Pasmo sukcesów – to chyba najlepsze określenie dla tego, co zrobiła Dacia w Wielkiej Brytanii. Rumuńska marka jest obecna na brytyjskim rynku już pięć lat i z tej okazji przygotowano drobną fetę i podsumowano tych pięć lat.
Dacia w założeniach w ogóle nie miała być oferowana na zachodnioeuropejskich rynkach. Klienci jednak w zasadzie wymogli na Dacii sprzedaż tych aut w bogatych krajach Europy Zachodniej. Dacia trafiła do Niemiec, Francji, Włoch, czy Hiszpanii. Mija właśnie pięć lat, odkąd trafiła również na rynek brytyjski.
W ciągu tych pięciu lat na rynku brytyjskim Dacia sprzedała ponad 120.000 samochodów. Rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault nadal oferuje najtańsze samochody w Wielkiej Brytanii. Najtańsze, ale jednocześnie solidne, trwałe i praktyczne.
Pierwszą Dacią, która trafiła na brytyjski rynek, był SUV Duster. To najbardziej przystępne auto w swojej klasie na rynku. W Wielkiej Brytanii Duster pojawił się na początku 2013 roku. Niedługo później dołączyło do niego Sandero – wciąż najtańszy nowy samochód sprzedawany w Wielkiej Brytanii. Niewiele później na rynek brytyjski wprowadzono Sandero Stepway – najpopularniejszy tam model Dacii. Kolejnym modelem zaoferowanym Brytyjczykom była Dacia Logan MCV. Gamę dopełnił wprowadzony w ubiegłym roku Logan MCV Stepway.
Dacia wciąż oferuje najtańszy nowy samochód w Wielkiej Brytanii, a ceny Sandero zaczynają się od 5.995 funtów. W 2017 roku Sandero zostało również uznane samochodem o najniższych całkowitych kosztach eksploatacji.
W kwietniu 2017 roku Dacia sprzedała swój stutysięczny samochód w Wielkiej Brytanii. Jubileuszowy model, Sandero Stepway, kupił klient w Bristolu. Sandero było szóstym najlepiej sprzedającym się samochodem w Walii w całym 2017 roku. Do dziś Dacia sprzedała ponad 120.000 samochodów klientom w całej Wielkiej Brytanii.
Dacia to także prawdziwie globalna historia sukcesu. Najszybciej rozwijająca się marka samochodowa w Europie w 2017 roku. Ponad 4,5 miliona Dacii zostało sprzedanych na całym świecie od czasu ożywienia marki przez Grupę Renault w 2004 roku. Sprzedaż Sandero wzrosła o 16 procent w 2017 roku do blisko 200.000 sztuk w Europie.
Louise O’Sullivan, szefowa Dacia UK, skomentowała: „Dacia została wprowadzona na nasz rynek w 2013 roku i od razu cieszyliśmy się dużym zainteresowaniem. W ciągu zaledwie pięciu lat społeczność Dacii znacząco się rozwinęła dzięki dorocznemu Dacia Day, naszym niesamowicie zaangażowanym klubom właścicieli Dacii i głównym partnerom marek, takim jak Rugby Football League. Po fantastycznym wzroście sprzedaży w tych pięciu latach czekamy na kolejne ekscytujące lata”.
Dacia przez tych pięć lat w Wielkiej Brytanii zdobyła ponad 40 nagród. Warto tu wspomnieć przede wszystkim tytuł „Najlepszego małego samochodu w cenie poniżej 12.000 funtów”. Dacia Sandero zdobywa go regularnie od sześciu lat.
Aby uczcić pi lat obecności na brytyjskim rynku, Dacia zorganizowała imprezę, podczas której nakręcono video inspirowane znanym klasycznym hitem disco: „Dacia Way I Like It!”.
https://youtu.be/flVNAZT0mDA
Udział Dacii w brytyjskim rynku wynosi aktualnie 1%. Gdyby ustawić wszystkie sprzedane dotychczas w Wielkiej Brytanii Dacie, to ich sznur ciągnąłby się od Londynu do Edynburga.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze