Renault było w listopadzie liderem rynku francuskiego. Dysponując trzema markami: Renault, Dacia i Alpine, grupa zbliżyła się do wolumenu Stellantis i osiągnęła duży wzrost. Warto też zauważyć, że Dacia po raz kolejny wyprzedziła Citroëna.
Renault zarejestrowało w listopadzie 2023 r wę Francji 21.482 nowe samochody osobowe, co oznacza wzrost o 14,3%. Dacia sprzedała 12.182 auta i osiągnęła wzrost na poziomie 16,1%. Alpine sprzedało 255 szt. nowych aut co oznacza wzrost o 36,4%. Cała grupa zarejestrowała od początku roku blisko czterysta tysięcy nowych pojazdów, przekraczając procentowo wzrost rynkowy.
Stellantis odnotował spadek w listopadzie o 3,78%. Peugeot zarejestrował 17.957 aut (-16,5%), Citroën 9.957 szt. (-4,2%), Fiat 3.449 szt. (37.4% wzrostu), Opel 3.387 szt. (64,7% wzrostu). DS Automobiles osiągnęło 1.353 szt. (-12,7%), natomiast Alfa Romeo to 338 szt. (-1,5%). W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy roku grupa co prawda wzrosła, ale o zaledwie 2,7% do poziomu 451.893, co jest najsłabszym wynikiem na całym rynku.
Jeśli tendencja się utrzyma, to Renault obejmie wkrótce prowadzenie i będzie to konsekwencja zarządzania zupełnie innymi metodami niż w przypadku Stellantis. Luca de Meo ma powody do zadowolenia, podczas gdy Carlos Tavares zaczyna się zastanawiać nad kolejnymi zmianami w strategii – niedawno bezpośrednio odwiedzał dealerów we Francji, aby lepiej zrozumieć konsekwencje swoich decyzji.
Tymczasem grupa Renault ma jeszcze tajną broń w zanadrzu – to nowy model Dacii – Duster. Tutaj spodziewane są bardzo duże wzrosty ilości zamówień, zainteresowanie tym autem marka odnotowuje rekordowe.
Najnowsze komentarze