W listopadzie 2011 r. Qualcomm ogłosił, że w 2012 r. rozpocznie w Londynie testowanie technologii WEVC we współpracy z przedstawicielami wszystkich zainteresowanych stron, począwszy od jednostek i instytucji państwowych, a skończywszy na różnych podmiotach gospodarczych, w szczególności przedsiębiorstwach sektora prywatnego. Celem tej operacji pilotażowej jest ocena opłacalności handlowej bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych i zebranie opinii użytkowników samochodów funkcjonujących w oparciu o technologię WEVC.
Bardzo się cieszymy ze współpracy z Renault, światowym liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych oraz innowacyjności na rozwijającym się dynamicznie rynku samochodów o niskiej emisji dwutlenku węgla – oświadczył Anthony Thomson, wiceprezes ds. rozwoju handlowego i marketingu Qualcomm. – Udział Renault w testowaniu WEVC w Londynie i jego poparcie dla polityki Qualcomm zmierzającej do tego, by ładowanie samochodów elektrycznych stało się prostą, niewymagającą żadnego wysiłku operacją, powinny umożliwić kierowcom tego typu samochodów dostęp do technologii, dzięki której będą mogli łatwo ładować akumulatory.
Nasz udział w testowaniu WEVC w Londynie wspólnie z Qualcomm doskonale uzupełnia pilotowany przez Renault europejski program badawczo-rozwojowy z udziałem 10 partnerów, którego celem jest testowanie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych w przestrzeni publicznej, przy jednoczesnym dbaniu o jakość osiągów i bezpieczeństwo – wyjaśnia Jacques Hébrard, dyrektor ds. zaawansowanych projektów w dziedzinie energii i środowiska Renault. – Rozwój technologii bezprzewodowego ładowania metodą indukcji wymaga kompatybilności samochodów i instalacji do ich ładowania z normami europejskimi czy wręcz – mamy nadzieję – światowymi.
Informacje o Qualcomm
Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM) jest światowym liderem 3G i technologii bezprzewodowych przyszłej generacji. Od ponad 25 lat koncepcje i wynalazki Qualcomm zapewniają postęp komunikacji cyfrowej, umożliwiając mieszkańcom, niezależnie od tego, gdzie się znajdują, dostęp do informacji, rozrywki i komunikacji. Więcej informacji na ten temat można uzyskać, wchodząc na stronę internetową Qualcomm, na bloga OnQ oraz na profile Twitter i Facebook.
Informacje o Renault
Firma Renault, która powstała we Francji ponad 110 lat temu, zawsze była obecna na rynkach międzynarodowych. Renault projektuje, udoskonala, produkuje i sprzedaje szeroką gamę samochodów w ramach sieci, którą stanowi około 350 zakładów przemysłowych i handlowych w 118 krajach. Pełna gama samochodów elektrycznych dostępnych dla wszystkich jest najbardziej znaczącym, konkretnym dowodem zaangażowania firmy na rzecz środowiska. Dzięki produktom o zerowej emisji i silnikom spalinowym z zapłonem iskrowym nowej generacji Grupa zamierza stać się numerem 1 w walce z emisją CO2. Średni poziom emisji samochodów gamy europejskiej Renault obniży się ze 137 g/km w 2010 r. do 120 g/km w 2013 r., a w 2016 r. zejdzie poniżej progu 100 g/km. Dziś grupę wyróżnia troska o innowacyjność dostępną dla każdego, wyższa jakość produktów i usług oraz nowa filozofia projektowania.
Wspólnie z markami należącymi do Grupy, Dacia, Renault Samsung Motors producent rozwija strategię wzrostu i rentowności. Grupa Renault zatrudnia 128.000 pracowników na całym świecie. W 2011 r. jej przychód netto wyniósł 42,628 mld euro, a sprzedała ponad 2,7 mln pojazdów.
Poza informacjami o charakterze historycznym, ten komunikat prasowy wyraża pewną wizję przyszłości, która wiąże się z ryzykiem i niepewnością, w szczególności co do zdolności przedsiębiorstwa do zaprojektowania i wyprodukowania znacznej ilości komponentów CDMA we właściwym terminie i z zachowaniem odpowiedniego poziomu rentowności, co do zasięgu i szybkości rozwoju technologii CDMA, zmian koniunktury gospodarczej na rynkach, na których działa firma, jak i różnych innych zagrożeń, o których co jakiś czas wspominają raporty przedkładane amerykańskiej Securities and Exchange Commission (SEC), a w szczególności raport opracowany na formularzu 10-K za rok obrachunkowy, który zakończył się 26 września 2010 r., a ostatnio na formularzu 10-Q.
Qualcomm to chroniona patentem marka Qualcomm Incorporated. CDMA2000 to chroniona patentem marka Telecommunications Industry Association (TIA USA). Wszystkie pozostałe marki są własnością ich posiadaczy.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze