Ceremonia wręczenia nagród w konkursie „Samochód Roku”, który to tytuł został w 2006 r. przyznany modelowi Renault Clio III, odbyła się 27 stycznia 2006 r. w pałacu Albergati w Bolonii, we Włoszech.
Model Clio III należy do trzeciego pokolenia odnoszącej sukcesy rodziny pojazdów i jest szóstym modelem francuskiego producenta, uhonorowanym tytułem „Samochód Roku” od momentu ustanowienia nagrody w 1964 r.
W swoim przemówieniu Ray Hutton, Przewodniczący jury, przypomniał: „Po zaciętej walce Clio III zdobyło w tym roku tytuł i tym samym jest pierwszym w historii modelem samochodu, który otrzymał to wyróżnienie dwukrotnie (…) Clio zostało szczególnie docenione za oferowaną jakość, bezpieczeństwo, komfort i przestronne wnętrze”. Ray Hutton podkreślił także zasługi Carlosa Ghosna i pogratulował sukcesu Sojuszowi Renault-Nissan. Podziękował również Prezesowi Renault, mówiąc, że „Carlos Ghosn nie tylko poprawił pozycję Nissana, ale także sprawił, że Nissan stał się jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na świecie. Cel, jaki przyświeca jego następnym działaniom brzmi: zarządzać Renault tak dobrze jak Nissanem”.
W obecności Przewodniczącego oraz członków jury Carlos Ghosn powiedział: „W imieniu wszystkich pracowników Renault mam ogromny zaszczyt przyjąć najbardziej prestiżowe, bo przyznawane od 43 lat, samochodowe wyróżnienie w Europie”.
Model Clio III udanie zadebiutował na rynkach całej Europy w połowie października 2005 r. i został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Model ten jest liderem segmentu B, odnotowując w ostatnim kwartale 2005 r. 10,5% udział w rynku (11% w grudniu) w Europie. Prezes Renault dodał, iż „nie ma wątpliwości, że wyróżnienie, przyznane przez jury składające się z ekspertów, pozytywnie wpłynie na przyszłość modelu Clio III”.
Zobacz również: Nowa wersja silnikowa w Clio, Samochodzie Roku 2006
Docenione przez europejskich klientów za swój dynamiczny oraz atrakcyjny design, Clio III posiada również inne atuty, takie jak przyjemność prowadzenia, wyjątkowa przestronność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Wyróżniająca się jakość zarówno nadwozia, jak i wnętrza pojazdu, zostały szczególnie docenione przez klientów brytyjskich i niemieckich.
Carlos Ghosn podsumował, że wyróżnienie nie jest owocem przypadku: „Renault stosuje ścisłe procedury, których celem jest zapewnienie jak największego zadowolenia klientów (…) jednak, aby w przyszłości osiągać jeszcze lepsze wyniki, będziemy musieli udoskonalić te procedury”.
Najnowsze komentarze