Używany SUV to jeden z najpopularnieszych rodzajów samochodów na rynku wtórnym. Wśród propozycji wyróżniają się dwa modele: Renault Kadjar i Peugeot 3008 II. Oba mają swoje plusy i niewiele minusów.
Motoryzacją niezmiennie rządzi moda, trendy i oczywiście kalkulatory księgowych. Wedle obliczeń tych ostatnich najpewniej wyszło, że to wszelkiej maści SUV-y i corssovery będą tym co chcemy my – klienci. Sporą popularnością istotnie cieszą się kompaktowe modele, serwujące funkcjonalność klasycznych segmentów. Przy okazji Peugeot 3008 II generacji i Renault Kadjar I.
Peugeot 3008 II – stylistyczna rewelacja
Druga odsłona Peugeota 3008 produkowana jest od 2016 roku. Nowoczesna, agresywnie narysowana sylwetka przyciąga wzrok na ulicy niezmiennie. Dodatkowo nadwozie nie ma problemów z korozją na ten moment. Mnogość wydatnych przetłoczeń bez wątpienia utrudnia przeprowadzanie ewentualnych napraw blacharskich. Wnętrze zaprojektowano w myśl nowego designu marki, iście kosmiczna prezencja tylko w pierwszej chwili szokuje. Po pierwszym kontakcie całość okazuje się przemyślana i w pełni ergonomiczna. Pozytywnie trzeba ocenić także jakość zastosowanych materiałów jak i ich montaż.
Miejsce pracy kierowcy jest wystarczające, dogodną pozycję odnajdą osoby o skrajny różnych posturach. Na tylnej kanapie zainstalujemy dwa foteliki dziecięce, lub ugościmy dwójkę dorosłych o wzroście do 175 cm. Podążając za katalogiem, bagażnik pochłonie 591 litrów. Na rynku wtórnym praktycznie nie istnieją egzemplarze z bazowym wyposażeniem, przodują te z wyższych partii cennika. Bez trudu znajdziemy egzemplarz z dwustrefową klimatyzacją, multimediami z nawigacją, skórzaną tapicerką, rozbudowanym systemem audio i automatyczną przekładnią.
Znakiem naszych czasów są wymagające troskliwej opieki doładowane silniki benzynowe, które niestety nie należą do konstrukcji wyjątkowo trwałych – jeśli są sprawne zachwycają elastycznością, dynamiką i rozsądnym spalaniem. Do wyboru mamy trzycylindrowego 1.2 PureTech o mocy 130 KM lub 1.6 PureTech 165-180 KM.
Wielkim zainteresowaniem cieszą się diesle 1.6 BlueHDi 120 KM, 1.5 BlueHDi 130 KM i 2.0 BlueHDi 150-180 KM, są oszczędne i trwałe – poza wadliwym systemem dawkowania AdBlue. Zdecydowanie najdroższe i są warianty hybrydowe PHEV HYbrid o mocy 225 KM i HYbrid4 generujący 300 KM, w przypadku drugiego wariantu przy tylnej osi pracuje dodatkowy silnik elektryczny odpowiadający za nadprogramową moc i lepszą trakcję. W każdych realnych warunkach to diesel okazuje się oszczędniejszy a hybryda ładowalna może być ciekawa o ile chcemy dużo jeździć po mieście i mamy gdzie się ładować.
Zobacz oferty używanego Peugeot 3008 II
Renault Kadjar
Renault Kadjar produkowany był od 2015 do 2022 roku, w rzeczywistości był to subtelnie zmodernizowany Nissan Qashquai drugiej generacji. Kadjar zestawiony z Peugeotem 3008 II wydaje się pojazdem starszym o generację, jest spokojny by nie nadużyć słowa nudny. Mimo wszystko znajduje szereg entuzjastów. Co istotne w przypadku samochodu z drugiej ręki, problem korozji nie dotyczy także i tego modelu Renault.
Wnętrze także przeszczepiono z Nissana, co zdradza nie tylko nie pasujący do ówczesnej gamy design ale także inna jakość materiałów wykończeniowych. Niemniej jednak tworzywa są oczywiście dobrej jakości, nie zdarzają się przykłady niechlujnego montażu czy zastosowania tandetnych rozwiązań. Deska rozdzielcza zaprojektowana została klasycznie, bez designerskich popisów. Kierowca siedzi wysoko, co cenią klienci w tym segmencie – widoczność jest wyborna.
Pod względem wygody i wyprofilowania niestety fotele Kadjara mogą się równać z Peugeotem. Miejsca jest pod dostatkiem, także na tylnej kanapie – w tej kategorii to Kadjar zapewni nam większą funkcjonalność naprawdę dużo przestrzeni. Na liście dodatków przeważnie znajdziemy dwustrefową klimatyzację, panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, multimedia i wiele systemów bezpieczeństwa.
Co zaskakujące dla niektórych, w tym modelu nie zaznamy miękkiego zawieszenia – jest twardo i sprężyście. Silniki benzynowe to czterocylindrowe 1.2 TCe 130 KM, 1.6 TCe 163 KM, pod koniec produkcji wprowadzono jednostkę 1.3 TCe 140-160 KM cechującą się udanym zestawieniem dynamiki i oszczędności, póki co nie ujawniła swoich wad. W cenniku Kadjara nie zabrakło także diesli. Do dyspozycji mamy 1.5 dCi 110 KM łączony tylko z napędem na przednią oś, oraz 1.6 dCi 130 KM i 1.7 dCi 150 KM które serwowano opcjonalnie z prostym napędem na wszystkie koła.
W redakcji nasz redaktor naczelny jeździ białym Kadjarem z rocznika 2019 kupionym jako nowy – auto sprawuje się bezproblemowo, jest niezawodne i całkiem dynamiczne.
Zobacz oferty używanego Renault Kadjar od pierwszego właściciela
Używany Renault Kadjar czy Peugeot 3008?
Peugeot 3008 ma znakomitego diesla i prezentuje się jak milion dolarów, nawet jeśli będzie to rocznik 2016. Design wnętrza jest znakomity. Nic dziwnego, że przez wiele lat był to najpopularniejszy SUV w Europie. Dla wyglądu i oszczędnego spalania wybralibyśmy 3008. Takim samochodem z benzynowym silnikiem THP o mocy 165 KM jeździ członek zarządu wydawnictwa Francuskie.pl – auto nie sprawia żadnych problemów.
Renault Kadjar jest konstrukcją może mniej spektakularną, ale wygodną, ma równie przyjemne zawieszenie i wygodne fotele oraz nieco więcej miejsca w środku. Dużym plusem Kadjara są znakomite silniki benzynowe TCe o mocach 140 i 160 KM – w redakcji mamy ten pierwszy i zapewnia on niesamowitą wręcz dynamikę jak na taką pojemność i moc.
Oba samochody są warte swojej ceny.
Najnowsze komentarze