Używany samochód do firmy nie musi być drogi i nie musi być typowym twardym i nudnym dostawczakiem. Bardzo dobrą renomą cieszą się auta francuskie, praktyczne, tanie w eksploatacji a do tego przyjemne w prowadzeniu, zapewniając zwykle wyższy komfort niż konstrukcje z Niemiec.
Każdy z nas wybierając samochód dla siebie kieruje się szeregiem określonych kryteriów i wymagań. Szukając samochodu dla użytku firmowego liczą się koszty i funkcjonalność. Nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na nowe narzędzie w leasingu, dla nich pozostaje obfity rynek wtórny, gdzie poniżej 10 tysięcy złotych bez trudu znajdziemy godny egzemplarz.
Oba prezentowane samochody dostępne są i w wersji dostawczej i mieszanej, gdzie mamy dostępne 5 siedzeń i duży bagażnik i oba mogą z powodzeniem pełnić też rolę auta dla rodziny z wózkiem dla dzieci, który można włożyć w całości, bez składania.
Renault Kangoo I generacji
Udanym połączeniem niskiej ceny zakupu, prostej budowy z niewyszukaną mechaniką i funkcjonalności jest pierwsza odsłona Renault Kangoo. Kangoo I okazało się rynkowym sukcesem, z myślą o Europie model produkowano od 1997 do 2008 roku. Jego siłą jest właśnie prostota. W ofercie znalazły się warianty dwuosobowe o iście roboczym charakterze, oraz osobowe serwujące mnóstwo przestrzeni na tylnej kanapie, ogromny bagażnik – w razie potrzeby wystarczyło pozbyć się tylnej kanapy by uzyskać praktyczną bagażówkę.
Kwestie estetyczne są tu dopracowane na tyle na ile styl marki wtedy pozwalał , minusem Kangoo I generacji może być korozja – ta odsłona roboczego Renault nie otrzymała skutecznej ochrony. Koszty ewentualnych napraw powypadkowych w pewnym stopniu ogranicza duża dostępność używanych elementów. W kabinie użyto twardych, ale całkiem solidnych tworzyw.
Pozycja za kierownicą jest dobra a jazda dość komfortowa poza wyciszeniem – duża kabina nie jest stworzona jako sala do odsłuchu audio. Do drugiego rzędu siedzeń lub do przestrzeni bagażowej prowadzą pojedyncze lub podwójne otwierane drzwi przesuwne. W tylnej części stosowano unoszoną do góry pokrywę bądź dzielone drzwi skrzydłowe. Na krótkiej liście wyposażenia znajdziemy elektrycznie sterowane szyby przednie, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, ABS, fabryczne radio a nawet napęd 4×4. Silniki diesla lepiej pominąć, ich stan techniczny i liczba koniecznych napraw zazwyczaj przekreśla sens takiego zakupu. Silniki benzynowe to proste konstrukcje wolnossące z wielopunktowym wtryskiem paliwa które doskonale współpracują z instalacją gazową. Do dyspozycji mamy 1.2 8V 60 KM, 1.2 16V 75 KM, 1.4 8V 75 KM, 1.6 16V 95 KM.
Kangoo można mieć już za kilka tysięcy złotych.
Zobacz oferty używanego Renault Kangoo
Peugeot Partner
Kiedyś i dziś głównym rywalem na rynku był Peugeot Partner. Pierwsza generacja użytkowego przeboju koncernu PSA produkowana była od 1996 do 2010 roku. Przepis na sukces był identyczny jak u wszystkich innych modeli w tym segmencie. Prosta mechanika trafiła do elegancko narysowanego nadwozia. Karoseria została tylko przyzwoicie zabezpieczona przed korozją, Partner w tej kategorii prezentuje jednak wyższy poziom niż Kangoo.
Duża popularność modelu gwarantuje dostęp do tanich części zamiennych, także tych karoseryjnych. Kabina wzorem konkurenta wykończona jest plastikiem, tekstylne pokrycia siedzeń i boczków drzwi są dość wytrzymałe i łatwe w czyszczeniu. Partner I to robocze urządzenie do przemieszczania się, nie możemy więc oczekiwać od niego zbyt wiele. Na miejsce pracy przewiezie pięć osób lub niemal paletę towaru. Do tylnego przedziału prowadzą odsuwane boczne drzwi i tylna klapa (bądź dzielone drzwi). Na rynku dominują egzemplarze ubogo wyposażone, okazjonalnie trafiają się sztuki z manualną klimatyzacją, ABS, radiem a nawet szyberdachem.
Dużym plusem Partnera (i bliźniaczego Berlingo) jest zawieszenie – zdecydowanie przyjemniejsze niż np. w Caddy. Także sposób prowadzenia francuskiego samochodu to dużo przyjemniejsze wrażenia niż niemiecki dostawczak.
Jak w innych leciwych modelach zakup wersji z dieslem jest bardzo ryzykownym posunięciem. Pamiętajmy o tym, że nawet zadbany diesel po latach będzie wymagał kosztownej uwagi. Pod tym względem zdecydowanie mniej środków wymagają silniki benzynowe. Partner dostępny był z jednostkami 1.1 8V 60 KM, 1.4 8V 75 KM, 1.8 8V 90 KM i 1.6 16V 109 KM. Kupując nastoletni, kilkudziesięcioletni samochód o roboczym charakterze nie zwracajmy uwagi na jego metrykę ani przebieg na liczniku, kluczowy jest faktyczny stan techniczny i blacharski.
Ceny Partnera zaczynają się od 8 tysięcy zł.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Peugeot Partner
Najnowsze komentarze