Przedwczoraj w Monako oba samochody Renault Sport Formula One Team ponownie znalazły się w pierwszej dziesiątce. Nico Hülkenberg po zdecydowanych atakach przesunął się z jedenastego miejsca na starcie na ósme na mecie. Carlos Sainz zajął natomiast dziesiąte miejsce. Obaj kierowcy zdobyli cenne punkty i umocnili czwartą pozycję w klasyfikacji Mistrzostw Świata Konstruktorów.
Nico przyjął kreatywną strategię jak najdłuższej jazdy na oponach ultramiękkich, aby podczas kolejnych okrążeń przesuwać się do góry w stawce. Ze znakomitą szóstą pozycją w momencie pit stopu, po opuszczeniu boksu wciąż utrzymywał się w pierwszej dziesiątce. W pełni wykorzystując świeże opony, szybko pokonywał kolejne okrążenia i powrócił na ósme miejsce. Niemiec ukończył wyścig z półsekundową stratą do siódmego miejsca.
Carlos przyjął inną strategię: rozpoczął wyścig z ósmego miejsca na oponach kwalifikacyjnych. Perfekcyjnie pojechał w pierwszej części wyścigu, ale nie dał rady Maxowi Verstappenowi i Nico, którzy wyprzedzili go, wykorzystując swoje nowe opony.
W klasyfikacji Mistrzostw Świata, Renault Sport Formula One Team ma teraz sześć punktów przewagi nad McLarenem.
Nico startował z jedenastego miejsca. Ponieważ został zakwalifikowany poza pierwszą dziesiątką, skorzystał z możliwości wyboru opon i zaczął od bardzo długiego odcinka na oponach ultramiękkich. Zjechał do boksu na 50. okrążeniu, aby założyć hipermiękkie opony. Zajmował wówczas szóste miejsce.
Carlos wystartował z ósmego miejsca na hipermiękkich, różowych oponach kwalifikacyjnych. Podczas szesnastego okrążenia, na którym wciąż zajmował ósmą pozycję, zjechał do boksu i wyjechał na tor na oponach ultramiękkich (fioletowych).
Nico Hülkenberg – R.S.18-02 #27 – na starcie: 11. miejsce – na mecie: 8. miejsce
„Mam bardzo pozytywne odczucia. Miałem możliwość zastosowania strategii, która bardzo dobrze się sprawdziła i była inna niż Carlosa. To dobry bilans po niezbyt udanych kwalifikacjach. Uważam, że ósme miejsce to najlepszy wynik, jaki mogliśmy osiągnąć w tych warunkach. Mój pierwszy przejazd był bardzo udany. Było bardzo trudno w środkowej części przejazdu, ponieważ na oponach pojawił się graining, ale potem było lepiej i mogłem zrobić kilka szybkich okrążeń. W ten sposób znów mogłem być w grze. Tak właśnie jest z wyścigiem w Monako: może być szalony, albo taki, jak dzisiaj. Myślę, że wykorzystaliśmy większość możliwości, jakie mieliśmy”.
Carlos Sainz, R.S.18-01 #55 – na starcie: 8. miejsce – na mecie: 10. miejsce
„To był dla mnie bardzo trudny wyścig. Na 16. okrążeniu zmieniliśmy opony na ultramiękkie, na których następnie musiałem przejechać ponad 60 okrążeń. To nie było idealne rozwiązanie z uwagi na pojawienie się grainingu. Nic więcej nie mogłem zrobić. Bolidy, które przyjęły inną strategię, były po prostu szybsze. W przyszłym tygodniu przyjrzymy się temu na spokojnie i do Montrealu przyjedziemy mocniejsi”.
Cyril Abiteboul, dyrektor generalny
„Z tego weekendu wynoszę mieszane uczucia. Ogólny wynik jest dobry. Dwa samochody zajęły punktowane miejsca i mamy trochę większą przewagę na czwartym miejscu w klasyfikacji Mistrzostw. Jednak wyścig ten pokazał również nasze słabości. Carlos ze swoją strategią starał się, jak tylko mógł, ale stan ultramiękkich opon był gorszy niż się spodziewaliśmy. Chcemy mu podziękować za jazdę zgodną z zaleceniami zespołu dla uzyskania dzisiejszego wyniku. Jeśli chodzi o Nico, jego pierwszy zestaw opon „zreanimował się” i mogliśmy zrealizować planowaną strategię, aby zawalczyć o ósme miejsce. W Monako osiągnęliśmy znacznie lepszy wynik niż w zeszłym roku, ale nie byliśmy aż tak konkurencyjni, jak podczas ostatnich wyścigów. Musimy bardziej popracować nad wykorzystaniem opon i zrozumieniem, co się z nimi dzieje. W tej sytuacji chyba zdecydowanie lepiej było startować z jedenastej pozycji i skorzystać z wolnego wyboru opon, niż być w pierwszej dziesiątce z obowiązkiem używania opon z kwalifikacji. Niektórym zespołom przed nami to się udaje, więc jest to możliwe. Teraz myślimy o Montrealu”.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze