Obydwaj partnerzy wspólnie zapewniają o pozytywnych aspektach wdrożenia biopaliw. Z jednej strony pozwolą na znaczące ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zapewniając przy tym zrównoważony rozwój różnych dziedzin gospodarki. PSA i FNSEA zapowiedziały, że będą pracować razem, aby upowszechnić biopaliwa i uzyskać z nich jak najwyższą wydajność.
Wprowadzenie do sprzedaży paliw z 10-procentowym udziałem biokomponentów praktycznie od razu zmniejszyłoby emisję CO2, bo na dobrą sprawę nie ma technicznych przeciwwskazań w stosowaniu tego rodzaju paliw w większości samochodów jeżdżących po drogach Europy. Dla przykładu – gdyby wszystkie Peugeoty i Citroëny jeżdżące we Francji korzystałyby z paliw z 10% dodatkiem biokomponentów, to roczna emisja dwutlenku węgla spadłaby o 800 tys. ton!
FNSEA potwierdziła przy tym, że zaangażowanie producentów w uprawę roślin do produkcji komponentów na poziomie 10% zapotrzebowania na paliwa płynne w motoryzacji, w żaden sposób nie uszczupliłoby wydajności producentów rolnych w zakresie wyżywienia, i to zarówno we Francji, jak i w całej Europie. Dodatkowo podkreślono, że istniejące instalacje przemysłowe nie potrzebują rozbudowy, by osiągnąć wydajność na poziomie 10% dodatków do paliw.
Ze swojej strony PSA Peugeot Citroën zapewnił, że będzie kładł duży nacisk na upowszechnienie paliw typu B10, czyli mieszanki z 10% biokomponentów. Pozwoliłoby to ponownie znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
PSA gwarantuje jednocześnie, że silniki wysokoprężne wszystkich samochodów koncernu doskonale znoszą dodatek aż do 30% biokomponentów. Dotyczy to także nowych jednostek: tzw. mikrohybrydy e-HDI oraz technologii HYbrid4 aktualnie wprowadzanych na rynek.
Dodatkowo silniki samochodów wyprodukowanych przez PSA po 2000 roku mogą bezpiecznie korzystać z paliw z 10-procentowym dodatkiem biokomponentów. Grupa prowadzi aktywne działanie, by zwiększyć tę wartość do 15%.
„Rolnicy są dumni, że zostali włączeni do rozwijania nowej technologii, «zielonej energii»” – powiedział Jean-Michel Lemétayer, Prezes FNSEA. – „Oprócz korzyści środowiskowych te działania przyniosą nowe miejsca pracy, pomaga w rewitalizacji gospodarki wiejskiej i poprawia bezpieczeństwo energetyczne kraju”.
„Silniki spalinowe w 2020 roku będą nadal stanowiły 85% całej sprzedaży” – dodał Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën. – „Biopaliwa, w połączeniu z nowoczesnymi technologiami, jakie rozwijamy, powinny nam pomóc w osiągnięciu ambitnego celu średniej emisji na poziomie 95 g/km, jakiej oczekuje od nas Europa”.
W oparciu o informację PSA
KG
Najnowsze komentarze