50 tys. km to już całkiem przyzwoity przebieg, aby wykonać wstępną ocenę trwałości i niezawodności. Niemiecki automobilklub ADAC pokonał wspomniany dystans modelem Renault Megane E-Tech. Jakie wysunął wnioski?
Renault Megane E-Tech Electric zadebiutował w 2021 roku. Samochód przejął imię lubianego na rynku francuskiego kompaktu i wniósł do gamy modelowej nowy język stylistyczny, przeprojektowane wnętrze i technologie pokładowe opracowane przy współpracy z Google. Jak sprawdza się elektryczny model w codziennym użytkowaniu? Niemiecki Automobilklub ADAC jest w trakcie długodystansowego testu elektrycznego Megane z silnikiem o mocy 220 KM i akumulatorem o pojemności 60 kWh, który zgodnie z cyklem WLTP zapewnia zasięg ok. 450 km. Konkurent Volkswagena ID 3. pokonał w rękach ADAC już 50 tys. km, co pozwoliło wyciągnąć pierwsze wnioski na temat niezawodności.
Zobacz także: Nowe Renault Rafale: poznaj szczyt przyjemności z jazdy. Nawet 300 KM mocy
Renault Megane E-Tech bez większych awarii
W ciągu 18 miesięcy samochód nie doznał żadnych usterek, które spowodowałyby unieruchomienie auta. Podróżni skarżyli się jedynie na trzeszczące drzwi pojazdu dlatego przy 30 tys. km Renault wymieniło zawiasy. Serwis odbył się w ramach gwarancji. Ostateczny werdykt na temat Megane E-Tech Electric jest jednak podzielony.
Z jednej strony model zachwyca stylistyką nadwozia oraz wnętrza, otrzymał również pochwały za osiągi i zachowanie podczas jazdy, ale z drugiej, kierowcy zwracają uwagę na skrzypiące elementy wnętrza i pokrycie kierownicy, które po 50 tys. km sprawia wrażenie tłustej. Wady, które wymienia ADAC to niedostateczna szybkość ładowania prądem stałym, problem z przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz dziwne kliknięcie pedału gazu, które sygnalizuje przejście na rekuperację.
Ile kosztuje Renault Megane E-Tech Electric w Polsce? Zobacz cennik
Realny zasięg 366 km
Jednym z elementów testu była weryfikacja autonomii. W realnych warunkach Megane E-Tech Electric pokonał 366 km. „Realnych”, czyli poruszając się z trzema prędkościami adekwatnymi do warunków miejskich, jazdy drogami zlokalizowanymi poza aglomeracjami oraz na autostradzie a więc: 50, 100 i 130 km/h. Autorzy testu wskazują, że model nadaje się najlepiej na krótkie i średnie dystanse.
Przy 38.000 km testerzy z ADAC wykonali pomiar akumulatora, który wykazał jedynie minimalną utratę zdolności magazynowania energii, ale niemiecki automobilklub zaznacza, że bardziej miarodajny okaże się pomiar przy 100 lub 160 tys. km. Test cały czas trwa, dlatego czekamy na kolejne wyniki.
Najnowsze komentarze