Renault i Mercedes od wielu lat współpracują w zakresie samochodów i silników. Współpraca ta zostanie jednak ograniczona. Co się zmieni w najbliższym czasie?
Bardziej pragmatyczne podejście do współpracy i skupienie się na konkretnych projektach, ograniczenie zbędnych kosztów i zakończenie nierentowych lub nie przynoszących oczekiwanych zysków działań to nowe założenia polityki współpracy pomiędzy Renault, Nissanem i Daimlerem.
Zobacz: Test Renault Twingo – mała rewolucja
Zakończone zostały m.in. projekty Smart (Twingo) oraz Mercedes X (Alaskan). Współpraca będzie kontynuowana w ramach napędów oraz nowych, perspektywicznych modeli. Co ciekawe, Mercedes przenosi produkcję Smarta do Chin, w ramach joint venture z Zhejian Geely Holding Group.
Zobacz: Renault i Mercedes będą współpracować w zakresie pojazdów autonomicznych
Osobowe Kangoo z logiem Mercedesa
Mercedes Citan, który dla niemieckiej marki buduje Renault na bazie Kangoo, będzie produkowany nadal. Na rynku pojawi się też nowa, pasażerska odsłona Citana, nazwana T-Class. Mercedes utrzymuje również fabrykę w Meksyku, którą prowadzi razem z Nissanem. Powstające tam samochody, m.in. model GLB, trafiają na cały świat, m.in. na rynek australijski.
Nowy duży van: wspólny projekt Renault i Mercedes
Jednym z nowych projektów, które Renault i Mercedes chcą prowadzić razem, to duży van. Ma on być produkowany przez Renault dla obu marek. Samochód miałby być produkowany w wersji dostawczej i osobowej, przy czym ta ostatnia kierowana by była przez Mercedesa do klientów segmentu premium, podczas gdy Renault skupi się na odmianie popularnej.
https://www.youtube.com/watch?v=e-cH6sq8pS0
Co jeszcze może być przedmiotem współpracy? M.in. technologie jazdy autonomicznej, napędów elektrycznych i wodorowych.
źródło: Autonews
Najnowsze komentarze