Tegoroczna edycja liczyła czternaście odcinków specjalnych, z czego dziś do przejechania kierowcy mieli sześć prób. Niestety, walkę o zwycięstwo przegrał tym razem Bryan Bouffier w Peugeocie 207 S2000. Nie można o jego jeździe powiedzieć nic złego, jednak Francuz wyraźnie oddał pole Michałowi Bębenkowi, zwycięzcy rajdu.
Na pierwszym odcinku specjalnym drugiego etapu rajdu ogromny pech dopadł Michała Kościuszkę. Przy pokonywaniu asfaltowej hopy samochód krakowianina obróciło, po czym uderzył on tyłem w drzewo, wpadł do rowu i stanął na dachu. O dalszej jeździe niestety nie mogło być mowy. Po wczorajszej awarii do rywalizacji powrócił natomiast Krzysiek Hołowczyc, który na Paprotkach uzyskał drugi czas. Niewiele to jednak zmieniło w jego sytuacji, bowiem po potężnych stratach z wczoraj olsztynianin zajmował bardzo odległe miejsce w klasyfikacji generalnej. Jako piąty OS9 ukończył Michał Sołowow, wbijając się do czołowej trójki rajdu po odpadnięciu Kościuszki. Spokojnie podróżował natomiast Bryan Bouffier, który uzyskał ósmy czas, ze stratą 17,2 sekundy do najszybszego na próbie Staniszewskiego.
Spośród kierowców Citroënów C2 R2 najszybsza była nasza „podopieczna” załoga – Ariel Piotrowski/Ania Wódkiewicz, przed Jankiem Chmielewskim i załogą Pasecki/Ciupka, która prowadziła w generalce C2-R2 Challenge.
OS10 – Miłki – to dalsza turystyczna jazda Bryana Bouffier’a. Mistrz Polski, tracący do liderujących Bębenków ponad 30 sekund, postanowił chyba bez ryzyka dowieźć drugie miejsce do mety i utrzymać prowadzenie w Mistrzostwach Polski. Kolejny dobry czas wykręcił Krzysiek Hołowczyc – widać, że jeśli w jego Peugeocie jest wszystko OK, to mimo swoich 46 lat na karku, Hołek potrafi jechać bardzo szybko. Tuż za wielokrotnym Mistrzem Polski na mecie zameldował się Michał Sołowow, który nadal okupował trzecie miejsce w rajdzie.
W statciu cedwójkowiczów najszybciej pojechał tym razem Pasecki, a zaraz za nim oes ukończył Radek Typa i Janek Chmielewski. Taka sama kolejność obowiązywała także w klasyfikacji generalnej kierowców dysponujących sympatycznymi citroënowskimi rajdówkami.
Tros, czyli jedenasty odcinek specjalny Rajdu Polski, to znów drugi czas Hołka. Ech, gdyby nie ta wczorajsza feralna awaria… Trochę gorzej poszło tym razem Sołowowowi, który finiszował z szóstym czasem i za plecami, zaledwie o 9,5 sekundy miał już za sobą w generalce Zbyszka Staniszewskiego. Bouffier chyba już totalnie odpuścił, bowiem uzyskał dopiero dziewiąty wynik, z ponad 18-sekundową stratą do zwycięzcy odcinka. Mimo to bezpiecznie kontrolował drugie miejsce w generalce. Nie obyło się jednak bez przygód, bowiem w gęstym kurzu Bryan nie zauważył wystającego z ziemi dość dużego kamienia i uderzył w niego kołem. Na szczęście zawieszenie Peugeota 207 S2000 jest bardzo solidne i obyło się bez większych szkód.
Tym razem najszybszym kierowcą Citroëna C2 R2 okazał się Janek Chmielewski, przed braćmi Dobrowolskimi i Radkiem Typą. Różnice były jednak na tyle małe, że nie zmieniły klasyfikacji generalnej w C2-R2 Challenge.
Powtórny przejazd Paprotek to oesowe zwycięstwo Michała Sołowowa. Było mu ono bardzo potrzebne, ponieważ zdołał odskoczyć na kolejne 5 sekund od Staniszewskiego. Tuż za Kielczaninem na mecie oesu nr 12 zameldował się Krzysiek Hołowczyc, a odrobinę przebudzony Bryan Bouffier tym razem był szósty ze stratą 7,7 sekundy do Sołowowa.
Świetnie na tym odcinku spisał się kierujący C2 R2 Janek Chmielewski. Nie dość, że był najszybszy wśród kierowców Citroënów, to uzyskał najlepszy czas w klasie A6, pokonując nawet jadącego topową wersją Suzuki Swift S1600 Piotrka Maciejewskiego. Ten przegrał zresztą nie tylko z Chmielewskim, ale także z Radkiem Typą. Klasyfikacja C2-ek po raz kolejny nie uległa jednak zmianie po tej próbie.
Przedostatni, trzynasty odcinek rajdu, czyli ponowny przejazd Miłek, to dalsza walka Michała Sołowowa o utrzymanie się na podium w klasyfikacji generalnej. Misja się powiodła i najbogatszy Polak po tej próbie miał już nad Zbyszkiem Staniszewskim ponad 20 sekund przewagi. Autorem trzeciego czasu był natomiast Krzysiek Hołowczyc, który zdołał awansować na dwudzieste miejsce w generalce. Nad spokojnym dojechaniem do mety na zajmowanej drugiej pozycji skupiał się natomiast Bryan Bouffier. Mistrz Polski tym razem zmieścił się w oesowej ósemce, spokojnie kontrolując sytuację na podium.
Z bardzo dobrej strony pokazał się Radek Typa. Kierowca Citroëna C2 zdołał wyprzedzić kilku rywali w autach czteronapędowych i ugruntował swoją drugą pozycję wśród zawodników biorących udział w C2-R2 Challenge. Palmę pierwszeństwa w tej kwalifikacji nadal dzierżyła załoga Pasecki/Ciupka.
Pożegnalny oes 65. Rajdu Polski to ponowny przejazd odcinka o nazwie Tros. Tu najszybszy był Zbyszek Staniszewski, jedna nie zdołał wydrzeć trzeciego miejsca z rąk Michała Sołowowa. Drugi czas ostatniej próby rajdu uzyskał Hołek, co tym bardziej wzbudza w nas żal z powodu wczorajszego pecha olsztyńskiej załogi. Bryan Bouffier odrobinę przyspieszył, lokując się na piątym miejscu na odcinku oraz drugim w klasyfikacji generalnej. Tym samym Francuz może dopisać do swojego konta osiem punktów w klasyfikacji Mistrzostw Polski. Asekuracyjnie, ale dość szybko pojechał Michał Sołowow, uzyskując siódmy wynik próby i kończąc rajd na najniższym stopniu podium. Zasłużenie wygrali całą imprezę Bracia Bębenkowie w Mitsubishi Lancerze Evo IX. Jechali cały czas szybko i skutecznie, nie popełniając przy tym błędów.
Słowa pochwały za równe tempo należą się oczywiście Bryanowi Bouffier, jednak mimo wszystko pozostaje pewien niedosyt. Być może Peugeot 207 S2000 nie jest idealną konstrukcją na nawierzchnie szutrowe, bo w umiejętności Bryana nie wątpimy – wszak jest on szutrowym Mistrzem Francji. Jednak swój tytuł wywalczył jeżdżąc Subaru Imprezą….
W klasyfikacji C2-R2 Challenge tryumfowała załoga Pasecki/Ciupka przed Radkiem Typą oraz Jankiem Chmielewskim. Pojedynki małych Citroënów były ozdobą rajdu, a zawodnikom nie brakowało ambicji w walce z rywalami.
Klasyfikacja generalna Orlen Platinum 65. Rajdu Polski wygląda następująco:
1. Michał Bębenek,Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer) 2:35.31,5
2. Bryan Bouffier, Xavier Panseri (Francja/Peugeot 207 S2000) strata 43,3 s
3. Michał Sołowow, Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) 1.44,5
4. Zbigniew Staniszewski, Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer) 1.57,7
5. Kajetan Kajetanowicz, Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) 2.12,6
6. Patrik Flodin, Goran Bergsten (Szwecja/Subaru Impreza) 3.13,8
7. Tomasz Czopik, Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer) 3.22,4
8. Paweł Dytko, Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer) 3.26,9
9. Stefan Karnabal, Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer) 5.22,0
10. Volkan Isik, Kaan Ozsenler (Turcja/Fiat Grande Punto S2000) 5.27,4
…
19. Krzysztof Hołowczyc, Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 S2000) 12.17,3
Bryan Bouffier umocnił się na prowadzeniu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i wyprzedza Kajetana Kajetanowicza o 5 punktów. Całość punktacji przedstawiamy poniżej:
1. Bryan Bouffier, Peugeot 207, 30 pkt.
2. Kajetan Kajetanowicz, Mitsubishi Lancer, 25 pkt.
3. Leszek Kuzaj, Subaru Impreza, 18 pkt.
4. Michał Bębenek, Mitsubishi Lancer, 17 pkt.
5. Michał Sołowow, Peugeot 207, 12 pkt.
6. Michał Kościuszko, Peugeot 207, 10 pkt.
7. Łukasz Sztuka, Mitsubishi Lancer, 8 pkt.
8. Tomasz Czopik, Mitsubishi Lancer, 8 pkt.
9. Mariusz Stec, Mitsubishi Lancer, 6 pkt.
10. Zbigniew Staniszewski, Mitsubishi Lancer, 5 pkt.
11. Paweł Dytko, Mitsubishi Lancer, 5 pkt.
12. Tomasz Kuchar, Subaru Impreza, 4 pkt.
13. Maciej Lubiak, Mitsubishi Lancer, 3 pkt.
13. Grzegorz Grzyb, Fiat Punto, 3 pkt.
13. Patrik Flodin, Subaru Impreza, 3 pkt.
16. Sebastian Frycz, Subaru Impreza, 2 pkt.
17. Kamil Butruk, Mitsubishi Lancer, 1 pkt.
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze