Przez 10 lat samochód ten pozostawał liderem na europejskim rynku w segmencie furgonetek, a jego sprzedaż wyniosła 1,4 miliona sztuk. Obecnie Nowe Kangoo Express ma jeszcze więcej do zaoferowania. Design, komfort, ergonomia, niezawodność, poszanowanie środowiska naturalnego – we wszystkich tych dziedzinach Nowe Kangoo Express oferuje znacznie więcej niż poprzednia generacja. Zachowany został priorytetowy cel, jakim jest spełnienie wszelkich zawodowych potrzeb użytkowników.
Z tego względu Nowe Kangoo Express będzie dostępne również w wersji „krótkiej” o nazwie Nowe Kangoo Express Compact. Ten zwrotny samochód niewielkich gabarytów został skonstruowany z myślą o eksploatacji w ruchu miejskim. Rozszerzona oferta pozwoli marce Renault na umocnienie pozycji pierwszego producenta samochodów dostawczych w Europie.
Design i komfort w kabinie
Rodzinę Nowego Kangoo Express cechuje nowoczesny i wyrazisty design, odznaczający się krótkim i silnie zarysowanym przodem samochodu. Przestronna kabina jest doskonale doświetlona dzięki panoramicznej szybie przedniej, mocno wysuniętej do przodu, jak w samochodach typu van.
Konstruktorzy Renault skupili się na zapewnieniu we wnętrzu pojazdu przestrzeni, komfortu pracy i funkcjonalności, wprowadzając rozwiązania niespotykane dotąd w tym segmencie. Wysoko umieszczony fotel kierowcy, zapewniający doskonałą widoczność oraz dźwignia zmiany biegów w desce rozdzielczej sprawiają, że samochód jest tak wygodny w prowadzeniu, jak auto osobowe. Nowe Kangoo Express i Kangoo Express Compact wyposażono w liczne, pomysłowe schowki i półki, takie jak półka na dokumenty o formacie A4 na desce rozdzielczej, schowek pod dachem w kabinie, duży schowek w podłokietniku środkowym (zależnie od wersji), czy obszerny, zamykany schowek o pojemności 15 litrów (zależnie od wersji) w desce rozdzielczej.
Dzięki możliwościom podłączenia urządzeń multimedialnych, w tym funkcji zestawu głośnomówiącego Bluetooth®, Nowe Kangoo Express jest prawdziwym „mobilnym biurem”.
W zależności od wersji i kraju przeznaczenia, Nowe Kangoo Express jest wyposażone w urządzenia ułatwiające kierowcy prowadzenie samochodu, przejęte z samochodów osobowych (regulator i ogranicznik prędkości, radar cofania, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek).
Nowe Kangoo Express z bliska
Nowe Kangoo Express o długości nadwozia 4,21 m dysponuje przestrzenią ładunkową o pojemności od 3 do 3,60 m3. Szerokość między nadkolami wynosi 1,21 m i pozwala na załadunek europalety. Asymetryczne tylne drzwi skrzydłowe i boczne drzwi przesuwne (zależnie od wersji) zapewniają szeroki dostęp do przestrzeni ładunkowej. Możliwość złożenia fotela pasażera (opcja) zwiększa pojemność przestrzeni bagażowej do 3,50 m3, a jej długość wynosi wtedy 2,50 m. Rodzina Nowego Kangoo Express, to małe, mocne furgonetki, wyposażone w oszczędne i przyjazne dla środowiska silniki wpływające na zmniejszenie kosztów eksploatacji samochodu. W gamie Nowego Kangoo Express oferowane są trzy silniki wysokoprężne oparte na jednostce silnikowej 1.5 dCi o trzech poziomach mocy: 70 KM, 85 KM oraz 105 KM. Poziom emisji zanieczyszczeń poniżej 140 g/km CO2 w silnikach o mocy 70 KM i 85 KM pozwala na spełnienie kryteriów znaku «Renault eco2», natomiast odmiana silnika o mocy 105 KM może być wyposażona w filtr cząstek stałych (na niektórych rynkach). Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa silniki benzynowe (1.6 8V o mocy 90 KM oraz 1.6 16V o mocy 105 KM). Nowe Renault Kangoo Express, zbudowane na płycie podłogowej Sinica, cenionej za komfort i bezpieczeństwo jazdy, wykazuje się właściwościami jezdnymi niespotykanymi dotychczas w segmencie małych furgonetek. Zachowanie samochodu w czasie jazdy jest pewne, stabilne i daje poczucie bezpieczeństwa.
Nowe Kangoo Express Compact z bliska
Kompaktowe, zwrotne i przyciągające uwagę Nowe Kangoo Express Compact dysponuje licznymi atutami Nowego Kangoo Express, takimi jak możliwość załadunku europalety, co jest znaczącym osiągnięciem w segmencie małych samochodów dostawczych. Przestrzeń ładunkowa tego samochodu wynosi od 2,3 do 2,9 m3 w zależności od wersji przy długości całkowitej nadwozia wynoszącej tylko 3,83 m. Również w tej wersji Nowego Kangoo Express można złożyć fotel pasażera i uzyskać długość ładunkową sięgającą 2,1 m. Nowe Kangoo Express Compact może być napędzane silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi o mocy 60 KM i 85 KM, jak również silnikiem benzynowym 1.6 8V o mocy 90 KM.
W obu wersjach z silnikiem 1.5 dCi samochód spełnia kryteria znaku «Renault eco2». Odmiana silnika 1.5 dCi 85 KM wyróżnia się dodatkowo obniżoną do 129 g/km emisją CO2 (w sprzedaży od października 2008 roku). Nowe Kangoo Express Compact jest również skonstruowane na płycie podłogowej Scénica, co zapewnia mu właściwości jezdne na najwyższym poziomie w segmencie. Samochód będzie także wysoko ceniony za zwrotność w ruchu miejskim, gdyż jego średnica zawracania wynosi tylko 9,70 m (Renault Twingo: 9,85m), a długość całkowita nadwozia 3,83 m – takie gabaryty znacznie ułatwiają poruszanie się i parkowanie w mieście.
Bezpieczeństwo czynne i bierne na najwyższym poziomie w segmencie
Poziom wyposażenia w elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego jest wyższy niż średnia w segmencie samochodów dostawczych. Jest on zbliżony do bezpieczeństwa oferowanego przez samochody rodzinne. Pojazdy z gamy Nowego Renault Kangoo Express są wyposażone w układ ABS ostatniej generacji z funkcją regulacji momentu obrotowego przy redukcji przełożeń (MSR) oraz funkcją wspomagania nagłego hamowania. Standardowa wersja Nowego Kangoo Express może być również wyposażona w system ESP z funkcją kontroli podsterowności oraz funkcją zapobiegania poślizgowi kół (ASR) (wyłącznie w wersjach z silnikiem 1.5 dCi 85 KM i 105 KM). W każdej z tych wersji Nowe Kangoo Express uzyskuje najlepszą na rynku drogę hamowania w swej kategorii, w teście dziesięciu następujących po sobie hamowań od 100 do 0 km/h.
Kabina Nowego Kangoo Express skutecznie chroni kierowcę i pasażera. Model wyposażony jest w poduszkę powietrzną kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia oraz wyprofilowaną konstrukcję siedzenia zapobiegającą zjawisku tzw. nurkowania (z wyjątkiem składanego fotela pasażera). Jako opcja, w kabinie kierowcy może być również zamontowana poduszka powietrzna pasażera oraz boczna poduszka powietrzna po stronie kierowcy.
Liczne możliwości zabudowy
Zarówno Nowe Kangoo Express jak i Nowe Kangoo Express Compact zostały wyposażone w elementy ułatwiające specjalistyczne zabudowy tych samochodów przy ograniczeniu kosztów i czasu takiej operacji. Partnerska współpraca z wyspecjalizowanymi wykonawcami zabudów i adaptacji pojazdów wzbogaca ofertę o np. pojazdy interwencyjne, z zabudową izotermiczną, samochody warsztatowe itp.
1. Samochody dostawcze całkiem jak osobowe
1.1. Sympatyczny i funkcjonalny design
Sympatyczny design, jasne wnętrze
Nowe Kangoo Express i Nowe Kangoo Express Compact posiadają krótką maskę silnika i mocno zarysowany przód nadwozia z masywnym zderzakiem. Reflektory w kształcie kropli wody z gładkimi, przezroczystymi osłonami podkreślają wysoką klasę pojazdu i nawiązują do poprzedniego Kangoo Express, wykazując większą dojrzałość konstrukcji. Mocno wysunięta do przodu i uwypuklona przednia szyba doskonale doświetla wnętrze kabiny. Mocno zarysowane, duże błotniki podkreślają solidną konstrukcję nadwozia. Wyraźne profile nadkoli i linia dachu nadają płynność formie nadwozia Nowego Kangoo Express. Dwuskrzydłowe drzwi tylne wspierają się z obu stron na słupkach z wbudowanymi lampami tylnymi. Wymiary i budowa drzwi były przedmiotem szczególnej uwagi konstruktorów, by zapewnić możliwie najszerszy dostęp do przedziału ładunkowego.
Dwie wersje o wyważonym designie nadwozia
Nowe Kangoo Express i Nowe Kangoo Express Compact różnią się od siebie długością całkowitą nadwozia: 4,21 m i 3,83 m w wersji skróconej. Wartość ta sprawia, że Nowe Kangoo Express Compact jest samochodem o najbardziej zwartej budowie w swej kategorii. Szerokość nadwozia jest w obu wersjach identyczna i wynosi 1,83 m (+16 cm w stosunku do poprzedniego modelu). Design nadwozia samochodu w obu przypadkach jest bardzo wyważony: decyduje o tym rozstaw osi 2,7 m oraz krótki zwis przedni i tylny w Nowym Kangoo Express, a także bardzo charakterystyczny i sympatyczny wygląd Nowego Kangoo Express Compact. Wersja ta powinna szczególnie zainteresować użytkowników posługujących się samochodem głównie w mieście.
1.2. Komfort i ergonomia godne samochodu osobowego
W trakcie całego procesu projektowania Nowego Kangoo Express, prowadzono konsultacje, ankiety i wsłuchiwano się w uwagi klientów instytucjonalnych: inżynierowie z Działu Samochodów Dostawczych szczegółowo analizowali sposoby codziennej eksploatacji samochodu przez drobnych przedsiębiorców, przedstawicieli handlu i rzemiosła, a także użytkowników dużych flot pojazdów. Stwierdzono, że ich samochód jest czymś więcej niż narzędziem pracy służącym tylko do przemieszczania. Dla wielu użytkowników stanowi on ruchome biuro, w którym spędzają cały dzień pracy. Dlatego też równolegle opracowano wersje dostawcze i osobowe Nowego Kangoo, dzięki czemu Nowe Kangoo Express, to samochód dostawczy całkiem jak osobowy.
Funkcjonalne wnętrze i ergonomia ułatwiające codzienną eksploatację
Samochody z gamy Nowego Kangoo Express są narzędziem pracy łączącym w sobie ergonomię, komfort i funkcjonalność użytkowania. Nowe Kangoo Express i Nowe Kangoo Express Compact zapewniają wygodę prowadzenia samochodu godną osobowego vana. Całkowicie nowa konstrukcja deski rozdzielczej decyduje o nowoczesnym wyglądzie kabiny. Dźwignia zmiany biegów umieszczona na desce rozdzielczej poprawia ergonomię miejsca kierowcy i uwalnia przestrzeń między fotelami. Krótkie dźwignie świateł i wycieraczek oraz pilot sterowania radioodtwarzaczem umieszczony pod kierownicą zostały również zaprojektowane z myślą o ergonomii użytkowania. Dla zapewnienia większej wygody, ekran radioodtwarzacza i nawigacji satelitarnej (opcja) został przeniesiony na górną część deski rozdzielczej (zależnie od wersji). Dzięki głębokiej osłonie wyświetlane informacje są czytelne niezależnie od natężenia oświetlenia zewnętrznego. Jakość materiałów wykończeniowych była bardzo starannie dobierana – w kabinie nie ma widocznej blachy.
Szerokość przedniej części kabiny Nowego Kangoo Express nad podłokietnikami wynosi 1,51 m (+8,8 cm w stosunku do poprzedniego modelu), co decyduje o wyjątkowej przestronności wnętrza samochodu. Regulacja wysokości fotela w zakresie +/-20 mm (zależnie od wersji) oraz podnóżek w podłodze zapewniają optymalną i ergonomiczną pozycję za kierownicą. Miejsce kierowcy jest podwyższone, identycznie jak w osobowym vanie. Konstrukcja foteli została całkowicie zmodyfikowana, aby zapewnić lepsze podparcie i trzymanie boczne. Oryginalnie zaprojektowana dźwignia hamulca ręcznego typu lotniczego nawiązuje do rozwiązania stosowanego w Mégane i pozwala na uzyskanie dodatkowego schowka między fotelami. Włącznik elektrycznego sterowania szyb bocznych został umieszczony w podłokietnikach drzwi.
Niespotykany na rynku samochodów dostawczych komfort termiczny
Dla zwiększenia komfortu użytkowania Nowe Kangoo Express wyposażono w godne osobowego vana funkcje sprawnego ogrzewania i cichego nawiewu powietrza. Klimatyzacja sterowana ręcznie (opcja) zapewnia optymalny komfort w kabinie.
Prawdziwe mobilne biuro
Aby ułatwić codzienną eksploatację samochodu w pracy, wokół miejsca kierowcy rozmieszczono liczne pomysłowe i funkcjonalne schowki i półki. Półka formatu A4 z miejscem na długopisy w górnej części deski rozdzielczej pozwala na bezpieczne przewożenie dokumentów. Obszerny, zamykany schowek w desce rozdzielczej (zależnie od wyposażenia) o pojemności 15 litrów może pomieścić dwa przenośne komputery, a także dokumenty czy inne przedmioty, które muszą być ukryte przed wzrokiem osób postronnych.
Łatwo dostępna półka pod sufitem ma pojemność 13 litrów i może służyć do przewożenia map drogowych, dokumentów czy torby. Kieszenie w drzwiach mają pojemność 4 litry, są wygodne, obszerne i poręczne – doskonale nadają się do przewożenia drobiazgów, jak również butelki o pojemności 1,5 litra. Centralny schowek z podłokietnikiem jest dostępny w zależności od wersji (pojemność 9 litrów).
Nowe Kangoo Express i Nowe Kangoo Express Compact można przekształcić w „mobilne biuro” dzięki licznym akcesoriom multimedialnym oraz urządzeniom pomagającym w prowadzeniu samochodu. Renault proponuje uchwyt do przenośnej nawigacji satelitarnej mocowany z lewej strony miejsca kierowcy, u góry, w sposób zapewniający wygodny odczyt informacji. W Nowym Kangoo Express jest również dostępne Audio Connection Box. Urządzenie to pozwala ono na słuchanie ulubionych utworów z własnych zasobów muzycznych. Umieszczony w schowku w desce rozdzielczej moduł Audio Connection Box jest wyposażony w wejścia do podłączenia pamięci zewnętrznej USB, przenośnego odtwarzacza plików mp3 lub iPoda. Odtwarzacze można obsługiwać za pomocą pilota umieszczonego pod kierownicą. Ponadto w ofercie dostępne są również telefoniczne zestawy głośnomówiące Bluetooth®.
1.3. Wzorcowy poziom bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo czynne na najwyższym poziomie
Wyposażenie samochodów z gamy Nowego Kangoo Express w elementy bezpieczeństwa czynnego jest porównywalne z samochodem rodzinnym. Wszystkie wersje są wyposażone w system ABS Bosch 8.0 z korektorem siły hamowania (EBV) i wspomaganiem nagłego hamowania z funkcją automatycznego włączania świateł awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu. ABS został obecnie połączony z funkcją regulacji momentu obrotowego przy redukcji przełożeń (MSR) zapobiegającej blokowaniu kół przy puszczeniu pedału gazu lub zwalnianiu na śliskiej nawierzchni. Jest to innowacja wprowadzona w Nowych Kangoo Express.
Inną nowością jest system ESP dostępny jako opcja w podstawowej wersji Nowego Kangoo Express (oprócz 1.5 dCi 70 KM). Współpracujący z systemem kontroli podsterowności system pozwala na osiągnięcie poziomu bezpieczeństwa czynnego niespotykanego dotąd w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych (ASR) gwarantuje skuteczne ruszanie w warunkach obniżonej przyczepności lub przy pełnym obciążeniu samochodu.
Użytkownicy Nowego Kangoo Express mogą korzystać z nowoczesnych urządzeń wspomagających prowadzenie samochodu, z których większość została przejęta z samochodów osobowych i nie była dostępna w poprzednim modelu tego samochodu.
Zależnie od poziomu wyposażenia i silnika, Nowe Kangoo Express może być wyposażone w opcji w regulator i ogranicznik prędkości, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek z czujnikiem deszczu, czy w radar cofania ułatwiający parkowanie. Duża przednia szyba, ergonomia miejsca kierowcy, a także duże lusterka wsteczne zewnętrzne zapewniają kierowcy doskonałą widoczność.
Bezkompromisowa ochrona
W celu zagwarantowania maksymalnej ochrony kierowcy i pasażera, Nowe Kangoo Express i Nowe Kangoo Express Compact zostały wyposażone w najwyższej klasy rozwiązania decydujące o bezpieczeństwie. Pierwszym elementem chroniącym użytkowników jest konstrukcja nadwozia. Jest ono zbudowane ze stali i materiałów skutecznie pochłaniających i rozpraszających energię zderzenia. Kabina, jako strefa o bardzo sztywnej konstrukcji nieulegająca odkształceniom, chroni kierowcę i pasażera przed przedostaniem się do wnętrza podzespołów z komory silnika w razie zderzenia czołowego.
Oba przednie pasy bezpieczeństwa posiadają pirotechniczne napinacze, w optymalny sposób zatrzymujące ciało osoby w fotelu oraz wewnętrzne ograniczniki napięcia chroniące klatkę piersiową w chwili zderzenia. Nowe Kangoo Express są seryjnie wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy oraz zależnie od poziomu wyposażenia mogą posiadać dodatkowo dwie poduszki powietrzne: poduszkę pasażera i poduszkę chroniącą klatkę piersiową kierowcy. W celu ograniczenia obrażeń okolic miednicy przy zderzeniu czołowym, siedzisko foteli wyposażono w zabezpieczenie przed tzw. nurkowaniem (oprócz składanego fotela pasażera). W przypadku zderzenia czołowego, bezpieczeństwo użytkowników zapewniają także inne rozwiązania, takie jak magnezowy szkielet kierownicy podatny na odkształcenia, wkłady pochłaniające energię w drzwiach oraz wzmocnienie w obudowie kolumny kierownicy chroniące przed obrażeniami kończyn dolnych. Ponadto układ chowania pedału hamulca zabezpiecza kierowcę przez obrażeniami nóg.
2. Podwójna oferta spełniająca wszelkie potrzeby użytkowników instytucjonalnych
Dzięki przestrzeni ładunkowej o pojemności od 2,3 m3 do 3,6 m3 oraz długości przedziału ładunkowego od 1,34 m do 2,92 m, nowa gama Renault Kangoo Express oferuje bardzo wiele możliwości przewozu towarów. W wersji standardowej czy kompaktowej, z lub bez fotela pasażera (na niektórych rynkach), samochody z tej gamy spełniają oczekiwania tak zróżnicowane, jak różne są sektory działalności użytkowników.
2.1. Nowe Kangoo Express z bliska
Duża przestrzeń ładunkowa
Dzięki swym wymiarom (długość: 4,21 m, szerokość: 1,83 m, wysokość: od 1,81 m do 1,84 m zależnie od wersji), Nowe Kangoo Express oferuje dużą przestrzeń ładunkową 3 m3 (2,75 m3 w poprzednim modelu Kangoo Express) przy długości przedziału ładunkowego 1,73 m (+6 cm w stosunku do poprzedniego Kangoo Express). Szerokość podłogi między nadkolami tylnymi – 1,21 m – pozwala na załadunek europalety. Dwuskrzydłowe drzwi tylne o bardzo mocnej konstrukcji zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji. Przykładowo, w samochodzie przeznaczonym do użytku w firmie kurierskiej, drzwi będą otwierane ponad pięćdziesiąt razy dziennie. Drzwi tylne otwierają się pod kątem 90° i posiadają uchwyty blokujące, chroniące je przed zamknięciem przy podmuchu wiatru. Uchwyt umieszczony po wewnętrznej stronie drzwi służy do zwolnienia blokady i otwarcia ich do 180°. Kabina jest oddzielona od przedziału ładunkowego pełną ścianą. Ruchoma przegroda z kraty pozwala na złożenie fotela pasażera przy zachowaniu pełnego zabezpieczenia miejsca kierowcy. Maksymalna ładowność Nowego Kangoo Express wynosi od 650 kg do 800 kg (zależnie od wersji, łącznie z masą kierowcy).
W nowym Kangoo Express można zwiększyć pojemność przedziału ładunkowego korzystając z opcji składanego fotela pasażera. W tej konfiguracji pojemność ładunkowa sięga 3,5 m3, a długość użytkowa zwiększa się do 2,50 m. Ponadto, w specyfikacji pojazdu bez fotela pasażera (na niektórych rynkach), możliwe jest uzyskanie objętości ładunkowej 3,6 m3 i długości użytkowej wynoszącej 2,92 m.
Boczne drzwi przesuwne (zależnie od wersji) posiadają mocną konstrukcję i łatwo otwierają się dzięki specjalnie wyprofilowanej klamce. Szerokość drzwi bocznych 635 mm (+16 mm w stosunku do poprzedniego Kangoo Express) zapewnia łatwy dostęp do przedziału ładunkowego wyposażonego w sześć uchwytów do mocowania ładunku w podłodze.
Zależnie od poziomu wyposażenia i konfiguracji przestrzeni ładunkowej, możliwe jest zamontowanie na ścianach bocznych samochodu sześciu dodatkowych zaczepów do mocowania przewożonego towaru.
W celu umożliwienia przewozu wysokich przedmiotów, Nowe Kangoo Express może być wyposażone także w tylną klapę dachową nowatorskiej konstrukcji, działającą jak otwierany dach. Takie rozwiązanie nie tylko wzmacnia konstrukcję i zwiększa jej trwałość. Jego zasadniczą zaletą jest to, że pozwala na otwarcie większej połaci dachu i w ten sposób umożliwia przewóz wysokich i jednocześnie dużych przedmiotów. Szerokość otworu w dachu wynosi 100 cm (+19 w stosunku do poprzedniego Kangoo Express), a jego długość 46 cm (+5 cm).
Doskonałe właściwości jezdne
Nowe Kangoo Express cechuje się doskonałymi własnościami jezdnymi niespotykanymi dotychczas w segmencie furgonetek. Wybór płyty podłogowej Scenica, cieszącej się uznaniem ze względu na swe właściwości jezdne, był najlepszym możliwym rozwiązaniem dla Nowego Kangoo Express. Dzięki temu w czasie jazdy samochód ten prezentuje cechy godne samochodu osobowego, spełniając jednocześnie surowe wymagania stawiane samochodom dostawczym. W porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu, przedni i tylny rozstaw kół został poszerzony, aby zapewnić większą stabilność nadwozia w czasie jazdy. Rozstaw kół przednich wynosi teraz 1,52 m (+12 cm w stosunku do poprzedniego modelu), zaś kół tylnych 1,54 m (+12 cm). Zmianie uległ również rozstaw osi, który zwiększył się z 2,60 m do 2,70 m.
Przednie zawieszenie typu Mc Pherson z dolnym wahaczem trójkątnym zapewnia odpowiednią sztywność i tłumienie drgań. Ustawienia amortyzatorów przednich i tylnych dobrano tak, aby optymalnie połączyć komfort jazdy z pewnym trzymaniem się drogi w zależności od stopnia obciążenia Nowego Kangoo Express. Tylne zawieszenie zbudowano w oparciu o oś sprężystą z programowanym ugięciem, połączoną ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem poprzecznym o grubości 15,1 mm. Cała konstrukcja układu jezdnego w połączeniu z zaletami płyty podłogowej zapewnia stabilne, dające poczucie bezpieczeństwa zachowanie na drodze oraz odpowiednie utrzymywanie nadwozia Nowego Kangoo Express przy pokonywaniu zakrętów. Różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu bez ładunku i samochodu obciążonego jest prawie zerowa, co gwarantuje stabilną jazdę bez niespodziewanych reakcji pojazdu w każdej konfiguracji nadwozia i warunkach obciążenia.
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego nowej generacji zastosowane w Nowym Kangoo Express pozwala na obniżenie zużycia paliwa o 3,5% i zapewnia wygodę prowadzenia w każdych warunkach eksploatacji.
Średnica zawracania między krawężnikami wynosząca 10,7 m (identyczna jak w Renault Clio!) ułatwia manewry w ruchu miejskim.
Oferowane seryjnie koła o średnicy 15 cali gwarantują pewne trzymanie się drogi, jak również większą skuteczność działania układu hamulcowego. Nowe Kangoo Express może się poszczycić najkrótszą drogą hamowania w tym segmencie. Duża średnica czterech wentylowanych tarcz hamulcowych (280 mm z przodu i 274 mm z tyłu) wpływa na mocne i skuteczne działanie hamulców. Parametry te zdecydowały o skróceniu drogi hamowania do 40 m w teście dziesięciu następujących po sobie hamowań z prędkości 100 do 0 km/h.
Oszczędne, trwałe i przyjazne dla środowiska silniki
Nowe Kangoo Express oferuje bogatą gamę silników cechujących się trwałością, oszczędnością, niezawodnością i przyjaznych dla środowiska.
Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi 70 (50 kW), dCi 85 (63 kW), dCi 105 (78 kW)
Znany już i ceniony za swe osiągi, niskie koszty eksploatacji i niską emisję zanieczyszczeń, silnik 1.5 dCi jest oferowany w Nowym Kangoo Express w trzech wersjach mocy. Wersje dCi 70 (50 kW), dCi 85 (63 kW) i dCi 105 (78 kW) spełniają różnorodne potrzeby użytkowników instytucjonalnych. Wersja o mocy 70 KM (50 kW) przy 4.000 obr/min, oferowana w podstawowym wyposażeniu, jest synonimem niskich kosztów użytkowania. Moment obrotowy tej odmiany silnika wynoszący 160 Nm jest dostępny już przy 1.700 obr/min, poza tym silnik wykazuje się bardzo niskim zużyciem paliwa 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, emitując 140 g CO2/km.
Wersja o mocy 85 KM (63 kW) przy 3.750 obr/min zapewnia dużą wszechstronność w użytkowaniu pojazdu. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu 200 Nm już przy 1.750 obr/min, silnik jest bardzo elastyczny zarówno podczas jazdy po mieście jak i na dalekich trasach. Nowe Kangoo Express napędzane tym silnikiem stanowi bardzo atrakcyjną ofertę pod względem osiągów i zużycia paliwa. Przy średnim zużyciu 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym, silnik emituje tylko 137 g CO2/km. Tak niskie zużycie paliwa powoduje, że Nowy Renault Kangoo Express jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swej kategorii.
Parametry te sprawiają, że wersje silnika 1,5 dCi 70 KM i 85 KM spełniają kryteria znaku «Renault eco2». Symbol «Renault eco2» jest wyrazem działań podejmowanych przez Renault w dziedzinie ochrony środowiska. Samochody posiadające ten znak muszą spełniać jednocześnie trzy kryteria ekologiczne i ekonomiczne: powinny być wyprodukowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001, wykazywać się emisją CO2 poniżej 140 g/km (lub posiadać możliwość zasilania bioetanolem E85 lub biodieselem B30), a po wycofaniu z eksploatacji 95% ich masy powinno nadawać się do recyklingu.
Wśród materiałów użytych do budowy winno znaleźć się 5% tworzyw sztucznych pochodzących z odzysku. Wszystkie silniki wysokoprężne montowane w Nowym Kangoo Express będą w niedługim czasie dostępne w wersjach przystosowanych do zasilania biopaliwem B30 (30% udziału biodiesla).
Ukoronowaniem oferty silników wysokoprężnych Nowego Kangoo Express jest najmocniejsza odmiana silnika 1.5 dCi rozwijająca moc 105 KM (78kW) przy 4.000 obr/min oraz moment obrotowy 240 Nm przy 2.000 obr/min. Silnik ten spełnia oczekiwania klientów poszukujących wysokiego komfortu prowadzenia samochodu i dużej mocy silnika. Zastosowanie układu zasilania ze wspólną listwą wtrysku drugiej generacji, a także turbo o zmiennej geometrii oraz uzyskanie ciśnienia wtrysku na poziomie 1600 bar, gwarantuje temu silnikowi doskonałe osiągi. Nie są one jednak uzyskiwane ze szkodą dla oszczędności, gdyż zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 5,4 l/100 km, co daje emisję CO2 na poziomie 142 g/km. Tak korzystne parametry uzyskano dzięki zastosowaniu piezoelektrycznych wtryskiwaczy oraz 6-biegowej skrzyni mechanicznej. Wprowadzenie dwuczłonowego koła zamachowego z tłumikiem drgań pozwoliło na wyeliminowanie hałasów pracy o niskiej częstotliwości przy wolnych obrotach silnika. Silnik ten jest również dostępny (na niektórych rynkach) w wersji z filtrem cząstek stałych. Jego zużycie paliwa wynosi wówczas 5,5 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 147 g/km. Ta wersja sinika pokazuje pełnię swoich możliwości na trasie szybkiego ruchu.
Silniki benzynowe: 1.6 8V 90 KM (66 kW) raz 1.6 16V 105 KM (78 kW)
Znany w ofercie Renault silnik 8V rozwijający moc 90 KM (64 kW) przy 5.500 obr/min jest synonimem wytrzymałości, niezawodności i wysokiej sprawności. Charakteryzuje się momentem obrotowym wynoszącym 128 Nm dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów silnika. 90% maksymalnej wartości momentu jest dostępne już od 2.000 obr/min. Silnik ten zużywa 8,2 l benzyny na 100 km.
Silnik 1.6 16V rozwija moc 105 KM (78 kW) przy 5.750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3.750 obr/min. Zapewnia wysoki komfort jazdy i elastyczną pracę również w niskim zakresie prędkości obrotowej. Zużycie paliwa zostało ograniczone dzięki zastosowaniu rozrządu z lekkich materiałów i rolek zmniejszających siłę tarcia. Zużycie paliwa w tym silniku wynosi 7,7 l/100 km. W niedługim czasie dostępna będzie odmiana tego silnika przystosowana do zasilania bioetanolem E85.
2.2. NOWE KANGOO EXPRESS COMPACT z bliska
Duże walory użytkowe przy niewielkich gabarytach nadwozia
Mimo swej zwartej budowy, Nowe Kangoo Express Compact oferuje przestrzeń ładunkową od 2,3 do 2,9 m3 (zależnie od wersji).
Szerokość 1,21 m między nadkolami w przedziale ładunkowym pozwala na przewożenie europalety – co jest niespotykane w samochodach dostawczych o takich wymiarach nadwozia. Długość przedziału ładunkowego wynosi od 1,34 m do 2,12 m w wersji ze składanym fotelem pasażera, który po złożeniu umożliwia uzyskanie płaskiej podłogi. Natomiast samochód w konfiguracji bez fotela pasażera pozwala na uzyskanie długości ładunkowej sięgającej 2,54 m. W dwóch wyżej opisanych konfiguracjach wyposażenia, objętość ładunkowa wynosi odpowiednio 2,8 m3 i 2,9 m3.
Kangoo Express Compact posiada takie same drzwi tylne dwuskrzydłowe jak standardowa wersja nadwozia, przystosowane do warunków intensywnej eksploatacji. Otwierają się one pod kątem 90° i posiadają blokady niedopuszczające do ich zamknięcia przez podmuch wiatru. Uchwyt umieszczony po wewnętrznej stronie drzwi służy do zwolnienia blokady i otwarcia ich do 180°. Kabina jest oddzielona od przedziału ładunkowego ruchomą przegrodą z kraty lub pełną ścianą. Ruchoma przegroda z kraty pozwala na złożenie fotela pasażera przy zachowaniu pełnego zabezpieczenia miejsca kierowcy. Maksymalna ładowność Nowego Kangoo Express wynosi 500 kg. W przedziale ładunkowym umieszczone są cztery uchwyty do mocowania ładunku.
Niespotykanym dotychczas wyposażeniem w tak niewielkich samochodach będzie wprowadzana wkrótce klapa w tylnej części dachu, identyczna jak oferowana w standardowej wersji nadwozia. Działa ona jak otwierany dach: część ruchoma przesuwana jest nad stałą część dachu. Takie rozwiązanie nie tylko wzmacnia konstrukcję i zwiększa jej trwałość. Jego zasadniczą zaletą jest to, że pozwala na otwarcie większej połaci dachu, umożliwiając przewóz wysokich i jednocześnie dłuższych przedmiotów. Szerokość otworu w dachu wynosi 100 cm (+19 w stosunku do poprzedniego Kangoo Express), a jego długość 46 cm (+5 cm).
Wyjątkowa zwrotność i właściwości jezdne na najwyższym poziomie
Nowe Kangoo Express Compact to nowy produkt w ofercie Renault, który pozwala na spełnienie oczekiwań firm działających w miastach. Model jest adresowany głównie do klientów, którzy często muszą poruszać się po centrum miasta (kurierzy, dostawy towarów, usługi naprawcze itp).
Długość całkowita Nowego Kangoo Express Compact (3,83 m) jest o 38 cm mniejsza niż standardowej wersji nadwozia, co uzyskano poprzez odpowiednie skrócenie rozstawu osi. Taki zabieg korzystnie wpłynął na średnicę zawracania. Nowe Kangoo Express Compact może wykonać nawrót o średnicy tylko 9,70 m między krawężnikami, co jest rekordowo małą wartością w kategorii kompaktowych samochodów dostawczych. Dla przypomnienia, średnica zawracania Renault Twingo wynosi 9,85 m! Nowe Kangoo Express Compact jest więc doskonale przystosowane do jazdy w ruchu miejskim.
Nowe Kangoo Express Compact posiada także tak samo dobre właściwości jezdne jak standardowa wersja nadwozia, gdyż jest również skonstruowane na płycie podłogowej Scenica zapewniającej komfort jazdy godny samochodu osobowego. Tak jak Nowe Kangoo Express, Nowe Kangoo Express Compact posiada poszerzone rozstawy kół przednich i tylnych wynoszące odpowiednio 1,52 m i 1,54 m. Wyposażono go także w te same elementy układu jezdnego: zawieszenie typu McPherson z trójkątnym wahaczem z przodu oraz oś sprężystą z programowanym ugięciem ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem poprzecznym z tyłu. Cały układ jezdny zaprojektowano tak, by zminimalizować boczne przechyły nadwozia pojazdu, zarówno bez obciążenia jak i z ładunkiem oraz aby zapewnić stabilne zachowanie w zakrętach. Dzięki temu samochód prowadzi się bardzo pewnie, a jego zachowanie na drodze jest w pełni przewidywalne.
14-calowe koła gwarantują pewne trzymanie się drogi. Nowe Kangoo Express Compact wykazuje się najkrótszą drogą hamowania w swym segmencie, wynoszącą 43 m. Wynik ten został uzyskany w teście dziesięciu następujących po sobie hamowań z prędkości 100 do 0 km/h.
Gama niezawodnych i mocnych jednostek napędowych spełniających najwyższe standardy ochrony środowiska
Oferta silników Nowego Kangoo Express Compact jest dostosowana głównie do eksploatacji w ruchu miejskim.
Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi 70 (50 kW) oraz dCi 85 (63 kW)
Silnik 1.5 dCi jest dostępny w Nowym Kangoo Express Compact w wersjach o mocy 70 KM (50 kW) i 85 KM (63 kW). Umożliwia on energiczne przyspieszanie Nowego Kangoo Express Compact, co zwiększa komfort jazdy w mieście. W wersji o mocy 70 KM (50 kW), moment obrotowy silnika wynoszący 160 Nm jest dostępny już przy 1.700 obr/min, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,3 l/100 km, co daje emisję CO2 na poziomie 140 g/km.
Wersja o mocy 85 KM (63 kW) przy 3.750 obr/min oferuje jeszcze większą wszechstronność w użytkowaniu. Moment obrotowy 200 Nm dostępny w tym silniku już przy 1.900 obr/min zapewnia wysokie osiągi i komfort jazdy, tak w mieście jak i na dalekich trasach. Parametry zużycia paliwa i emisji CO2 są również znakomite. Przy średnim zużyciu paliwa 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym, Nowe Kangoo Express Compact 1.5 dCi 85 KM emituje tylko 135 g CO2/km. Ponadto w samochodach sprzedawanych od października 2008 roku, emisja CO2 zostanie obniżona do zaledwie 129 g/km dzięki nowym nastawom silnika!
Samochody Kangoo Express Compact spełniają trzy kryteria znaku «Renault eco2»: są produkowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001, emisja CO2 nie przekracza 140 g/km i są po wycofaniu z eksploatacji 95% ich masy nadaje się do recyklingu, a wśród materiałów użytych do budowy 5% tworzyw sztucznych pochodzi z odzysku. Podobnie jak Nowe Kangoo Express, Nowe Kangoo Express Compact 1.5 dCi będzie w niedługim czasie dostępne w wersji dostosowanej do stosowania biopaliw.
Silnik benzynowy: 1.6 8V 90 KM (66 kW)
Nowe Kangoo Express Compact będzie niedługo dostępne z silnikiem benzynowym 1.6 8V rozwijającym moc 90 KM (66 kW) przy 5.500 obr/min. Jest on synonimem wytrzymałości, niezawodności i wysokiej sprawności. Charakteryzuje się momentem obrotowym wynoszącym 128 Nm, dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów silnika. 90% maksymalnej wartości momentu jest dostępne już od 2.000 obr/min, co jest szczególnie cenne w jeździe miejskiej. Nowy Kangoo Express Compact wyposażony w tę jednostkę zużywa 8 l benzyny na 100 km.
3. Obsługa, naprawy, zabudowy. Rodzina Nowego Kangoo Express spełnia oczekiwania klientów instytucjonalnych
3.1. Gama trwałych i ekonomicznych w eksploatacji pojazdów
Niskie koszty obsługi technicznej
Nowe Kangoo Express zostało opracowane z myślą o zagwarantowaniu wysokiej niezawodności oraz trwałości i jest przeznaczone dla klientów o wysokich oczekiwaniach dotyczących kosztów eksploatacji. Na ograniczenie kosztów eksploatacji ma wpływ niskie zużycie paliwa tych samochodów, a także wydłużone okresy między przeglądami: wymiana oleju co 30 tys. km (lub co roku) w silnikach benzynowych i silniku wysokoprężnym 1.5 dCi 105 KM.
W silnikach 1.5 dCi 70 KM i 85 KM, wymiana oleju jest przeprowadzana co 20 tys. km (lub co roku). W silnikach wysokoprężnych wymiana filtra powietrza następuje co 60 tys. km (lub co 4 lata), a w jednostkach benzynowych co 90 tys. km (lub co 4 lata). Filtr oleju napędowego należy wymieniać co 40 tys. km w silnikach wysokoprężnych (oprócz wersji o mocy 105 KM z filtrem cząstek stałych lub bez, w którym wymiana następuje co 30 tys. km).
Pasek rozrządu wymieniany jest co 6 lat lub:
– w silnikach benzynowych co 90 tys. km (1.6 8V), 120 000 km (1.6 16V)
– w silnikach wysokoprężnych (1.5 dCi) co 160 tys. km.
Aby dostosować częstotliwość przeglądów do rzeczywistych warunków eksploatacji samochodu, silniki wysokoprężne wyposażone są w system kontrolny, podający kierowcy odpowiednie informacje na tablicy rozdzielczej.
Blachy zewnętrznego poszycia samochodu są poddane cynkowaniu, zaś profile zamknięte zabezpieczane woskiem, co pozwala na udzielenie gwarancji antykorozyjnej na 12 lat.
Niskie koszty napraw
Samochody z gamy Nowego Kangoo Express zapewniają również zachowanie niskiego poziomu kosztów napraw. Przednie błotniki Nowych Kangoo Express i Kangoo Express Compact są wykonane z materiału kompozytowego o nazwie noryl, odpornego na odkształcenia. Bez śladu pochłaniają energię uderzeń o niewielkiej sile, które często przytrafiają się podczas jazdy miejskiej, co znacznie obniża koszty napraw blacharsko-lakierniczych. Przednie elementy nadwozia Nowego Kangoo Express można łatwo zdemontować, dzięki czemu czas naprawy ulega skróceniu. Demontaż zewnętrznych klamek drzwi może zostać wykonany bez kompletnego rozbrajania drzwi. Pokrywa silnika otwiera się od przodu, co ułatwia dostęp do komory silnika. Dotarcie do żarówek reflektorów jest również znacznie łatwiejsze niż w poprzednim modelu Kangoo.
3.2. Liczne zabudowy specjalistyczne
Różnorodne modyfikacje i zabudowy
Każda firma poszukuje samochodu dostosowanego do swoich specyficznych potrzeb i oczekiwań, toteż Renault oferuje szeroką gamę akcesoriów i wyposażenia wnętrza, jak również wiele rodzajów zabudów.
Wyłożenie podłogi i ścian przedziału ładunkowego na przykład drewnianą sklejką lub panelami plastikowymi, zapewnia Nowemu Kangoo Express większą trwałość i odporność na uszkodzenia. Natomiast alarm z zabezpieczeniem przestrzennym lub obwodowym chroni przed kradzieżą lub włamaniem.
Ponadto firma Renault we współpracy z producentami zabudów i nadwozi opracowała liczne adaptacje przeznaczone dla różnych branży działalności klientów:
– samochody interwencyjne (policja, straż miejska, straż pożarna, pogotowie gazowe, pogotowie energetyczne, itp.),
– samochody izotermiczne i chłodnicze do transportu produktów łatwo psujących się (agregat chłodniczy jest napędzany zasilaniem elektrycznym lub przez silnik samochodu),
– pojazdy kurierskie i wykonujące cykliczne dostawy towarów (poczta, cukiernia, piekarnia, itp.).
Nowe Kangoo Express oferuje po raz pierwszy w tym segmencie specjalne wyposażenie i instalacje ułatwiające pracę wykonawcom zabudowy i podnoszące końcową jakość kompletnego samochodu: otwory przeznaczone do przeprowadzenia przewodów przez przegrodę czołową, przystawkę odbioru mocy na silniku (przykładowo do napędu kompresora agregatu chłodniczego), instalację i przyłącza elektryczne do wykorzystania przez producenta zabudowy.
Udzielana przez Renault autoryzacja jest potwierdzeniem, że adaptacja nie powoduje obniżenia fabrycznej jakości samochodu bazowego. Autoryzacja, stanowiąca gwarancję jakości, jest przyznawana po przeanalizowaniu aspektów technicznych, jakościowych i handlowych zabudowy lub nadwozia (kwestie obsługi posprzedażnej, gwarancji).
Organizacja uwzględniająca oczekiwania klientów
Renault oferuje dodatkowo wiele wersji dostępnych na specjalne zamówienie. Wykonywane są one w fabryce i pozwalają na spełnienie indywidualnych wymagań obejmujących kolor nadwozia zgodny z kolorem firmowym klienta flotowego lub też specjalne przygotowanie pojazdu do późniejszej zabudowy przez wyspecjalizowaną firmę. Renault korzysta tu z usług swej filii, spółki SOMAC, aby zagwarantować odpowiedni termin dostawy pojazdów, kontrolę logistyczną oraz jakość.
Renault posiada odpowiednie struktury wewnętrzne umożliwiające spełnienie specyficznych oczekiwań klientów i jest w stanie szybko zaoferować nietypowe rozwiązania przystosowane do potrzeb klientów.
3.3. Atuty Centrów Obsługi Firm
Dzięki udziałowi w rynku na poziomie 14,2 %, marka Renault jest od jedenastu lat niezaprzeczalnym liderem na rynku samochodów dostawczych w Europie. Dzięki atrakcyjnym produktom, a także sprawnie i skutecznie działającym serwisom, Renault dysponuje ofertą w pełni dostosowaną do potrzeb klientów instytucjonalnych. Ponad 700 Centrów Obsługi Firm na świecie tworzy sieć zakładów Renault, wyspecjalizowanych w obsłudze klientów instytucjonalnych w zakresie sprzedaży i obsługi posprzedażnej, oferujących rozwiązania przystosowane do potrzeb klienta.
Zakłady wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych są niezbędne ze względu na długość cyklu życia tego typu pojazdów. Podczas gdy handlowy cykl życia samochodu osobowego trwa około pięciu lat, samochód dostawczy musi zdobywać sobie klientów na rynku przez okres dwa razy dłuższy, z uwagi na mniejszą sprzedaż tych samochodów. Ponadto znaczne zróżnicowanie gamy każdego modelu, jak również konieczność poznania specyfiki działalności klientów (piekarzy, murarzy, ratowników medycznych itp.) decydują o odmiennym podejściu handlowym do klienta instytucjonalnego w oparciu o specjalną ofertę.
Centra Obsługi Firm to obiekty należące do filii Renault lub koncesjonerów, zlokalizowane najczęściej w dużych aglomeracjach miejskich i posiadające duży potencjał w zakresie sprzedaży samochodów dostawczych oraz sprzedaży dla firm. Spełniają one specyficzne oczekiwania wszystkich klientów instytucjonalnych: przedstawicieli drobnego rzemiosła i handlu, małych i średnich przedsiębiorstw, lokalnych, krajowych czy międzynarodowych flot samochodowych, dla których samochody są narzędziem pracy. Wszystkie Centra Obsługi Firm spełniają zbliżone standardy i proponują ofertę handlową i serwisową o identycznym poziomie jakości w całej sieci.
Dane techniczne i wymiary obu wersji dostawczych znajdziecie pod poniższymi linkami:
– Renault Kangoo Express
– Renault Kangoo Express Compact
Źródło: Renault Polska.
Najnowsze komentarze