Peugeot jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który zintegrował w swoich pojazdach sztuczną inteligencję ChatGPT*. Początkowo zarezerwowany dla 5.000 klientów system, ze względu na popularność tej technologii został przez Peugeota rozszerzony w fazie pilotażowej do 10.000 klientów.
Bardziej niż kiedykolwiek zaangażowany w innowacje dla swoich klientów, Peugeot wprowadził generatywną sztuczną inteligencję ChatGPT do najnowszej generacji samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.
Generatywna sztuczna inteligencja ChatGPT to najnowocześniejsza technologia opracowana przez OpenAI. Technologia ta wykorzystuje wiedzę zaczerpniętą z ogromnej ilości danych, aby dostarczać użytkownikom wyrafinowane, dokładne i zwięzłe odpowiedzi.
Dzięki temu, że rozwiązanie jest zintegrowane z systemem informacyjno-rozrywkowym w postaci innowacyjnego Peugeot i-Cockpit®, klienci po prostu aktywują asystenta głosowego „OK PEUGEOT” i zgłaszają swoje żądania na dowolny temat. Realistyczne reakcje ChatGPT są przekazywane za pośrednictwem wbudowanego asystenta głosowego.
Wiadomości ze świata Peugeot
ChatGPT jest w stanie odpowiedzieć na szeroki zakres pytań, zarówno prostych, jak i złożonych, a nawet może zaangażować klientów w rozmowę. Na przykład po przybyciu do nowego miasta klienci mogą poprosić omawiany system o zasugerowanie najlepszych zabytków do odwiedzenia, opowiedzenie historii tych miejsc, a następnie poprowadzenie kierowców do tych punktów orientacyjnych za pomocą samochodowego systemu nawigacji.
ChatGPT może zrobić znacznie więcej niż tylko odpowiadać na pytania. Na przykład kierowcy mogą poprosić system o zabawę dla swoich dzieci, który zorganizuje quiz na dowolną liczbę tematów, dzięki czemu latorośle nie będą się nudzić podczas długich podróży.
Doświadczenie klienta jest jednym z kluczowych filarów projektu E-LION firmy Peugeot, a wprowadzając ChatGPT do swoich pojazdów, francuska marka zwiększyła funkcjonalność asystenta głosowego, czyniąc go bardziej interaktywnym, płynnym i intuicyjnym.
Rozwiązanie jest dostępne w i-Cockpit® wszystkich modeli Peugeot najnowszej generacji wyposażonych w zintegrowaną nawigację. Kwalifikujące się modele obejmują nowy 208, nowy 2008, 308, 308 SW, 408, nowy 508 i 508 SW, nowy e-3008, nowy e-Rifter, nowy e-Traveller, nowy e-Partner, nowy e-Expert i już wkrótce nowy e-5008.
Aktualna oferta samochodów Peugeot w Polsce
Wszyscy klienci Peugeot posiadający kwalifikujące się modele mogą aktywować ChatGPT za pośrednictwem sklepu serwisowego Peugeot (zależnie od kraju). Wprowadzenie omawianego rozwiązania do pojazdów Peugeot stanowi część fazy pilotażowej, która umożliwia aktywację systemu i bezpłatne korzystanie z niego przez okres 6 miesięcy**. Początkowo zarezerwowana dla pierwszych 5.000 klientów, oferta ta została rozszerzona do 10.000 klientów.
Po fazie pilotażu Peugeot uwzględni opinie użytkowników w celu wdrożenia ChatGPT u wszystkich klientów posiadających kwalifikujący się pojazd podłączony do sieci.
* Ta nowa usługa wykorzystuje moc generatywnej sztucznej inteligencji, w tym technologie z platformy Chat AI firmy SoundHound. ChatGPT wersja 3.5 wykorzystuje dane pozyskane najpóźniej do stycznia 2022 roku, w związku z czym nie posiada wiedzy o zdarzeniach i danych występujących po tym terminie.
** Na tym etapie omawiana usługa będzie oferowana klientom Peugeot w ich języku we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze