Po pięciu miesiącach 2019 roku powody do zadowolenia z wyników na rodzimym rynku ma nie tylko Citroën, ale i Peugeot. Marka sygnowana kroczącym lwem jest liderem sprzedaży samochodów osobowych zarówno w kanale dystrybucji do osób prywatnych, jak i B2B. Marka zanotowała też wzrost sprzedaży w segmencie lekkich aut użytkowych. Za tym wzrostem poszło też zwiększenie udziału rynkowego w tym segmencie pojazdów.
Peugeot po pięciu miesiącach 2019 roku nadal jest na francuskim rynku liderem w segmencie SUV-ów. Peugeoty 2008, 3008 i 5008 wykroiły dla siebie łącznie 8% sprzedaży zarówno w maju, jak i narastająco od początku roku. Na koniec maja 2019 roku dwa modele marki Peugeot znajdują się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych nad Sekwaną samochodów osobowych. Peugeot 208 zajmuje miejsce drugie z rynkowym udziałem na poziomie 5%. Z kolei Peugeot 3008 zajmuje pozycję czwartą z udziałem w rynku aut osobowych wynoszącym 3,5%.
Jednocześnie zarówno w maju br., jak i po pięciu miesiącach 2019 roku trzy samochody Peugeot są liderami w swoich segmentach. To:
– Peugeot 3008 w segmencie C-SUV, z udziałem w rynku na koniec maja 3,5%;
– Peugeot 308 w segmencie kompaktowych sedanów z udziałem w rynku na koniec maja 2,7%;
– Peugeot 508 w segmencie D z udziałem w rynku na koniec kwietnia 0,6%; a przecież na rynek zaczyna dopiero trafiać wersja kombi (508 SW), która w tym segmencie jest często odpowiedzialna za ponad połowę sprzedaży modelu!
Peugeot we Francji po pięciu miesiącach 2019 roku może się poszczycić:
– rynkowym udziałem w segmencie samochodów osobowych na poziomie 17,9%;
– wzrostem sprzedaży lekkich aut użytkowych o 8,8% przy wzroście całego rynku o 6,9%;
– rynkowym udziałem w segmencie samochodów dostawczych na poziomie 17,7% (+0,3 punktu procentowego; drugie miejsce we Francji);
– rynkowym udziałem w segmencie samochodów osobowych i dostawczych (łącznie) wynoszącym 17,9% (wzrost o 1,1 punktu procentowego).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze