Renault zapowiedziało dzisiaj, że część koncernu zajmująca się silnikami i napędami tradycyjnymi będzie oddzielną spółką. Otrzyma nazwę Renault Power.
Grupa Renault przeprowadza właśnie rewolucję – dzieli się na 5 firm z wyspecjalizowanymi zespołami, z których każda opiera się na jednorodnym zestawie technologii, posiada własne zarządzanie i rachunek zysków i strat.
Te firmy to:
- Ampere: pierwszy EV & Software pure player zrodzony z zaburzenia OEM,
- Alpine: wysokiej klasy globalna marka o zerowej emisji z wyścigowym rodowodem. Unikalny model „asset-light” połączony z własnymi technologiami,
- Mobilize: zbudowany wokół wiodącej firmy świadczącej usługi finansowe, aby wejść na rynek nowych usług związanych z mobilnością, energią i danymi,
- The Future Is NEUTRAL: pierwsza w branży motoryzacyjnej firma działająca na zasadach gospodarki cyrkularnej 360°, od zamkniętej pętli materiałowej po recykling akumulatorów,
- Power: tradycyjna podstawowa działalność Grupy Renault będzie nadal obejmować rozwój innowacyjnych, niskoemisyjnych pojazdów ICE & hybrid pod markami Renault, Dacia i Renault LCV, z których każda będzie miała swoją odrębną organizację i sposób zarządzania.
Power – innowacyjne pojazdy hybrydowe i ICE o niskim poziomie emisji spalin
Do 2040 roku pojazdy z napędem spalinowym i hybrydowym będą nadal stanowić do 50% sprzedaży samochodów osobowych na świecie. Opracowanie skutecznych technologii w tej dziedzinie pozostaje kluczowe dla przyszłości każdego globalnego producenta OEM. Dlatego Grupa Renault zapewnia dalszy rozwój swojej podstawowej działalności, wprowadzając na rynek zupełnie nową gamę Renault ICE & Hybrid (samochody osobowe), Dacia i LCV – oraz tworząc światowego dostawcę, lidera w dziedzinie technologii układów napędowych ICE & hybrydowych.
Współpraca z Geely
Grupa Renault połączy swoje technologie ICE & hybrid (projekt Horse) wraz z Geely, aby stworzyć wiodącego dostawcę na świecie
Grupa Renault i Geely połączą swoje układy napędowe ICE w jednostce działającej na zasadzie 50-50. Ta wyspecjalizowana firma będzie projektować, opracowywać, produkować i sprzedawać wszystkie komponenty i układy napędowe ICE i hybrydowe z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. W dniu 1, podmiot ten będzie miał obroty w wysokości ponad 15 miliardów euro i wolumen 5 milionów jednostek rocznie, obsługując już 8 klientów, którzy będą korzystać ze zwiększonej synergii i wydajności.
Podmiot ten będzie globalny:
- 17 zakładów zaopatrujących 130 krajów
- 5 centrów badawczo-rozwojowych w Europie (Hiszpania, Rumunia i Szwecja), Chinach i Ameryce Południowej, zatrudniających łącznie 3 000 inżynierów
- 19.000 pracowników na 3 kontynentach.
Power będzie oferować kompletne portfolio technologii w zakresie wszystkich komponentów: silnika, skrzyni biegów, systemów xHEV i akumulatorów na najlepszym poziomie. Dzięki temu projektowi Grupa Renault podwoi zarówno swoją skalę, jak i pokrycie rynku z 40% do 80% na całym świecie.
Ameryka Północna i Chiny w zasięgu ręki
Wzrost ten będzie napędzany przez ekspansję geograficzną, z dostępem do Ameryki Północnej i Chin, oraz przez komplementarność produktów w celu stworzenia kompletnych systemów i rozwiązań niskoemisyjnych dla producentów OEM. W tym celu będzie rozwijać swoje portfolio technologiczne w dziedzinie paliw alternatywnych, poszukując możliwości współpracy z potencjalnym partnerem z branży energetycznej.
Marka Renault ICE & Hybrid: wzmocniona na całym świecie
Nawet przy gwałtownym wzroście oferty EV, pojazdy z silnikami spalinowymi będą nadal sprzedawane i będą rosły w siłę, zwłaszcza poza Europą. Tym samym marka Renault pozostanie obecna na rynkach ICE & hybrid, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, Indiach, Korei Południowej i Afryce Północnej. Sprzedaż samochodów osobowych Renault ICE & Hybrid będzie nadal rosła średnio o 2% rocznie w latach 2022-2030.
Aby wzmocnić markę we wszystkich regionach geograficznych, Renault będzie kontynuowało ofensywę w segmencie C i w latach 2022-2030 zwiększy o 20% swoje przychody netto, przy jednoczesnym zwiększeniu marży ze sprzedaży o 30%.
Najnowsze komentarze