Prolog nie jest wliczany do łącznych wyników, ale był ważny – w oparciu o jego wyniki ustalono kolejność startową do dzisiejszego etapu. Próby tej nie będzie miło wspominał Robert Kubica – już po kilku kilometrach pożegnał się z RMC z powodu awarii Clio R3 – uszkodzeniu uległ blok silnika rajdówki, co uniemożliwiło naprawę samochodu i polska załoga Kubica/Gerber musiała się wycofać.
Dzisiejsze ściganie rozpoczęło się od próby Burzet-Lachamp Raphael o długości 27,27 km. Najszybszy na tym odcinku okazał się Mikko Hirvonen testujący Fiestę S2000.
Najlepszy z Peugeotów, prowadzony przez Krisa Meeke’a, został sklasyfikowany na trzeciej pozycji ze stratą 9,7 sekundy do Hirvonena.
Czwarty czas zanotowano przy nazwisku Sebastiena Ogiera, również korzystającego z 207-ki. Francuz przejechał odcinek o 14,2 sekundy wolniej od Mikko Hirvonena.
Dobrze poradził sobie również Stephane Sarrazin, jadący kolejnym Peugeotem. Stefek stracił do rodaka tylko 0,4 sekundy i po OS1 był piąty.
W pierwszej dziesiątce sklasyfikowano jeszcze dwie 207-ki – na miejscu ósmym zakończył tę próbę Bruno Magalhaes (+35,8), a oczko niżej sklasyfikowano Franza Wittmanna (+50,6).
Jak zwykle, w Monte Carlo o wynikach w dużej mierze decydował właściwy dobór opon. Warunki były jednak zmienne i trudno było się dobrze wstrzelić z ogumieniem.
Długi, bo liczący sobie aż 45,17 km OS2, to St Pierreville-Antraigues. Klasę pokazał Sebastien Ogier, który rewelacyjnym czasem 30:54,2 (czyli średnią prędkością 87,7 km/h) nie dał szans rywalom.
Drugi czas wykręcił Mikko Hirvonen, ale był gorszy od Francuza, ubiegłorocznego zwycięzcy RMC, o 9,9 sekundy.
Do trójki wbił się Stephane Sarrazin, który na przejechanie tych ponad 45 km potrzebował o 14,1 sekundy więcej czasu, niż jego rodak, Ogier.
Kris Meeke był tym razem szósty (+43,4) i w łącznej klasyfikacji spadł o dwa oczka, na miejsce piąte. Kierowca z Wielkiej Brytanii narzekał na zamglenia.
Bruno Magalhaes znowu był ósmy, nie zmienił więc swojej pozycji w łącznych wynikach.
Podobnie było z Franzem Wittmannem (+1:16,9), za to do dziesiątki wbił się jeszcze Luca Betti, również w Peugeocie 207 S2000. Włoch stracił do Ogiera niemal 103 sekundy.
OS3 stał pod znakiem naprawdę niesportowego zachowania kibiców, którzy przed przejazdem Sebastiena Ogiera narzucili na drogę dużo śniegu. Francuz wypadł z trasy, stracił niemal 127 sekund i ukończył próbę na trzydziestym miejscu, na dodatek z lekko uszkodzonym przodem Peugeota.
Odcinek Burzet-Lachamp Raphael 2 padł łupem Mikko Hirvonena, który o 2 sekundy pokonał Krisa Meeke’a.
Stephane Sarrazin finiszował z szóstym czasem i awansował na drugie miejsce klasyfikacji generalnej. Stracił do Hirvonena 16,6 sekundy, ale skorzystał z problemów Ogiera.
Franz Wittmann tym razem zakończył odcinek z ósmym czasem (+29,6), a pierwszą dziesiątkę zamknął Bruno Magalhaes (+36,4), siódmy w łącznej klasyfikacji, również dzięki kłopotom Ogiera.
Kończący dzisiejsze zmagania powtórny przejazd przez St Pierreville-Antraigues, to popisowa jazda Sebastiena Ogiera. Francuz musiał się naprawdę zdenerwować wypadkami z OS3, bo mocno „dołożył” konkurentom – pokonał drugiego na mecie Krisa Meeke’a o 17,4 sekundy, a do prowadzącego w łącznej klasyfikacji Hirvonena odrobił aż 20,7 sekundy!
Bruno Magalhaes był tym razem siódmy, stracił do Ogiera blisko minutę, ale awansował w łącznej klasyfikacji na szóste miejsce.
W dziesiątce zmieścił się jeszcze Franz Wittmann. W łącznych wynikach Austriak plasuje się na dziewiątej pozycji.
Kłopoty miał Stephane Sarrazin – ukończył próbę na dwudziestej pozycji ze stratą przeszło trzech minut do Sebastiena Ogiera. Problem polegał na przebitej oponie, której Francuz nie zauważył i na kapciu dojechał do mety.
Na koniec zostawiamy Was z pierwszą dziesiątką klasyfikacji generalnej po pierwszym etapie Rajdu Monte Carlo:
1. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta S2000, 1:34:01,8
2. Kris Meeke, Peugeot 207 S2000, +0:00:41,9
3. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:01:04,4
4. Nicolas Vouilloz, Škoda Fabia S2000, +0:01:20,3
5. Sebastien Ogier, Peugeot 207 S2000, +0:01:50,5
6. Bruno Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +0:02:28,1
7. Toni Gardemeister, Fiat Grande Punto S2000, +0:02:43,2
8. Stephane Sarrazin, Peugeot 207 S2000, +0:03:15,8
9. Franz Wittmann, Peugeot 207 S2000, +0:03:44,1
10. Guy Wilks, Škoda Fabia S2000, +0:04:27,1
KG
zdjęcia: strony internetowe Automobilklubu Monako oraz IRC Series
Najnowsze komentarze