Alians Renault-Nissan oraz państwowe przedsiębiorstwo Rostech planują nominacje i następujące zmiany w Radzie Dyrektorów AWTOWAZ, które wejdą w życie z dniem 23. czerwca 2016 r.: Siergiej Skwortsow ma zostać przewodniczącym Rady Dyrektorów AWTOWAZ, natomiast Denis Le Vot zostałby wybrany wiceprezesem AWTOWAZ.
Powyższe propozycje muszą zostać zatwierdzone przez akcjonariuszy podczas Walnego Zgromadzenia największego w Rosji producenta pojazdów, które odbędzie się 23. czerwca w Togliatti.
Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Grupy Renault i prezes Aliansu Renault-Nissan, jest również prezesem Aliansu Rostech Auto BV – holdingu, który kontroluje AWTOWAZ. Carlos Ghosn i Siergiej Chemezow, prezes i dyrektor generalny Rostech, nadal będą pełnili czynną rolę w zakresie strategii rozwoju AWTOWAZ.
Alians Renault-Nissan jest udziałowcem większościowym Aliansu Rostech Auto BV. Renault Nissan, Datsun i Łada, marka AWTOWAZ, wspólnie produkują pojazdy w fabryce w Togliatti oraz w innych zakładach na terenie Rosji.
Nowe kierownictwo na nowe czasy
Dnia 4. kwietnia br. Nicolas Maure został prezesem i dyrektorem generalnym AWTOWAZ. Pięćdziesięciopięcioletni Maure przed objęciem sterów AWTOWAZ zajmował stanowisko dyrektora generalnego Grupy Renault w Rumunii, gdzie odpowiadał za działalność handlową i przemysłową. Pełnił także funkcję prezesa i dyrektora generalnego Dacia Automobile SA – marki odnotowującej jeden z najszybszych wzrostów w branży na terenie Europy i największego prywatnego przedsiębiorstwa w Rumunii.
Siergiej Skwortsow, obecny zastępca dyrektora generalnego ds. przemysłowych Rostech, w 1986 r. ukończył studia na Wydziale Międzynarodowych Stosunków Moskiewskiego Państwowego Instytutu Stosunków Międzynarodowych. Uzyskał również stopień doktora w dziedzinie nauk ekonomicznych. W 1992 r. w Stanach Zjednoczonych odbył szkolenie Merrill Lynch poświęcone inwestycjom na rynkach wschodzących, zaś w 2005 r. brał udział w programie rozwoju kadry zarządzającej organizowanym przez francuską uczelnię INSEAD.
Spółka inwestycyjna „Troika Dialog”, której Skwortsow jest kluczowym partnerem, odegrała ważną rolę we wdrożeniu nowej struktury kapitałowej AWTOWAZ oraz w pozyskaniu Aliansu Renault-Nissan do strategicznej współpracy partnerskiej.
Denis Le Vot jest członkiem Zarządu Grupy Renault od 1. stycznia 2015 r., a dnia 1. kwietnia 2016 r. został mianowany dyrektorem ds. operacyjnych w regionie Eurazji.
Jest absolwentem uczelni École des Mines de Paris. Pracę w Renault rozpoczął w 1990 r. w dyrekcji handlowej należącej do dyrekcji ds. międzynarodowych. W 2011 r. został mianowany zastępcą dyrektora generalnego Renault w Rosji, a we wrześniu 2013 r. objął stanowisko dyrektora handlowego G9.
O ALIANSIE RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo zawarte między francuską firmą Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońską firmą Nissan (z siedzibą w Jokohamie). Na światowym rynku Alians sprzedaje 10% samochodów. W 2015 r. Renault i Nissan, będące partnerami strategicznymi od 1999 r., sprzedały 8,5 miliona pojazdów w niemal 200 krajach. Alians nawiązał współpracę strategiczną z innymi producentami samochodów, takimi jak niemiecki Daimler, japoński Mitsubishi czy chiński Dongfeng. Jest również większościowym udziałowcem w spółce joint venture, która kontroluje rosyjski AWTOWAZ – producenta marki Łada.
PAŃSTWOWE PRZEDSIĘBIORSTWO ROSTECH
Państwowe przedsiębiorstwo Rostech utworzono w 2007 r. w Rosji w celu promowania rozwoju, produkcji i eksportu wyrobów cywilnych i wojskowych o wysoce technicznym charakterze. W jego skład wchodzi 700 przedsiębiorstw. Dziewięć spośród nich tworzy dziś holdingi prowadzące działania wojskowo-przemysłowe, zaś pięć innych pracuje w branży cywilnej. Dwadzieścia dwie spółki podlegają bezpośredniej kontroli Rostech. Przedsiębiorstwo to posiada wiele renomowanych marek, takich jak AWTOWAZ, Kamaz, Russian Нelicopters czy VSMPO-AVISMA. Jednostki tworzące Rostech zlokalizowane są w 60 podmiotach terytorialnych Federacji Rosyjskiej i sprzedają swoje produkty w ponad 70 krajach. W 2013 r. obroty Rostech wyniosły 1040 miliardów rubli. Przedsiębiorstwo korzysta z odliczeń podatkowych na kwotę przekraczającą 138 miliardów rubli.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze