Peugeot Polska zamieścił w mediach społecznościowych post na temat rajdu charytatywnego Europ.Raid, w którym brało udział około 300 samochodów Peugeot 205. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wpis zilustrowano zdjęciem sprzed bramy głównej obozu zagłady w Auschwitz.
Auschwitz znajdowało się na trasie rajdu Europ.Raid a jego uczestnicy odwiedzili obóz zagłady jako miejsce pamięci o najstraszniejszych wydarzeniach II Wojny Światowej. Wpis Peugeot Polska nie dotyczył jednak wizyty a rajdu jako takiego a kontrast pomiędzy ponurą, doskonale rozpoznawalną bramą obozu a lekkim tonem i treścią był uderzający.
Obóz Auschwitz stał się dla świata symbolem terroru i ludobójstwa. Utworzony został przez Niemców w połowie 1940 r. na przedmieściach Oświęcimia, włączonego w tamtych czasach przez nazistów do Trzeciej Rzeszy. Pierwszy transport Polaków dotarł do KL Auschwitz 14 czerwca 1940 r. z więzienia w Tarnowie. W ciągu niespełna 5 lat istnienia w Auschwitz zginęło od 1 do 1,5 miliona ludzi wielu narodowości.
Wpis został już usunięty z sieci, jednak pozostaje pytanie o to z jakiego powodu zdjęcie tak symbolicznego miejsca zostało wykorzystane do komunikacji w mediach społecznościowych. Z tego co się dowiedzieliśmy, za obsługę tych kanałów komunikacji odpowiada jedna z agencji interaktywnych.
Warto by na przyszłość producent przemyślał swoją strategię komunikacyjną i staranniej weryfikował to, co trafia do odbiorców. Pamięć historyczna, szczególnie w tak trudnych czasach, gdy tuż za granicą naszego kraju toczy się wojna, jest bardzo istotna.
Najnowsze komentarze