Istnieje kilkaset klubów Renault. Nawiązanie między nimi relacji i odpowiadanie na ich pytania to dwa z głównych powodów utworzenia najnowszej strony internetowej Renault Classic, której inauguracja nastąpiła na początku października. Innowacyjna strona www.renaultclassic.com umożliwi wszystkim klubom, kolekcjonerom, a także miłośnikom klasycznych samochodów Renault i Alpine wyszukiwanie i wymianę wszelkich użytecznych informacji na temat Renault Classic oraz wspólnoty pasjonatów Renault i Alpine, której część stanowią.
W menu tej strony znajdują się: prezentacja Renault Classic – zapowiedzi wydarzeń, a także inne prezentacje kolekcji samochodów Renault. Dzięki stronie Renault Classic kluby mogą również, prezentować swoją działalność, informować o aktualnych i przyszłych wydarzeniach, zbierać oceny oraz zamieszczać zdjęcia.
Na stronie znajduje się także rubryka pozwalająca, na przykład pobierać formularze wniosków o wydanie certyfikatu autentyczności, jak również formularze wpisowe.
Strona www.renaultclassic.com jest zintegrowana z Facebookiem (http://www.facebook.com/renaultclassic) i z Youtube Renault Classic.
RENAULT CLASSIC W SKRÓCIE
Kolekcja Renault Classic obejmuje ponad 740 samochodów. Uzupełnia ją zbiór dokumentów i opisów wydarzeń, zawierający kilka tysięcy metrów bieżących archiwów, ponad 3.200 miniatur i zabawek, 1.900 plakatów, gadżetów oraz około 270 modeli w skali 1:5.
Kolekcja jest pod stałą opieką, jest serwisowana i eksploatowana przez serwis Renault Classic, który regularnie podkreśla jej zalety podczas wystaw, salonów, historycznych wyścigów, reportaży – prasowych lub telewizyjnych – oraz wydarzeń sportowych w całej Europie (World Series by Renault, Le Mans Classic, Goodwood Festival of Speed, salony samochodowe). Tym sposobem ponad 5 milionów osób miało okazję podziwiać samochody z kolekcji Renault w czasie 200 spotkań zorganizowanych w 2011 r.
Renault Classic jest w stałym kontakcie ze swymi partnerami
Stowarzyszenia: animacja w klubach i aktywizowanie kolekcjonerów, organizowanie wydarzeń historycznych lub uczestnictwo w nich (salony Rétromobile lub Epoqu’Auto, Autobrocante de Lohéac), wspieranie działalności klubów, oferowanie dostępu do imprez po cenach preferencyjnych (Le Mans Classic) oraz regularne informowanie o spotkaniach z udziałem Renault Classic.
Sieć handlowa marki: udział w dniach otwartych w sieci handlowej, w kampaniach promocyjnych nowych modeli oraz w imprezach, których Renault jest partnerem; udostępnianie samochodów z kolekcji.
Media, historycy, autorzy: zapewnianie tła historycznego na potrzeby specjalistycznych badań, udostępnianie samochodów do reportaży zdjęciowych lub filmów, organizowanie dni poznawania pojazdów z kolekcji.
Kilka istotnych liczb:
– ponad 200 spotkań rocznie
– ponad 500 wyjazdów samochodów na różne wydarzenia co roku
– ponad 5.000.000 osób obejrzało prezentowane pojazdy
– ponad 2.550 kolekcjonerów i 305 klubów
Najnowsze komentarze