poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Bezpiecznie do pracy i szkoły – także pieszo i rowerem

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-09-09
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
32 1
0
28
UDOSTĘPNIEŃ
94
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Po powrocie mieszkańców z wakacji ruch na ulicach miast wrócił do zwiększonego natężenia. To właśnie w terenie zabudowanym dochodzi do większości wypadków z udziałem pieszych czy rowerzystów. Jak zapewnić sobie oraz innym bezpieczną drogę do miejsca pracy czy nauki?

Wraz z końcem wakacji do szkół wracają dzieci, a jednocześnie wzmaga się ruch w miastach. Tymczasem aż 90% wypadków z udziałem w pieszych w Polsce ma miejsce właśnie w terenie zabudowanym. W 2018 roku w takich zdarzeniach zginęły 554 osoby, a 6.449 odniosło obrażenia. Także w przypadku rowerzystów do zdecydowanej większości wypadków dochodzi w terenie zabudowanym (blisko 87%)*. Niestety z europejskich statystyk wynika, że liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, które miały miejsce na terenie zabudowanym, spada wolniej niż poza nim oraz na autostradach**. W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo na miejskich drogach, zwłaszcza niechronionym uczestnikom ruchu?

Bardzo wiele zależy od kierowców

Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w dużej mierze zależy od postawy kierowców. Kluczowe znaczenie ma przestrzeganie ograniczeń prędkości – dzięki temu krótsza jest droga hamowania, a jeśli dojdzie do wypadku, jego skutki będą mniej poważne. Przykładowo pieszy potrącony przez samochód jadący z prędkością 30 km/h może uniknąć ciężkich obrażeń, ale już przy prędkości powyżej 50 km/h szanse na przeżycie bardzo się zmniejszają***.

Kierowcy powinni również upewnić się, by nic nie rozpraszało ich w czasie jazdy oraz zachować szczególną ostrożność w pobliżu przedszkoli i szkół, a także przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów – dodaje Zbigniew Weseli, ekspert Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Jak powinni zachować się piesi i rowerzyści?

Także piesi i rowerzyści muszą zadbać o swoje bezpieczeństwo. Przede wszystkim należy przekraczać jezdnię tylko w wyznaczonych miejscach, warto również nawiązać wtedy kontakt wzrokowy z kierowcą i upewnić się, czy nas widzi. Niebezpieczne jest natomiast rozproszenie uwagi poprzez korzystanie z telefonu komórkowego, a także używanie dousznych słuchawek, które nie pozwalają usłyszeć, że zbliża się samochód – mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Dodatkowa odpowiedzialność spoczywa na rodzicach, którzy powinni upewnić się, czy ich dziecko zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych. Należy zachęcać najmłodszych, by w miarę możliwości wybierali dobrze widoczne przejścia, najlepiej z sygnalizacją świetlną. Warto zadbać również o to, by dziecko było widoczne na drodze dzięki jasnym ubraniom oraz odblaskowym elementom.

* policja.pl
** ETSC
*** KRBD

 

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault to pierwsza markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Modlin. W ofercie szkoły znajdują się szkolenia dla klientów indywidualnych i flotowych pomagające unikać ryzyka drogowego, a także kursy jazdy defensywnej i ekonomicznej dla każdego typu samochodów. Szkolenia mogą być wsparte warsztatami z psychologiem ruchu drogowego oraz kursem z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła dysponuje torem szkoleniowym wyposażonym w 2 place i 4 płyty poślizgowe o łącznej powierzchni 3.900 m²  (płyta mała, szarpak, okrąg oraz wzniesienie).

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy.

Szczegóły: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Citroen e-Jumpy – cena elektrycznego modelu w Polsce

Następny

Uber łączy siły z Renault i Nissanem. Elektryfikacja floty

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Uber łączy siły z Renault i Nissanem. Elektryfikacja floty

Dacia Sandero wnęrze

Nowa Dacia Sandero ujawnia swoje wnętrze!

Dla rodziny i dla biznesu – Peugeot jest dobry na wszystko

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.