Cały przemysłowy świat ma na ustach hasła związane z technologiami cyfrowymi. Wszystko kręci się wokół dużych ilości danych a wynagrodzenia analityków rosną jak szalone. Firmy motoryzacyjne nie pozostają w tyle. Grupa Renault ogłosiła, że zainwestuje w tą technologię blisko pół miliarda dolarów w ciągu najbliższych dwóch.
Pierwsza inicjatywa związana z przemysłem 4.0 w Renault to wyposażenie kluczowych osób w fabrykach w tablety, tak, aby nie musiały spędzać czasu przy biurku. To zapewni im mobilność i oszczędza czas – mówi szef cyfrowych operacji przemysłowych Renault, Thierry Brancard. Tablety trafią też do pracowników na montażu, będą standardowym wyposażeniem stanowiska pracy. Dzięki ich wykorzystaniu każdy pracownik będzie wiedział jaki samochód montuje, co potrzebuje wy zrealizować daną czynność oraz będzie mógł raportować ewentualne problemy. Kluczem do szybkiej pracy ma być uproszczony interfejs użytkownika – dodaje Brancard.
https://youtu.be/4jJ-ZwFzm-w
Przemysł 4.0 ciągle się rozwija a możliwości technologii są w zasadzie nieograniczone. Dlatego to nie koniec zmian w fabrykach. Sprzęt przemysłowy otrzyma nowe czujniki, działające w technologii bezprzewodowej. Ich montaż jest szybki i niedrogi a korzyści dla fabryk ogromne. Czujniki zapewnią informacje o temperaturze, wibracjach oraz innych parametrach pracy, które mogą pomóc zapobiegać awariom.
Big data zapobiega awarii w Pitesti
Prawdziwa przygoda z przemysłem 4.0 zacznie się wtedy, kiedy Renault zacznie wdrażać oprogramowanie przewidujące możliwość wystąpienia problemów. Technologia te jest obecnie testowana między innymi w Pitesti. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych czujników oraz oprogramowania analizującego, inżynierowie mogli zapobiec awarii prasy do metalu, która zaczynała wykazywać pierwsze oznaki awarii, niedostrzegalne jeszcze dla pracowników. Analiza danych pokazała, że naprawa może być wykonana w weekend, bez potrzeby zatrzymywania produkcji.
Dacia uniknęła przestoju a dla menadżerów fabryki oznaczało to zdjęcie ogromnego kłopotu z głowy. Zapotrzebowanie na nową Dacię Duster jest tak duże, że każda godzina zatrzymania taśm montażowych mogłaby oznaczać ogromne opóźnienia w dostawie samochodów.
Cały świat Renault w bazie danych
Czujniki oraz odpowiednie oprogramowanie pomagają zwiększyć efektywność każdego elementu procesu produkcyjnego. Dane ze wszystkich fabryk, zbierane w ogromnym centrum komputerowym, są też wykorzystywane przez menadżerów do tworzenia analiz efektywności, poprawy procesów oraz wykrywania zagrożeń w produkcji. Wszystko ma pomóc tworzyć bardziej niezawodne i tańsze produkty dla klientów.
Najnowsze komentarze