Renault jest niekwestionowanym liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce. Modele takie jak Master we wszelkich odmianach sprzedają się znakomicie a drugim hitem marki jest oczywiście Trafic. Koncern Stellantis odnosi sukcesy dzięki markom Fiat i Toyota, natomiast Citroën i Peugeot zniknęły z czołówki i pozostają na dalekich miejscach.
Renault Master jest numerem jeden w ofercie aut dostawczych marki. Wraz z modelem Trafic oraz Kangoo stanowią trzon oferty na rynku LCV w Polsce. Strategia procentuje, bo marka osiągnęła po 20 dniach stycznia blisko 23% udziału w polskim rynku i nie zamierza zmieniać tego trendu. Polskie wyniki Renault są pokazywane jako wzór w całej Europie.
Nieźle wygląda sprzedaż marki Fiat – koncern Stellantis ma tu powody do zadowolenia. Dużo aut tego koncernu sprzedaje też Toyota, która oferuje francuskie samochody z fabryki Stellantis ze swoim logo. Nie cieszą się jednak dealerzy marek Citroën i Peugeot, które zniknęły z czołówki sprzedaży aut dostawczych w naszym kraju.
Rynek samochodów dostawczych jest czymś więcej niż tylko obrazem zapotrzebowania firm – to również czuły barometr nastrojów gospodarczych. Zakupy przedsiębiorstw wzrosły o ponad 17% w porównaniu do poprzedniego roku, ale czy ten trend się utrzyma? Na takie dane musimy jeszcze poczekać.
Rejestracje samochodów dostawczych po pierwszych 20 dniach stycznia 2023 r.
Miejsce |
Marka |
Rejestracje 20 dni stycznia |
Udział w rynku |
1 |
Renault |
609 |
22,89% |
2 |
Mercedes |
418 |
15,71% |
3 |
Fiat |
309 |
11,61% |
4 |
Toyota |
274 |
10,30% |
5 |
Ford |
270 |
10,15% |
6 |
IVECO |
262 |
97,04% |
7 |
Volkswagen |
191 |
7,18% |
8 |
Peugeot |
59 |
2,22% |
9 |
Opel |
54 |
2,03% |
10 |
Suzuki |
42 |
1,58% |
11 |
Isuzu |
38 |
1,43% |
12 |
MAN |
31 |
1,16% |
13 |
Citroen |
22 |
0,83% |
14 |
Skoda |
22 |
0,83% |
cały rynek |
2661 |
źródło danych Samar
Najnowsze komentarze