Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen xantia Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia – test na dystansie 20.000 kilometrów! „Latający dywan”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault 5 E-Tech kontra Fiat Grande Panda Electric. Pojedynek elektrycznych maluchów

Gabi Rusek autor Gabi Rusek
2025-04-13
w Wiadomości, Renault, Stellantis
Czas czytania 9 minut
1.1k
A A
15
renault 5 i fiat grande panda electric

Pojedynek elektrycznego Renault 5 E-Tech i Fiata Grande Panda to również sparing gustów: stylistyka z akcentami mocno włoskimi lub francuskimi. Co najbardziej istotne dziś porównamy zasięgi, pojemność, funkcje i ceny miejskich elektryków.

Obecnie dostępne elektryki to dobre rozwiązanie dla osób mieszkających w strefie podmiejskiej, posiadających własne panele fotowoltaiczne, najlepiej z taryfą na starych warunkach. W takim przypadku jest szansa na znaczne ograniczenie wydatków na ładowanie auta i jazdę za darmo.

Niezależnie od rodzaju paliwa, zużycie energii pojazdu warunkują jego aerodynamiczne kształty, masa własna, temperatura otoczenia, włączanie ogrzewania oraz pozostałych funkcji na pokładzie. Są to tematy, nad którymi posiadacze diesli 2.0 z dużymi bakami i aut z LPG by się zbytnio nie rozczulali. W przypadku samochodów elektrycznych jednak temat zasięgów jest dość istotny, ponieważ ciągle mamy niedostatek rozwiązań technicznych umożliwiających szybkie ładowanie i możliwość przebycia kilometrów bez dłuższej pauzy.

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21

Nowy Fiat Grande Panda 4×4 zaprezentowany. Czy trafi do produkcji?

2025-05-20

W przypadku aut o charakterze miejskim ów mniejszy zasięg może zostać wybaczony, pod warunkiem, że do pracy, szkoły lub sklepu mamy niedaleko, trasa nie wiedzie przez autostradę a zimy będą łagodne ;).

Ceny elektryków w salonach to od 120.900 zł za Renault 5 E-Tech 120 KM w wersji bazowej Evolution do 157.900 zł za 5-tkę o mocy 150 KM w wariancie Roland-Garros.

renault 5 Roland-Garros
Nowe Renault 5 Roland-Garros

Fiat Grande Panda Electric za najmniejsze pieniądze to wydatek 110.000 zł za Grande Pandę E (RED), natomiast wyższa wersja La Prima to koszt 125.000 zł.

Fiat Grande Panda La Prima
Fiat Grande Panda La Prima

Podane powyżej ceny maksymalne nie uwzględniają pakietów i opcji.

Renault 5 E-Tech vs Fiat Grande Panda Electric – zasięgi i ładowanie

Producenci informują o pojemności baterii, mocy silników i możliwych zasięgach. Stwierdzenie „możliwych” jest tutaj na miejscu, ponieważ w przypadku zmiany pór roku (wschodnioeuropejska jesień/zima), zasięgi mogą odbiegać od podawanych w broszurach.

Renault 5 E-Tech można dostać z jednostką o mocy 120 lub 150 KM. W tym pierwszym przypadku ma baterię o pojemności 40 kWh i zasięgu w cyklu mieszanym 312 km, dla mocniejszego silnika i baterii o większej pojemności – 52 kWh zasięg wynosi 410 km.

Czas ładowania producent podaje zależnie od sposobu: czas ładowania AC 11 kW 10-100% 3 godz. 45 min. dla mniejszej baterii i 4 godz. 45 min w przypadku większej baterii. Czas ładowania możne wynosić tylko 30 min w przypadku ładowania z mocą 80-100 kW w zakresie 15-80% lub do 100% dla baterii 52 kWh.

Zobacz: Ile prądu zużywa Renault 5 zimą? Francuzi przetestowali najnowszy hit marki

Fiat Grande Panda Electric jest dostępny z jednostką o mocy 113 KM i zasięgu w cyklu mieszanym 320 km. 

Czas ładowania producent podaje zależnie od sposobu: w przypadku ładowania AC 7kW w zakresie 20-100% to 3 godziny i 43 minuty, w przypadku ładowania AC 11kW i zakresu 20-100% to 2 godziny i 55 minut.

Niektóre rzeczy trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć. I tak bym określiła podawane przez producentów zasięgi. Mam nadzieję, że będę pozytywnie zaskoczona, kiedy przyjdzie mi jeździć tymi modelami.

Fiat od 0 do 100 km przyspiesza w 11 s. Jak na elektryka to wynik taki sobie, ale nie jest to też priorytet tego modelu. Renault 5 ze słabszą jednostką 120 KM robi to w 9 s, z mocniejszą 150 KM w 8 s.

Fiat chwali się swoim poręcznym kablem do ładowania w przedniej części pojazdu, ale dostępne jest też mocniejsze ładowanie z tyłu. Renault ukryło instrumentaria do ładowania w podłodze bagażnika. Ładowanie w trasie z pełnym bagażnikiem może więc wymagać dużo wcześniejszego zaplanowania w tym przypadku.

Zobacz: Nowy Fiat Grande Panda BEV już w Polsce. Premiera ciekawego modelu

Renault 5 E-Tech vs Fiat Grande Panda Electric – pojemność bagażnika i funkcjonalność

Powolniejszy i „bardziej stateczny” Fiat jest za to bardziej pakowny, o ile samochód elektryczny może taki być. W końcu sporo przestrzeni zabiera cała infrastruktura związana z elektryką. Niemniej bagażnik w Grande Pandzie na prąd ma pojemność ponad 360 l, podczas gdy w Renault 5 – 320 l. Fiat oferuje także we wnętrzu nieco więcej miejsca i funkcjonalnych schowków.

Obydwa porównywane elektryki mają dość wysoki próg bagażnika, także wkładanie i wyciąganie zakupów/bagaży w obu przypadkach wymaga poprawy ergonomii.

Podsumowując: Fiat jest bardziej pojemny, natomiast Renault 5 jest mocniejszy, bardziej sportowy w charakterze, elektryczny Renault ma też mniejszy promień skrętu – 10,3 m, podczas gdy duża Panda 10,9 m.

Tym sposobem w Fiacie można zmieścić więcej i pojechać bardziej statecznie, podczas gdy Renault ofertuje dynamiczną jazdę i sprawniejsze przeciskanie się przez miejskie uliczki.

Renault 5 E-Tech vs Fiat Grande Panda Electric – styl – Felicita, czy Vive la France?

Obydwa elektryki z dzisiejszego porównania mają urok elektronicznych, stylowych gadżetów. Szczególnie wyższe wersje są wyposażone w dużą ilość akcentów nawiązujących do historii marki lub kraju producenta.

Chcesz kupić nowy Renault 5 bo uważasz jego retro-sportowy styl za atrakcyjny? Super. Z kieszeni tylnego siedzenia wystaje metka z rysunkami historii modelu, kokpit i fotele też mają coś z dawniejszych odsłon 5-ki i sportowe detale nadwozia. I teraz uwaga. Ponieważ ma być nie tylko sportowo, ale i francusko, jedna z łopatek przy kierownicy nawiązuje kształtem do szminki.

renault 5 wnętrze
Kokpit elektrycznego Renault 5

Fiat Grande Panda Electric to proste wnętrze z mało wysublimowanych materiałów, ale ciekawe, dzięki rozwiązaniom kolorystycznym. Również w wersji bazowej, gdzie  na kokpicie (i nie tylko) odnaleźć można nawiązania do toru Lingotto na fabryce w Turynie. Jest nawet miniaturowa sylwetka auta na torze. Nowa Grande Panda z profilu nawiązuje formą do Pandy I generacji, podobnie w Renault 5, w wielu miejscach na zewnątrz i wewnątrz pojawiają się odniesienia do oryginalnego modelu.

Fiat grande Panda La Prima wnętrze
Fiat Grande Panda Electric La Prima – wnętrze

Wyposażenie wersji bazowych

 

Fiate grande Panda red

Bazowa elektryczna nowa Grande Panda ma w cenie 110.000 zł:

  • Felgi stalowe 16″ lakierowane w kolorze białym
  • Ładowarka pokładowa 7 kW z kablem spiralnym
  • Aktywny system utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy na wzniesieniu
  • Automatyczne światła drogowe
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Informacje o ograniczeniach prędkości
  • Połączenie alarmowe B-call i E-Call
  • Przednie i tylne kurtynowe poduszki powietrzne
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Tylne czujniki parkowania
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Klimatyzacja manualna
  • Przednie i tylne szyby elektryczne One Touch
  • Przełącznik E-Toggle
  • Reflektory „Eco” LED
  • Tylne światła LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • 2 przednie głośniki + 2 Tweetery DAB
  • Gniazdo USB z przodu
  • System multimedialny Uconnect 10,25-cali z funkcją screen mirroring
  • Wyświetlacz TFT 10″ elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego

By mieć zimą podgrzewanie foteli i kierownicy trzeba by kupić wariant La Prima za 125.000 zł i zapłacić dodatkowo 2.000 zł

Renault 5 120 KM

Natomiast Renault 5 ma takie wyposażenie i funkcje jak:

  • felgi stalowe, 18-cali, wzór disco
  • kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7-cali
  • system multimedialny openR link z Akramys
  • bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona
  • fotele przednie sterowane manualnie w 4 kierunkach
  • kierownica wykonana z poliuretanu
  • czujnik deszczu z automatycznym włączeniem świateł
  • światła przednie Full LED
  • przyciemniane tylne szyby
  • lusterka elektrycznie sterowane, składane manualnie, podgrzewane
  • automatyczny hamulec postojowy bez funkcji Auto-Hold
  • funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
  • czujniki parkowała tyłem
  • my safety switch
  • tryb ECO
  • regulator-ogranicznik prędkości
  • klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa
  • pompa ciepła
  • ogrzewanie tylnej szyby
  • system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
  • system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
  • mocowanie ISOFIX
  • ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • wspomaganie hamowania awaryjnego
  • system kontroli zmęczenia kierowcy
  • układ ABS + elektroniczna kontrola stabilności ESC + wspomaganie ruszania na wzniesieniach HSA
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • system E-call

W Renault można dokupić Pakiet Winter, co oznacza 1.700 zł dopłaty do wersji bazowej i możliwość podgrzewania tylko foteli. Jest też pompa ciepła. Koła są stalowe, ale większe. Nagłośnienie zapowiada się lepiej niż w bazowym Fiacie, widać Włosi go tak nie potrzebują. Śpiewają sami za kierownicą ;).

Wszystkie akcesoria usprawniające i przyspieszające ładowanie są dodatkowo płatne w obydwu przypadkach.

Odnośnie stylu bazowy Renault 5 można powiedzieć, że pomimo żywej zieleni nadwozia ma dość smutne, szare wnętrze.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault 5 i fiat grande panda electricrenault 5 rolland-gFiat Grande Panda La Primarenault 5 wnętrzeFiat grande Panda La Prima wnętrzeRenault 5 120 KMfiate grande panda red profil Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Renaultsamochody elektryczneelektryczne Renaultelektryczny Fiat5 E-TechGrande Panda
Udostepnij397Tweet248Udostepnij70
Gabi Rusek

Gabi Rusek

Z zawodu i wykształcenia projektantka krajobrazu. Wielbicielka dobrego designu i nieszablonowych koncepcji, również w motoryzacji. Design nadwozi śledzi od czasu fascynacji pracą Zbigniewa Maurera dla Alfa Romeo. Z zamiłowania rysuje - także samochody

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    959 udostępnienia
    Udostepnij 384 Tweet 240
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1168 udostępnienia
    Udostepnij 467 Tweet 292
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4771 udostępnienia
    Udostepnij 1908 Tweet 1193

Testy samochodów

Opel Corsa-e
Wiadomości

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
01. Peugeot 2008 Style 1.2 PureTech 130 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 Style 1.2 PureTech 130 KM. Stylowo, komfortowo i wygodnie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-02-04
IMG 9331 1 300x200 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 THP 156 KM 2012 – dynamiczne auto do miasta. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-05-21
01. Peugeot 508 sedan w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Peugeot 508 1.6 e-THP 165 KM – rodzinna benzyna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-02-14
Test Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maska 14 Wiadomości
Testy

Test: Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maską

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-09-15

Najnowsze komentarze

  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

Zobacz też

Renault Captur w Brazylii – 4 gwiazdki w testach zderzeniowych

Bezpiecznie na groby

Używany samochód z silnikiem 1.6 PureTech 180 lub 225 KM. Lista modeli

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz