Renault było w 2022 r. numerem jeden na francuskim połączonym rynku aut osobowych i dostawczych, z łączną sprzedażą na poziomie 335.971 pojazdów.
Dotknięty kryzysami, które mają wpływ zarówno na podaż, jak i na popyt, francuski rynek samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych nie powrócił do poziomu sprzed kryzysu i w 2022 roku odnotuje spadek o 10,3% w porównaniu z rokiem 2021. W tym kontekście Renault w 2022 r. było liderem sprzedaży z liczbą 335.971 rejestracji (spadek o 14,7%), w tym 236.405 samochodów osobowych i 99.566 lekkich samochodów dostawczych.
W 2022 roku Renault z powodzeniem zakończyło etap „Renovation” swojego planu strategicznego Renaulution, opartego na trzech filarach: poszukiwaniu wartości, powrocie do segmentu C i elektryfikacji gamy. Dobre wyniki były napędzane w szczególności przez sukces kultowych pojazdów segmentu B – Clio i Captur oraz przez udane premiery nowych pojazdów segmentu C – Megane E-Tech electric oraz Arkana.
Zobacz: nowe samochody Renault, promocje, kredyty i leasing
Arkana, Mégane E-Tech i Austral
Renault Arkana w swoim pierwszym pełnym roku na rynku odnotowała 31.638 rejestracji, potwierdzając powrót marki do segmentu C. Odnowienie obecności Renault w tym segmencie została utrwalone przez udane wprowadzenie Megane E-Tech electric, który od premiery w maju zanotował we Francji aż 15.580 rejestracji. Renault zarejestrowało aż 86.788 pojazdów w segmencie C i jest tu numerem jeden. Oznacza to również wzrost o 22,2% w stosunku do roku 2021.
Zgodnie ze swoimi zobowiązaniami, marka kontynuuje silne postępy na rynku zelektryfikowanym, któremu przewodzi z udziałem w rynku na poziomie 20,4% (+1,8 punktu procentowego). Marka zarejestrowała 103.905 pojazdów zelektryfikowanych, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z rokiem 2021.
Silniki E-Tech (pojazdy elektryczne, hybrydowe i hybrydowe typu plug-in) stanowią 44% miksu sprzedaży samochodów osobowych marki (w porównaniu z 30,7% w 2021 roku). Dzięki sukcesowi Megane E-Tech electric, Renault utrzymuje historyczną pozycję lidera rynku pojazdów w 100% elektrycznych z liczbą 40.430 rejestracji, co stanowi wzrost o 24,6% w stosunku do roku 2021.
Sprzedaż samochodów hybrydowych Renault wzrosła o 55,8% do 59.355 sztuk i powinna nadal rosnąć wraz z pojawieniem się Australa, który w pierwszych czterech miesiącach od wprowadzenia na rynek był w 80% sprzedawany w wersji hybrydowej E-Tech.
Zobacz: Testy, pomiary, plusy i minusy samochodów Renault
Renault utrzymuje pozycję lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych (LCV)
Dzięki odnowieniu swojej gamy lekkich samochodów dostawczych oraz wieloletniemu doświadczeniu w zakresie konwersji i wyposażenia, Renault utrzymało pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych z liczbą 99 566 rejestracji, co stanowi aż 28,6% udziału w rynku.
„Renault dostosowuje się do zmian na rynku, realizując z powodzeniem swój plan strategiczny Renaulution we Francji. W 2022 roku marka poczyniła silne postępy w swoich strategicznych obszarach, obejmując prowadzenie w kanale klientów indywidualnych, segmencie C oraz na rynku pojazdów zelektryfikowanych. Przyspieszając swoją transformację, Renault pozostanie wierne swojej trajektorii w 2023 r. Czeka nas bogaty plan produktowy, z premierą w salonach Australa i czterema nowymi samochodami, które wzmocnią pozycje marki w obszarach generujących wartość.” skomentował wyniki marki Ivan SEGAL, dyrektor handlowy, Renault France
Najnowsze komentarze