Główne cele stawiane przed nowo powołaną spółką, to:
– rozwój gamy lekkich samochodów użytkowych i pojazdów osobowych;
– wprowadzenie gamy DS Citroëna na rynek chiński;
– opracowanie i stworzenie nowej marki przeznaczonej dla Państwa Środka;
– centrum opracowania i rozwoju pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii.
Planowana inwestycja wyniesie w pierwszym okresie ok. 8,4 miliarda juanów (ok. 935 milionów euro), a początkowa zdolność produkcyjna zakładu w Shenzen ma oscylować w okolicach 200.000 samochodów i silników rocznie.
Pierwszym etapem współpracy obu strony ma być wprowadzenie na chiński rynek samochodów z gamy DS, oczywiście z logo Citroëna. Aktualnie oferowany DS3, jak i DS4, który zadebiutuje oficjalnie podczas paryskiego salonu w październiku, z pewnością wzbudzą zainteresowanie młodych, dynamicznych przedsiębiorców chińskich, którzy chętnie wybiorą prestiżowy produkt znanej i cenionej na lokalnym rynku marki.
Niedługo potem partnerzy podpisanego porozumienia planują wdrożenie nowej wspólnej marki, ale będą też rozwijać współpracę mającą na celu produkcję i sprzedaż samochodów sygnowanych logo Citroëna i Peugeota.
Powstała spółka joint-venture będzie miała siedzibę w Shenzen, w prowincji Guangdong. Zakład produkcyjny do niej należący ma początkowo produkować rocznie 200.000 samochodów i silników spełniających najwyższe normy środowiskowe. Funkcjonować mają dwie linie produkcyjne – jedna już istniejąca, ale poddana modernizacji, i jedna nowa, która zostanie dopiero wybudowana. Na każdej z nich produkowana będzie inna gama pojazdów. Pierwszy pojazd powinien zjechać z taśm produkcyjnych w drugiej połowie 2012 roku.
Inwestycja pochłonie ok. 8,4 miliarda juanów, a strony poniosą koszty solidarnie po połowie.
Changan Auto Group
China Changan Auto Group Co., Ltd (od teraz China Changan) jest wielkim koncernem powstałym na skutek restrukturyzacji motoryzacyjnych firm wchodzących w skład China South Industries Group Corp (CSGC) oraz Aviation Industry Corporation of China (Avichina). Centrala znajduje się w Pekinie, a 77% udziałów należy do CSGC, zaś pozostałe 23% jest w posiadaniu Avichina. W skład China Changan wchodzi aktualnie 21 przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej, które mają możliwości produkcyjne na poziomie ok. 2,2 miliona samochodów (bądź zestawów do ich montażu). W ubiegłym roku zakłady te wyprodukowały 1,87 miliona samochodów, co daje im czwarty wynik w Państwie Środka. W pierwszym półroczu 2010 roku produkcja wyniosła 1,27 miliona, co skutkowało awansem na trzecie miejsce wśród producentów tej branży w Chinach. Celem jest osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej i sprzedaż 2,2 miliona aut do końca roku.
PSA Peugeot Citroën
Z 3.188.000 sprzedanymi samochodami w roku 2009 (i 1.856.000 w pierwszej połowie roku 2010) PSA Peugeot Citroën jest drugim europejskim producentem samochodów i jednocześnie liderem w zakresie lekkich samochodów użytkowych, posiadając w tym rynku 22,7% udziału. Oferując dwie marki – Peugeot i Citroën – Grupa jest obecna w 160 krajach świata i zatrudnia 180.000 pracowników. Koncern PSA jest już obecny w Chinach poprzez spółkę DPCA – wspólne przedsięwzięcie z Grupą DFM. DPCA importuje samochody, posiada centrum projektowe w Szanghaju i działa przez spółki zależne od PSA – Faurecia, GEFCO, PSA Banque oraz Peugeot Motocycles. PSA Peugeot Citroën zatrudnia w Chinach 16.000 pracowników, czy to bezpośrednio, czy przez spółki zależne. Z 272.000 samochodów sprzedanych w 2009 roku, co oznacza 52-procentowy wzrost rok do roku, Chiny są aktualnie drugim wśród największych rynków Grupy PSA. W pierwszej połowie br. sprzedano w Chinach 176.000 samochodów koncernu, co oznacza wzrost o 49%, podczas gdy cały rynek Państwa Środka wzrósł w tym czasie o 27%.
KG
Najnowsze komentarze