Jak podano na marcowej wystawie branżowej w Genewie, europejskie ceny brutto Renault Twizy zaczynać się będą od poziomu 6.990 euro. Wartość ta dotyczy modelu Twizy 45 z 5-konnym silnikiem elektrycznym, do którego prowadzenia w niektórych krajach nie jest nawet potrzebne prawo jazdy.
Twizy może być też wyposażony w silnik o mocy 17 KM. W zależności od wykończenia, jego ceny wynoszą 7.690 euro (Urban) i 8.490 euro (Technic).
Renault Twizy trafi do pierwszych klientów pod koniec bieżącego roku. Jest produkowany w hiszpańskich zakładach Renault w Valladolid.
Renault Twizy 45 – przystępna mobilność, ceny brutto już od 6.990 euro
Prędkość maksymalna tej wersji została ograniczona do 45 km/h, co oznacza, że do prowadzenia tego pojazdu w niektórych krajach nie potrzeba mieć prawa jazdy. Jego atrakcyjna cena sprawi, że młodzi kierowcy będą mogli pozwolić sobie na zakup pojazdu bezpieczniejszego od jednośladów. Klienci, którzy zdecydują się na zakup Twizy 45, będą musieli płacić abonament za baterie w wysokości 45 euro.
Renault Twizy – bardziej przystępny, niż trzykołowy skuter
Na Motor Show w Barcelonie Renault wystawia dwie wersje Twizy: Urban i Technic. Obie napędzane są 17-konnym silnikiem elektrycznym i kosztują odpowiednio 7.690 euro i 8.490 euro brutto. Twizy będzie więc bardziej przystępne, niż trzykołowe skutery, a to z uwagi na ulgi podatkowe w niektórych krajach. Miesięczny koszt dzierżawy baterii dla tej odmiany wynosi 49 euro.
Wszystkie powyższe ceny nie uwzględniają ewentualnych ulg/dopłat stosowanych na niektórych rynkach.
Renault Twizy można już rezerwować na stronie www.renault-ze.com. Od zamawiających klientów pobierana będzie kaucja w wysokości 20 euro (oczywiście z wykorzystaniem bezpiecznych kanałów płatności internetowych). Gdy samochody trafią do sprzedaży, przedstawiciele Renault będą się kontaktować z zamawiającym celem potwierdzenia rezerwacji.
Twizy czyni jazdę miejską prostszą i bezpieczniejszą
Renault Twizy, dzięki kompaktowym rozmiarom, porusza się po mieście szybciej, niż tradycyjny samochód. Jego gabaryty ułatwiają też parkowanie w zatłoczonych aglomeracjach.
Dwuosobowe nadwozie jest bezpieczniejsze, niż w przypadku jednośladów, nie tylko z uwagi na zabudowanie przestrzeni pasażerskiej, ale i liczne systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
Twizy czyni jazdę miejską przyjemniejszą
Elektryczny pojazd Renault jest zwrotniejszy, niż tradycyjny samochód, a przyspieszanie jest porównywalne z tradycyjnym skuterem. Silnik elektryczny rozwija moc płynnie i cicho, a maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od samego początku. Karoseria zapewnia przyjemną jazdę pozwalając się cieszyć świeżym powietrzem, ale bez uciążliwości wiatru.
Funkcjonalność
Baterie Renault Twizy ładują się z wykorzystaniem domowej sieci elektrycznej w 3,5 godziny do pełnej pojemności przy zastosowaniu spiralnego kabla podłączanego do gniazda ukrytego pod klapką z przodu pojazdu.
Niska waga Twizy (450 kg, w tym 100 kg, to baterie) skutkuje realnym zasięgiem na poziomie 100 km (w standardowym cyklu użytkowania). W codziennej eksploatacji ta wartość może się różnić w zależności od stylu jazdy i warunków otoczenia.
Do Twizy będzie można dokupić nieco akcesoriów:
– półsztywny uniwersalny bagażnik o pojemności 50 litrów;
– pokrowiec pozwalający na ochronę pasażerów podczas jazdy przy kiepskiej pogodzie;
– zestaw audio zapewniający łączność Bluetooth, ze złączami USB, jack i gniazdem Apple;
– tylne czujniki parkowania.
Kolorowe koła i różnego rodzaju naklejki pozwolą na personalizację konkretnych egzemplarzy.
Podstawowe dane techniczne:
Standardowe koła – 13 cali
Długość – 2.337 mm
Szerokość (bez lusterek) – 1.191 mm
Wysokość – 1.461 mm
Rozstaw osi – 1.684 mm
Rozstaw kół przednich / tylnych – 1.050 / 1.036 mm
Zwis przedni / tylny – 292 / 345 mm
Masa własna (w tym baterie) – 450 kg (100 kg)
Standardowe opony – 125/80R13 (przód) i 145/80R13 (tył)
Silnik – elektryczny
Moc maksymalna ciągła – 5 KM / 10 KM (dla wersji 45 / 80 km/h)
Moc maksymalna szczytowa – 9 KM / 17 KM (dla wersji 45 / 80 km/h)
Maksymalny moment obrotowy – 57 Nm
Baterie – litowo-jonowe
Zasięg – 100 km (cykl standardowy)
Prędkość maksymalna – 45 / 80 km/h (dla wersji 45 / 80 km/h)
KG
Najnowsze komentarze