Początek roku, to zawsze czas podsumowań sprzedaży. Świetne wieści docierają do nas z Portugalii. Peugeot drugi rok z rzędu został tam liderem rynku w sprzedaży nowych samochodów w Portugalii. Według danych ACAP, francuska marka zakończyła 2022 rok z 20.855 sprzedanymi egzemplarzami (samochody osobowe + lekkie samochody dostawcze) i udziałem w rynku na poziomie 11,6%, a przecież nie był to łatwy rok dla branży.
Również w segmencie samych tylko samochodów osobowych Peugeot w Portugalii osiągnął świetne wyniki. W minionym roku sprzedano w tym kraju 16.828 aut osobowych, co dało francuskiej marce 10,8% udziału w rynku.
Także na rynku lekkich samochodów użytkowych Peugeot był w Portugalii liderem w 2022 roku, sprzedając 4.027 aut, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 17,1%.
Peugeoty 2008 i 208 były najlepiej sprzedającymi się samochodami w Portugalii
Z 6.001 sprzedanymi egzemplarzami, Peugeot 2008 był ulubionym samochodem Portugalczyków w 2022 roku. Oprócz tego, że był oczywiście liderem w segmencie B, był także najlepiej sprzedającym się SUV-em w kraju. Drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w 2022 roku był Peugeot 208 z 5.008 zarejestrowanymi egzemplarzami, który pozostaje wiodącym hatchbackiem w segmencie B od czasu swojej premiery w Portugalii w 2019 roku!
Inne modele Peugeota też notowały świetne rezultaty sprzedaży
Gama Peugeotów 308 i 308 SW zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży w segmencie C z łączną liczbą 2.615 sztuk, przy czym wariant 308 SW wyróżniał się jako najlepiej sprzedający się samochód kombi w Portugalii z 1.358 egzemplarzami i rynkowym udziałem na poziomie ponad 19%.
Kolejnym obszarem, w którym Peugeot uzyskuje nie tylko świetne wyniki, ale wręcz utrzymuje pozycję lidera, jest oferta SUV-ów, której propozycje – 2008 / 3008 / 5008 – osiągają łącznie 8.421 sprzedanych egzemplarzy, co daje udział w tym segmencie rynku na poziomie około 11,5%.
Z pieczęcią „Made in Mangualde” Peugeot Partner był najlepiej sprzedającym się lekkim autem użytkowym w Portugalii z liczbą 3.259 zarejestrowanych egzemplarzy, co odpowiada ponad 12% udziałowi w rynku lekkich samochodów dostawczych.
Zobacz, jakie wyniki sprzedaży nowych aut Peugeot odnotował w 2022 roku w Polsce
Transformacja energetyczna i dekarbonizacja
Dzięki rozwiązaniom doskonale dostosowanym do nowych potrzeb klientów i niezbędnej dekarbonizacji, Peugeot przyciągnął uwagę różnych segmentów konsumentów w segmencie BEV (pojazdy elektryczne z akumulatorem) i PHEV (pojazdy hybrydowe typu plug-in).
Jako referencyjny gracz na rynku aut elektrycznych, dzięki umiejętności adaptacji i jakości swoich produktów, Peugeot zakończył 2022 rok na pierwszej pozycji w sprzedaży pojazdów LEV (Low Emission Vehicles), z udziałem na poziomie 8,6% i wolumenem 2.977 rejestracji.
Peugeot był także liderem rynku wśród producentów samochodów w 100% elektrycznych, z 1.884 sprzedanymi egzemplarzami modeli e-208, e-2008, e-Rifter, e-Traveller, e-Partner, e-Expert i e-Boxer, a udział marki w tym segmencie rynku wyniósł 10,1%. Należy również zauważyć, że e-208 (670 sztuk), e-2008 (839 sztuk) i e-Rifter (71 sztuk) notowały świetne wyniki i były najlepiej sprzedającymi się modelami BEV w swoich segmentach. To samo stało się z e-Partnerem (205 sztuk), co przyczyniło się do wiodącej pozycji Peugeota w kategorii w 100% elektrycznych samochodów użytkowych.
Podobnie Peugeot był wiodącą marką na rynku hybryd plug-in, z 6,8% udziałem i 1.093 sprzedanymi egzemplarzami modeli 308 i 308 SW Plug-In Hybrid, 3008 Plug-In Hybrid, 508 i 508 SW Plug-In Hybrid oraz 508 PSE.
„Przez dwa kolejne lata Peugeot znajdował się w czołówce portugalskiego rynku samochodów osobowych i dostawczych, niemal we wszystkich jego segmentach. Niełatwe osiągnięcie, biorąc pod uwagę wyzwania wynikające z trudności, które nadal dotykają ten sektor. Ciągła praca profesjonalistów Peugeot, jego sieci dealerskiej i zespołów Stellantis została nagrodzona i jest wspierana przez kompletną i atrakcyjną gamę, która jest stale odnawiana” – mówi João Mendes, dyrektor Peugeot Portugal i Hiszpania.
„Mamy nowy wizerunek, już zaproponowany w 2022 roku w nowych 308 i 308 SW oraz wraz z premierą naszego nowego fastbacka 408. Jesteśmy marką awangardową, dysponującą najbardziej zaawansowanymi technologiami w zakresie osiągów, komfortu i bezpieczeństwa, która wyprzedza mobilność przyszłości – ze szczególnym naciskiem na elektryfikację – i która urzeka z czasem coraz większą liczbę klientów w Portugalii” – dodał dyrektor Mendes.
„Jesteśmy zachwyceni widząc te świetne wyniki i dokładamy wszelkich starań, aby w coraz większym stopniu podnosić jakość obsługi klienta do poziomu doskonałości. Marka została właśnie ponownie doceniona nagrodą Consumer Choice po raz 10. z rzędu!” – chwali się bez fałszywej skromności szef marki w Portugalii.
„Dzięki tym wynikom z optymizmem patrzymy na rok, który zaczyna się teraz. W 2023 roku będziemy mieli jedną z największych ofensyw produktowych w historii naszej marki, zaczynając od Peugeota 408, wzmacniając ewolucję stylistyczną i technologiczną naszych modeli, z dużym naciskiem na wprowadzenie nowych zelektryfikowanych silników i naszą ofensywę w 100% elektrycznych napędów w segmencie C, który jest tak ważny w Portugalii” – powiedział João Mendes, dyrektor Peugeot Portugal i Hiszpania.
Wybrany „Konsumencką marką samochodową nr 1” po raz dziesiąty z rzędu
Jak wspomniał João Mendes, Peugeot po raz dziesiąty z rzędu został uznany „Konsumencką marką samochodową nr 1”. Wyróżniając się w grupie 11 marek samochodów kandydujących do tej nagrody, przeprowadzonej przez główny system oceny marek w Portugalii i ocenionej przez 1.190 uczestników, Peugeot osiągnął łączny wynik 80,48%, co jest najwyższym wskaźnikiem satysfakcji w swojej kategorii (81,15 %) i sięgnął po rekord rekomendacji na poziomie 77,80%. Francuska marka osiągnęła również świetne, bo najlepsze wyniki w pięciu z 10 „Atrybutów Oceny”, zawsze będąc powyżej średnich wartości grupy marek w 8 z 10 Atrybutów.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze
The Real Person!
The Real Person!