Wybór samochodu o rodzinnych zdolnościach na rynku wtórnym w budżecie oscylującym wokół 30-35 tysięcy złotych wcale nie jest prostym zadaniem, nawet jeśli poszukiwania zawężamy tylko do jednej – nam bliskiej marki. W założonym budżecie w gamie Renault sprzed przeszło dekady znajdowało się chociażby Megane III Grandtour i wykorzystujący tą samą mechanikę Scenic trzeciej generacji. Każdy z tych modeli spełni pokładane nadzieje, lecz w nieco odmienny sposób.
Używany samochód dla rodziny to często auto francuskie. Mégane i Scenic nadają się do tego jak żadne inne.
Renault Mégane III
Trzecie wcielenie kompaktowego Renault produkowano od 2008 do 2015 roku. Obok hatchbacka serwowano także odmianę kombi, która także nie ma żadnych problemów z korozją. Prezencja Megane III nie wzbudza żadnych emocji, jedynie wariant GT Line wyróżnia się z masy nijakich samochodów wydatnymi zderzakami i krzykliwym kolorem. Wnętrze oferuje wyraźnie lepszą jakość niż w poprzedniej odsłonie, tworzywa są miękkie i najczęściej nie trzeszczą w czasie jazdy po nierównościach. Pozycję za kierownicą docenią zwłaszcza kierowcy bardziej angażujący się w jazdę i czerpiący z niej radość, fotele umieszczono nisko co wyraźnie poprawia wyczucie samochodu.
Fotele, także te bazowe są wystarczające. Na tylnej kanapie wygodne warunki znajdą dwie dorosłe osoby o wzroście do 185 cm, bądź zmieszczą się dwa foteliki dla najmłodszych – bagażnik mieści rozsądne 525 litrów. Wśród używanych z trudem znajdziemy egzemplarze z bazowym wyposażeniem, sowite rabaty udzielane w tamtych latach także przez Renault skłaniały kupujących do zaznaczania kolejnych dodatków. W efekcie często możemy liczyć na dwuczęściowy szyberdach, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, nawigację która – jeśli jej się nie zaktualizuje – jest bezużytecznym gadżetem, fabryczne nagłośnienie oraz rozwijane przez Renault systemy bezpieczeństwa.
Gama jednostek napędowych Megane III była olbrzymia, każdy znajdzie pozycję skrojoną dla swoich potrzeb – od flegmatycznych kierowców liczących tylko koszty, po ojców oczekujących od samochodu czegoś więcej. Bezapelacyjnie najniższe koszty eksploatacji zapewnia wolnossący benzynowy silnik 1.6 16V o wystarczającej mocy 110 KM, wzorowo współpracuje z instalacją gazową. Lepszą dynamikę i oczywiście nieco większe nakłady eksploatacyjne to 1.2 TCe 115 KM, 1.4 TCe 130 KM. Nutkę emocji zapewni za to ceniony 2.0 Turbo o mocy 180-220 KM. Diesle to dobrze znane od lat czterocylindrowe 1.5 dCi 85-110 KM, 1.6 dCi 130 KM, 1.9 dCi 130 KM i rzadko spotykany 2.0 dCi 150-160 KM. Każdy z nich jest wybitnie oszczędny i regularnie serwisowany zgodnie z zaleceniami niezależnych mechaników także trwały.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Renault Mégane III
Renault Scenic III
Rok po wprowadzeniu do salonów Megane III do cennika trafiła kolejna – trzecia odsłona – Scenica. Co ciekawe Scenic III produkowany od 2009 do 2016 roku to jedynie wizualnie zmodyfikowana poprzednia generacja. Wizualnie czerpie z Megane czy Laguny III, również dorównuje im względem poziomu zabezpieczenia antykorozyjnego. Bezwypadkowe egzemplarze w ogóle nie znajdą pojęcia rdzy. Wzorem II generacji, Scenic III także dostępny był w standardowym wariancie, oraz wydłużonym Grand – wyposażonym nie tylko w przepastny bagażnik (678 wobec 437 litrów pojemności) ale również w dodatkowe dwa krzesełka chowane w podłodze bagażnika. Po schowaniu siedzeń podłoga pozostaje idealnie płaska.
Poziom zastosowanych materiałów jest identyczny jak w Megane, tworzywa są miękkie i solidnie spasowane, tekstylia zaś trwałe i odporne na kontakt z dziećmi i ich kreatywnością. Deskę rozdzielczą zdominował umieszczony centralnie ciekłokrystaliczny prędkościomierz i często spotykany ekran kolorowej nawigacji. Prędkościomierz w skrajnych wypadkach potrafi nagle przestać funkcjonować, jego reanimacja to wydatek około 600 złotych. Za kierownicą siedzimy wysoko, widoczność i wrażenia z jazdy są zupełnie inne. Scenic nigdy nie prowokuje do niecnych zachowań na drodze czy prób dynamicznej jazdy w zakrętach. Także przednie, komfortowe fotele zdecydowanie nie sprzyjają takim wybrykom – tutaj liczy się spokój i bezpieczna podróż. W drugim rzędzie umieszczono trzy niezależne siedziska – każde możemy osobno przesuwać i składać, wyposażone są w system mocowania fotelików ISOFIX.
W kwestii wyposażenia Scenic III również nie rozczarowuje, podobnie jak Megane znajdziemy z łatwością sowicie wyposażony egzemplarz w automatyczną klimatyzację, otwierany dach, skórzaną tapicerkę, nawigację, nagłośnienie Bose czy mnóstwo systemów wsparcia kierowcy. Królem niskich nakładów użytkowych także jest prosty benzynowy silnik 1.6 16V o mocy 110 KM, we współpracy z instalacją gazową nie ma sobie równych. W ofercie pozostają także warte uwagi 1.2 TCe 115 KM, 1.4 TCe 130 KM. Oferowano także wolnossący silnik 2.0 16V 140 KM – oferowany był jednak tylko w połączeniu z niezbyt trwałą i kosztowną w naprawie przekładnią bezstopniową. Silniki diesla to 1.5 dCi 95-110 KM, 1.6 dCi 130 KM, 1.9 dCi 130 KM i 2.0 dCi 150-160 KM. Oczywiście w dieslach obowiązkowym dodatkiem jest filtr cząstek stałych, dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarka.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanych Renault Scenic
Najnowsze komentarze