Renault Austral trafił w ręce dziennikarzy magazynu Coche Global. Jak Hiszpanie oceniają tego nowoczesnego i komfortowego SUVa? Poczytajcie:
Francuska motoryzacja bardzo mocno się rozwija. Nowy Renault Austral jest najlepszym dowodem na to, że można stworzyć samochód zarówno komfortowy, cichy jak i dynamiczny a przy tym oszczędny i jeszcze praktyczny. Austral bardzo pozytywnie zaskakuje, szczególnie gdy porówna się go z poprzednikiem. Dlatego testujący Coche Global wysoko oceniają ten samochód, który oprócz wielu zalet ma też kilka wad. Jakich?
Podobno w przypadku samochodu jak i człowieka liczy się pierwsze wrażenie. W przypadku Australa jest takie, że samochód został zaprojektowany i zbudowany z dużą dbałością o szczegóły. Do najsłabszych stron nowego SUVa (chociaż dla niektórych może to by zaleta), należy zdaniem dziennikarzy konserwatywny wygląd. Samochód jest zaprojektowany tak, aby odpowiadać gustom bardziej tradycyjnej klienteli. Renault, zdaniem dziennikarzy, poszło tu drogą klasyki, tworząc nadwozie ze sprawdzonych wzorców. Nie ma tu ekstrawagancji, raczej elegancja przeplatana praktycznością. Samochód zbudowano na platformie CMF-CD, wykorzystując do maksimum jej możliwości, co zaowocowało przestronnym i wygodnym wnętrzem. Co ważne, Austral ma i własny design i własną osobowość, charakterystyczną dla francuskich samochodów, co również można uznać za plus.
W pierwszych tygodniach zamówień w Hiszpanii, najbardziej popularną opcją jest silnik E-Tech Full Hybrid
Wnętrze Australa może zachwycić – jest tutaj nowocześnie, widać dbałość o szczegóły. Nie wszystkie elementy się jednak spodobały dziennikarzom – np. dźwignia zmiany biegów wymaga pewnego przyzwyczajenia. Ogromne wrażenie robi kokpit z dwoma potężnymi ekranami i mnogość funkcji oraz możliwości konfiguracji.
Podczas naszej jazdy testowej, Austral E-Tech Full Hybrid był przede wszystkim responsywny
Dziennikarze z Barcelony testowali 200-konną wersję hybrydową, która w czasie jazdy testowej po mieście i po trasie osiągnęła średnią spalania 5,8 litra na 100 kilometrów. Wynik bardzo dobry, który powinien polepszyć się jeszcze przy użytkowaniu czysto miejskim. Pod względem jazdy, chociaż Austral jest dość komfortowy, to jednak nastawy nadwozia są sztywniejsze niż w przypadku C5 X, co pozwala znacznie dynamiczniej pokonywać zakręty. Praca zawieszenia na pewno spodoba się osobom przesiadającym się z samochodów takich marek jak Volkswagen czy Toyota, bo Austral jest pod tym względem po prostu przyjemniejszy!
Wnętrze okazuje się być przyjemne, wygodne i bardzo przestronne. Kierowca ma do dyspozycji mnóstwo funkcji, opcji i możliwości konfiguracji, system multimedialny działa bez zarzutu, płynnie i bezproblemowo. Umożliwia instalowanie własnych aplikacji (w końcu to Android) oraz zintegrowanie z kontem Google. Znakomite auto – chwalą Hiszpanie.
Austral oferuje aż 30 systemów wspomagających jazdę.
Nowy SUV Renault jest skierowany do osób, które chcą oszczędnego nowoczesnego SUVa a nie mają zamiaru inwestować w drogie hybrydy plugin. Austral, będący następcą Kadjara, to duży postęp w stosunku do tego, co Renault oferowało wcześnej i warto się z nim zapoznać.
W Polsce Austral zaczyna się od 134.900 zł – skonfiguruj swoją wersję już teraz.
na podstawie: Coche Global
Najnowsze komentarze