Czym na co dzień jeżdżą redaktorzy naszego portalu? Są to oczywiście samochody francuskie, różnych roczników i marek.
Zacznijmy od marki Citroën, do której mamy szczególny sentyment i wiele modeli, które posiadaliśmy wcześniej. W redakcji mamy Citroëna C5 I generacji z silnikiem benzynowym V6, którego test będziecie mogli wkrótce przeczytać. Bardzo ciekawa jest historia tego samochodu, wcześniej wiele lat jeździł jako wóz komendanta policji województwa zachodniopomorskiego.
Zobacz: Citroën Xantia – historia wygranej w konkursie
Drugim Citroënem jest znajdujący się jeszcze w renowacji flagowy model XM, również z benzynowym V6 i automatyczną skrzynią biegów. No i mamy też benzynową Xantię 1.8, z równie ciekawą opowieścią – kupiona od pierwszego właściciela w Polsce, który wygrał ją w konkursie Super Expressu. W planach jest jeszcze C6.
Zobacz: Renault Kadjar – test długodystansowy
W naszych zasobach mamy też Citroëna C2 z niewielkim przebiegiem (poniżej 90.000 km). To znakomite autko miejskie, które wszędzie się wciśnie. Jego funkcjonalność jest dość ograniczona z uwagi na niewielką ilość miejsca z tyłu, ale to sympatyczny samochód, który może przypaść do gustu wielu użytkownikom.
W koncernie Stellantis jest kilka marek premium, w tym francuska DS Automobiles. Do redakcji trafił kilka dni temu SUV DS 7 Crossback wyposażony w silnik benzynowy o mocy 180 KM i również automat. To najnowszy nabytek i najnowszy rocznikowo samochód w naszym garażu. Zdążyliśmy przejechać nim całą Polskę – od gór do morza. Kolejne materiały zobaczycie już za kilka dni – planujemy długodystansowy test tego samochodu.
Zobacz: DS Automobiles – marka premium
Czas na lwa. Jeśli chodzi o Peugeota to mamy na co dzień dwa modele. Pierwszym z nich jest Peugeot 508 I generacji po face liftingu. Auto napędza jednostka 2.0 HDi o mocy 163 KM, która jest znana za swojej niezawodności. Wkrótce przybliżymy wam ten samochód. Drugim modelem marki jest Peugeot 807 w bardzo ciekawej wersji Pullman z benzynowym V6 i automatem. Jeździł nim właściciel jednego z salonów Peugeot z Krakowa, a wcześniej ówczesny prezes Peugeot Polska.
Renault reprezentuje benzynowy model Thalia 1.4 o mocy 75 KM z 2003 roku oraz Renault Kadjar z bardzo dynamicznym silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM, który przechodzi u nas długodystansowy test. Lada chwila opublikujemy kolejny odcinek wrażeń z użytkowania tego kompaktowego SUV-a. Odkładamy to, wiemy, ale poprosimy Was o jeszcze chwilę cierpliwości.
Wcześniej jeździliśmy jeszcze przez pół roku Renault Zoe.
Najnowsze komentarze