Trzeci i ostatni etap Rajdu Polski był zdecydowanie krótszy niż dwa pierwsze. Składał się z przejeżdżanej dwukrotnie pętli, obejmującej odcinki specjalne Miłki i Tros, wytyczone po dwóch stronach jeziora Niegocin oraz, na zakończenie, z powtórnego przejazdu superoesu Mikołajki.
Po nocnych opadach deszczu, w ciągu dnia od rana panowała sucha, słoneczna pogoda. Na pierwszym niedzielnym odcinku specjalnym (OS14, Miłki 1) Dani Sordo stracił 25 sekund względem lidera.
„Spóźniłem hamowanie do nawrotu, bo z pobocza zniknęła tablica, którą na zapoznaniu wybrałem jako punkt orientacyjny. W efekcie przestrzeliłem skrzyżowanie i musiałem zawrócić, tracąc trochę czasu. Nie zmieniło to zajmowanego przez nas miejsca, ale musieliśmy tym bardziej uważać, by nie stracić miejsca na podium.”
Zwycięzcą OS14 został – po raz pierwszy w tym rajdzie – Sébastien Ogier. Drugi czas zanotował Sébastien Loeb, który komentował: „Dzisiaj od rana już mniej ryzykuję. Moim celem jest zdobycie punktów dla zespołu.”
Po ostatnim, trzydziestominutowym serwisie zawodnicy wrócili na drugą pętlę. Podczas, gdy Dani Sordo jadąc konsekwentnie i w równym tempie pilnował swojej 3 pozycji, Sébastien Loeb znalazł się u progu czołowej ósemki po tym, jak Sébastien Ogier musiał się wycofać z rajdu na OS16, a Conrad Rautenbach na OS17 przepuścił pięciokrotnego Mistrza Świata, by umożliwić mu wejście do strefy punktowej kierowców. Ostatnia sensacja rajdu zdarzyła się na kończącym rundę superoesie w Mikołajkach: po wypadku Jari-Mattiego Latvali zarówno Dani jak i Sébastien zyskali po jednej pozycji, docierając do mety na, odpowiednio, drugim i siódmym miejscu.
„Dziś rano poleciliśmy dwóm zawodnikom naszego zespołu satelitarnego (chodzi o Jewgenija Nowikowa i Conrada Rautenbacha), aby przepuścili Sébastiena, pozwalając w ten sposób zespołowi fabrycznemu Citroën Total WRT na zdobycie większej liczby punktów” – wyjaśnia Olivier Quesnel, Dyrektor Citroën Racing. – „Dużym rozczarowaniem jest dla nas fakt, że Sébastien Ogier nie ukończył rajdu, bo do chwili awarii jechał znakomicie. Jednak na zakończenie tego trudnego weekendu to Citroën jest zespołem, który zdobywa najwięcej punktów, a nasza przewaga w klasyfikacji producentów w sezonie 2009 Rajdowych Mistrzostw Świata wzrasta do 17 punktów. Natomiast w punktacji kierowców Sébastien Loeb ma po dzisiejszym dniu 1 pkt do odrobienia wobec Mikko Hirvonena.”
1. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus 3h07:27,5
2. Sordo/Martí Citroën C4 +1:10,3
3. H. Solberg/Menkerud Ford Focus +2:05,7
4. P. Solberg/Mills Citroën Xsara +2:24,3
5. Wilson/Martin Ford Focus +4:17,5
6. Hołowczyc/Kurzeja Ford Focus +4:33,9
7. Loeb/Elena Citroën C4 +19:15,1
8. Rautenbach/Barritt Citroën C4 +19:20,6
9. Nowikow/Moscatt Citroën C4 +19:26,2
10. Bębenek/Bębenek Mitsubishi Lancer +23:08,7
1. Mikko Hirvonen – 58
2. Sébastien Loeb – 57
3. Dani Sordo – 39
4. Henning Solberg – 27
5. Jari-Matti Latvala – 25
6. Petter Solberg – 25
7. Matthew Wilson – 19
8. Federico Villagra – 14
9. Sébastien Ogier – 13
10. Conrad Rautenbach – 8
11. Mads Ostberg – 7
12. Khalid Al Qassimi – 6
13. Chris Atkinson – 4
14. Jewgenij Nowikov – 4
15. Krzysztof Hołowczyc – 3
15. Nasser Al Attiyah – 1
16. Urmo Aava – 1
17. L. Athanassoulas – 1
1. Citroën Total WRT – 106
2. BP Ford Abu Dhabi – 89
3. Stobart VK M-Sport – 60
4. Citroën Junior Team – 29
5. Munchi’s Ford – 18
Najbliższa runda: Rajd Finlandii, 31 lipca – 2 sierpnia 2009.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze