Model Renault Megane w tym roku przeszedł face lifting, do oferty francuskiej marki dołączy wkrótce także hybrydowa wersja E-Tech. Wydawałoby się, że kompakt jest nieodłączną częścią gamy modelowej producenta, ale szef designu Renault zaznacza, że przyszłość modelu jest niepewna.
Renault Megane I generacji zadebiutowało w roku 1995 zastępując model R19. Aktualnie na rynku znajduje się IV generacja kompaktu. Model przeszedł w tym roku lifting, który delikatnie zmienił wygląd zewnętrzny i dodał kilka nowych technologii. Do gamy dołączy wkrótce także napęd hybrydowy E-Tech. Megane nie będzie oferowane w wersji elektrycznej, ale firma coraz bardziej skupia się na rozwoju pojazdów na prąd, co według szefa designu marki, Laurensa van den Ackera może zaważyć na rozwoju kompaktowego Renault.
W wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Auto Express, szef designu Renault powiedział, że przyszłość Megane stoi pod znakiem zapytania.
„Gdy zaczniemy dodawać do naszej oferty szereg pojazdów elektrycznych, niektóre modele będą musiały odejść, ponieważ po prostu nie będziemy mogli pozwolić sobie na rozwój wszystkich w tym samym czasie” – tłumaczy Laurens van den Acker. – „Megane należy do segmentu, który znajduje się pod coraz większą presją. Musisz umieścić pieniądze tam, gdzie leży przyszłość rynku” – dodaje.
Niepewna przyszłość Megane może mieć też związek ze spadkiem sprzedaży. W roku 2010 w Europie sprzedano 465.732 egzemplarze modelu. W ciągu 10 lat liczba ta zmniejszyła się o ponad połowę. W ubiegłym roku zarejestrowano na starym kontynencie 208.845 sztuk kompaktu spod znaku rombu.
Źródło: Auto Express
Najnowsze komentarze