugeot 3008 oraz 5008”.
Najnowsze komentarze