Używany samochód kompaktowy za 60 tysięcy zł? Warto zajrzeć do oferty aut francuskich. Można tu znaleźć ciekawe oszczędne, mało palące i niezawodne propozycje.
Wygląda na to, że klasyczna motoryzacja jest w odwrocie. Znane od dekad segmenty systematycznie znikają z ofert większości producentów. Zastępują je modna, pozbawione wyrazu SUV-y i crossovery. Zaskakująco dobrze wygląda jednak kondycja segmentu C, cieszącego się niezmienną popularnością także na rynku wtórnym. Dziś za 60 tysięcy złotych kupimy kilkuletniego Peugeota 308 drugiej generacji lub Renault Megane IV.
Peugeot 308
Peugeot 308 drugiej generacji pokazał światu możliwości francuskiej marki. Było to potrzebne po nudnym i tylko poprawnym 308 pierwszej odsłony który sprzedawał się przeciętnie. 308 II produkowany był od 2013 do 2021 roku jako pięciodrzwiowy hachback i funkcjonalne kombi. Model zaprojektowano od podstaw, co skutkuje znakomitym spójnym designem. Dynamiczna sylwetka na tle konkurentów wygląda wciąż bardzo świeżo, a co najistotniejsze karoseria nie ma problemów z korozją. Wnętrze oferuje niezłą przestrzeń, cztery dorosłe osoby o słusznym wzroście wygodnie pokonają wakacyjną eskapadę.
Zastosowane materiały są dobrej jakości. Analogowe zegary obserwujemy powyżej wieńca niewielkiej kierownicy, do czego przyzwyczaimy się w mgnieniu oka. Chwili oswojenia wymaga także obsługa często spotykanych multimediów z ekranem dotykowym. Dodatkowo warto wspomnieć o niezłym wyposażeniu, bardzo ciężko o bazowy egzemplarz. Gross posiada automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, systemy aktywnego bezpieczeństwa czy skórzaną tapicerkę.
Spotkamy także panoramiczne okno dachowe, automatyczne skrzynie biegów sześcio i ośmiostopniowe. 308 II dotknęła także rewolucja w palecie jednostek napędowych, zwłaszcza benzynowych. Tym razem serwowano trzycylindrowe 1.2 PureTech 82 KM (wielopunktowy wtrysk paliwa, brak doładowania), 1.2 PureTech 110-130 KM, 1.6 VTI 125 KM, 1.6 THP od 155 KM. W przypadku Peugeot lepiej jednak wybrać diesla.
Zdecydowanie lepsze opinie mechaników notują diesle. Do wyboru mamy cenione i faktycznie dopracowane 1.6 HDI / BlueHDI 92-120 KM, 1.5 BlueHDI 130 KM i najdroższy 2.0 BlueHDI 150-181 KM. Wszystkie diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku common raill, turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat, dwumasowego koła zamachowego i nieszczęsnego filtra cząstek stałych.
Za 55 tysięcy zł kupimy 308 od pierwszego właściciela. Zobacz oferty o sprzedaży używanego Peugeot 308.
Renault Mégane IV
Z budżetem wynoszącym około 60 tysięcy złotych będziemy wybierać także spośród Renault Megane IV generacji, odsłonie produkowanej od 2016 roku. W europejskiej ofercie Megane IV znalazł się pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz sedan – tym razem zabrakło kabrioletu i osiągającej słabe wyniki sprzedaży wersji trzydrzwiowej. Dynamicznie zaprojektowanie nadwozie całymi garściami czerpie inspiracje z Talismana czy Espace ostatniej generacji. Karoseria co najistotniejsze została sumiennie zabezpieczono przed korozją.
Wszystkie kompakty z generacji na generację rosną, serwując użytkownikom coraz więcej miejsca w kabinie – dotyczy to także Megane IV. Na przednich fotelach, także najtańszych odmian, wygodnie odbędziemy wielogodzinną podróż – na szczególne uznanie zasługują fotele z topowych wariantów GT i RS. Na tylnej kanapie wygodnie usadowią się dwie dorosłe wysokie osoby, bądź dwa foteliki dla najmłodszych.
Pod względem jakości zastosowanych materiałów dokonano zauważalnego przeskoku w porównaniu do poprzednika, tworzywa w dużej części są miękkie i dobrze spasowane, zaś tekstylia przyjemne w dotyku i wytrzymałe. Wyposażenie obejmować może dwustrefową klimatyzację, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów EDC, rozbudowane multimedia z nawigacją, skórzaną tapicerkę, reflektory LED, adaptacyjny tempomat i szereg innych.
Warianty bazowe są praktycznie niespotykane nawet we flotach. Założony budżet pozwoli na zakup benzynowych wariantów 1.2 TCe 100-130 KM (nie polecamy), 1.3 TCe 102-160 KM i wolnossącego 1.6 SCE 115 KM – pozostałe odmiany GT i RS są poza zasięgiem cenowym.
Diesle jakie oferuje Megane IV to cenione 1.5 BluedCI 95-115 KM i podbijający serca klientów 1.7 dCI 149 KM – każdy z bezpośrednim wtryskiem common raill, dwumasowym kołem zamachowym, turbosprężarką ze zmienną geometrią łopat i układem oczyszczania spalin wykorzystującym dodatek AdBlue. Rynek wtórny zapewnia olbrzymi wybór egzemplarzy importowanych, poflotowych i krajowych.
Oferta Mégane jest bardzo bogata i za 50-60 tysięcy dostaniemy egzemplarz od pierwszego właściciela z niedużym przebiegiem. Zobacz ogłoszenia o sprzedaży Mégane IV.
Najnowsze komentarze