Zaczęło się całkiem nieźle… OS1, czyli pierwszy przejazd przez Mucharz, padł łupem Michała Kościuszki. Mieliśmy więc Peugeota 207 S2000 na pierwszym miejscu. Z trzecim czasem finiszował Bryan Bouffier, a zawodników 207-ek przedzielił Tomek Czopki. Bouffier stracił do Kościuszki jedynie 3,2 sekundy, a od Czopika dzieliło go tylko 0,2 sekundy.
Debiutujący w Peugeocie 207 S2000 Michał Sołowow zanotował piąty czas próby, a przed nim uplasował się Leszek Kuzaj w nowej Imprezie.
Najlepszy w klasie R2B był Radek typa w Citroënie C2R2, ale uzyskał dopiero 21. czas. Tuż za nim sklasyfikowano Zbyszka Cieślara w Renault Clio. Zbyszek okazał się najlepszy w klasie A7.
OS2, czyli Stryszów, pokazał moc Peugeotaów. 207-ki zajęły trzy pierwsze miejsca. Najszybszy znowu był Kościuszko, 0,8 sekundy za nim przyjechał Bryan Bouffier, a odcinkowe podium uzupełnił Michał Sołowow.
W klasie R2B tym razem najszybszy był Ariel Piotrowski (25. czas), który jednakże uległ bezpośrednio Zbyszkowi Cieślarowi.
Kończące poranną pętlę Harbutowice (OS3), to już zwycięstwo Bouffiera. Michał Sołowow ponownie był trzeci, a kierowców 207-ek znowu rozdzielił Tomek Czopik. Michał Kościuszko musiał się zadowolić miejscem piątym i oddał prowadzenie w rajdzie Bouffierowi.
W klasie A7 znowu dominował Zbigniew Cieślar (21. miejsce na odcinku), który minimalnie wyprzedził Radka Typę, ponownie najszybszego w R2B.
Druga pętla zaczęła się ponownym przejazdem przez Mucharz. Bryan Bouffier nie oddał oesowego zwycięstwa nawet mimo przebicia opony pod koniec próby! Również drugie miejsce przypadło Peugeotowi – to Michał Kościuszko ostro walczył z Tomkiem Czopikiem, którego wyprzedził o 0,1 sekundy! Michał Sołowow jadący 207-ką po raz pierwszy, wciąż zajmował piąte miejsce.
Radek Typa znowu okazał się najszybszy w R2B, ale pokonał Ariela Piotrowskiego tylko o 1,9 sekundy. Zajęli odpowiednio 21. i 22. miejsce.
OS5, to znowu Stryszów i znowu tryumf Bouffiera. Trzecim czasem błysnął Michał Sołowow, którego wyprzedził Kajetan Kajetanowicz. Blisko 4,5 minuty stracił na tym OS-ie Michał Kościuszko. Wtedy jeszcze nie wiedziano, na czym polegał problem z samochodem.
Radek Typa wdarł się do drugiej dziesiątki i wylądował z osiemnastym czasem. Dwudziestkę zamknął Marcin Pasecki, który Citroënem C2R2 Max wyprzedził Zbyszka Cieślara. Ariel Piotrowski finiszował na 23. miejscu.
Drugą dzisiejszą pętlę zakończyły Harbutowice. Bouffier skompletował pętlowe zwycięstwa i umocnił się na prowadzeniu w rajdzie. Michał Sołowow coraz lepiej „wjeżdżał się” w 207-kę i ukończył OS6 na trzecim miejscu wyprzedzony przez Leszka Kuzaja o 0,4 sekundy. Michał Kościuszko ostatecznie wycofał się z Rajdu.
Radek Typa znowu okazał się najszybszym kierowcą w klasie R2B, ale Ariel Piotrowski ustąpił mu tylko o 0,1 sekundy.
OS7, to znowu Mucharz. Trzeci przejazd przez ten odcinek wygrał Bryan Bouffier. Tylko 1,6 sekundy za nim finiszował Michał Sołowow, który tym samym wskoczył na pozycję wicelidera w rajdzie!
Marcin Pasecki ukończył próbę z 19. czasem wygrywając klasę R2B. Radek Typa był 21., a kierowców Citroënów rozdzielił Zbyszek Cieślar. Problemy miał Ariel Piotrowski, który ukończył OS na pozycji 33. W efekcie aż o 10 miejsc spadł w klasyfikacji generalnej – z pozycji 19. na 29.
Przedostatni dzisiejszy odcinek specjalny, to trzeci przejazd przez Stryszów. Znowu nie było mocnych na Bryana Bouffiera, ale znalazł się zawodnik szybszy od Michała Sołowowa. Trzeciego na mecie kielczanina wyprzedził Kajetan Kajetanowicz.
W klasie R2B znowu królował Radek Typa. Ariel znowu miał kłopoty i spadł na 30. miejsce w generalce :-(
Zakończenie dzisiejszego etapu należało do Bryana Bouffiera. Trzeci czas uzyskał Michał Sołowow, tym razem wyprzedzony jeszcze przez Tomka Czopika.
Radek Typa i Jan Chmielewski w Citroënach C2R2 uzyskali taki sam czas i zajęli 20. miejsce na odcinku. Ariel Piotrowski wciąż borykał się z kłopotami, stracił dużo czasu i spadł na 31. miejsce w rajdzie.
Po pierwszym etapie Rajdu Krakowskiego „nasi” zajmują następujące miejsca:
1. Bouffier/Panseri, Peugeot 207 S2000
2. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000
17. Cieślar/Ogierman, Renault Clio
18. Typa/Siatkowski, Citroën C2R2
19. Pasecki/Ciupka, Citroën C2R2 Max
20. Sieklucki/Foltynowicz, Citroën C2R2
24. Boruta/Grabarkiewicz, Renault Clio
25. Dobrowolski/Dobrowolski, Citroën C2R2
26. Chmielewski/Pleskot, Citroën C2R2
27. Zabrocki/Gospodarczyk, Peugeot 206 XS
30. Mazek/Kwiatkowski, Citroën C2
31. Piotrowski/Wódkiewicz, Citroën C2R2
33 Bednarski/Handwerker, Citroën Saxo
34. Jaroszewicz/Tarapacki, Peugeot 206 XS
39. Porębski/Spurek, Citroën C2R2
41. Smolarek/Kubiniec, Peugeot 206 XS
42. Para/Dębowski, Renault Clio
43. Małyszczycki/Baran, Peugeot 207 S2000
Jutro drugi etap i sześć odcinków specjalnych do pokonania. Ich łączna długość wynosi 72,24 km.
A na zakończenie chcielibyśmy pokazać Wam film z testów Michała Sołowowa w Peugeocie 207 S2000.
KG
Najnowsze komentarze