„Wszystko jest możliwe, o ile ma to sens ekonomiczny dla obu partnerów” – powiedział Jerome Stoll, wiceprezes Renault ds. marketingu i sprzedaży. – „Pan Zetsche stwierdził, że temat samochodów klasy premium nie jest tabu, możemy się więc nad tym wspólnie zastanowić”.
Aktualnie Renault pracuje nad modelami wyższych segmentów, w tym nad nowym modelem Espace, który spodziewany jest na rynku w 2012 roku.
Sojusz z Renault jest dla Mercedesa cenny z uwagi na dostęp do know-how w zakresie budowy niewielkich samochodów, których przez całe lata w gamie niemieckiej firmy po prostu nie było. Z kolei Renault może korzystać z doświadczeń niemieckiego partnera w zakresie aut dużych, luksusowych, by tworzyć produkty najwyższej jakości i segmentów premium, zarówno pod własną marką, jak i na potrzeby Nissana i Infiniti.
Czy Renault przyjmie propozycję Mercedesa? Przekonamy się o tym zapewne już niedługo.
KG
Najnowsze komentarze