Sebastien wygrał tylko pierwszy z czterech dzisiejszych odcinków specjalnych. Na mecie drugiego pojawił się jako trzeci (ale tylko z półsekundową stratą do zwycięskiego Daniela Sordo!), trzeci OS zakończył na miejscu czwartym, a ostatni odcinek rajdu – na drugim. W generalnej klasyfikacji i tak dało mu to równe 29 sekund przewagi nad następnym kierowcą – Marcusem Grönholmem.
Trzecie miejsce w rajdzie wywalczył Daniel Sordo. To znakomity hiszpański kierowca o ogromnym potencjale, a wraz z użytkowanym Citroënem Xsarą WRC i pilotem Markiem Martim tworzą znakomity zespół mogący stawić czoła nawet największym tuzom rajdowego świata.
Świetnie sobie radzący Alexandre Bengue jadący Peugeotem 307 WRC uplasował się na piątym miejscu klasyfikacji generalnej. 22,5 sekundy opóźnienia względem Francuza uzyskał Hiszpan – Xavier Pons w Xsarze WRC, który zajął szóste miejsce.
Siódmy był austriacki kierowca – Manfred Stohl, również jadący Peugeotem 307 WRC. Trzecie takie auto znalazło się na miejscu dziewiątym. Przyprowadził je tam Gianluigi Galli, który wprost nie może się nachwalić tej rajdówki!
Jak więc widać – w pierwszej dziesiątce znalazły się trzy Citroëny i trzy Peugeoty. W klasyfikacji producentów uzyskały one już łącznie odpowiednio 59 punktów (Kronos Citroën Total) i 21 punktów (OMV Norway Peugeot). Kierowcy francuskich rajdówek zaś uzbierali: Sebastien Loeb – 46 punktów, Daniel Sordo – 20 punktów, Manfred Stohl – 13 punktów, Alexandre Bengue – 9 punktów.
W Junior WRC na Korsyce triumfował Brice Tirabassi w Citroënie C2 S1600, trzecie miejsce przypadło Conradowi Rautenbachowi w Renaulcie Clio S1600. Na czwartym miejscu uplasował się Julien Pressac, także w Citroënie C2 S1600. W ogóle w pierwszej dziesiątce Junior WRC tylko trzy auta, to nie samochody francuskie – poza nimi znalazło się tam trzy Citroëny C2 S1600 i cztery Renaulty Clio S1600.
Gratulujemy!
KG
Najnowsze komentarze