Dacia Bigster
Wiadomości

Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
michal streer pierwszy polak za kierownica rajdowki lancia ypsilon hf rally4 1 Wiadomości
Wiadomości

Michał Streer – pierwszy Polak za kierownicą rajdówki Lancia Ypsilon HF Rally4

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19
luca napolitano Wiadomości
Wiadomości

Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault przyspiesza rozwój nowego Twingo elektrycznej dzięki… chińskim inżynierom

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-27
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
387
A A
1
renault twingo brussels motor show 2025 5 Wiadomości

Renault szykuje się do premiery swojej nowej miejskiej elektrycznej Twingo, która ma kosztować mniej niż 20.000 euro i trafić do produkcji pod koniec 2025 roku. Ale tym razem francuski producent zdecydował się na przełomowy krok – kluczowy etap prac rozwojowych powierzył chińskim inżynierom. To pierwszy taki przypadek w historii firmy, która dotąd realizowała swoje projekty głównie w Europie.

Renault stworzyło w Chinach specjalne centrum inżynieryjne – ACDC (Advanced China Development Center), które zatrudnia już 150 osób. Jeszcze rok temu ta struktura nie istniała. Dziś odpowiada za cały proces wdrożenia nowego modelu – od cyfrowego opracowania projektu po budowę prototypów i przygotowanie produkcji seryjnej. Spółka projektuje nie tylko Twingo, będą tam zapewne projektowane również inne odmiany tego samochodu – jak nowa tania Dacia, Nissan czy Mitsubishi. I chociaż koncern tego nie przyzna oficjalnie, to jednym z powodów, dla których w Europie wszystko dzieje się wolniej, są zdobycze socjalne – urlopy oraz rozbudowane struktury podejmowania decyzji – komitety, procesy i procedury.

Dlaczego właśnie Chiny? Powód jest prosty: czas. Nowa Twingo ma powstać w ciągu zaledwie dwóch lat – to niemal o połowę szybciej niż podobne projekty realizowane w Europie. Dla porównania, opracowanie elektrycznej Megane zajęło Renault aż cztery lata.

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

2025-05-22

Procesy krótsze i bardziej wydajne

Tempo pracy chińskich zespołów znacząco wykracza poza europejskie standardy. Przykład? Proces cyfryzacji kształtów nadwozia, który w Europie trwa od trzech do czterech miesięcy, w Chinach udało się zrealizować w zaledwie sześć tygodni. Produkcja pierwszych prototypów? Cztery tygodnie w Chinach, podczas gdy we Francji potrzeba na to zwykle kilka miesięcy. Według raportu firmy konsultingowej AlixPartners, przeciętny czas wprowadzenia nowego auta na rynek w Chinach wynosi 20–24 miesiące. Dla marek zachodnich ten proces trwa około 40 miesięcy. Różnica wynika nie tylko z lepszej organizacji pracy, ale też z innej kultury zarządzania projektami. Chińscy inżynierowie podejmują decyzje w ciągu dni. W Europie może to trwać miesiącami.

Tempo dużo wyższe niż we Francji

Nie bez znaczenia są również warunki pracy. Inżynierowie w Chinach przepracowują miesięcznie średnio od 70 do 100 godzin więcej niż ich europejscy koledzy. Koncentrują się na zadaniach. Taka determinacja pozwala nie tylko na szybsze działanie, ale również na istotne obniżenie kosztów całego procesu. Renault współpracuje przy tym z lokalnymi dostawcami, w tym z gigantem rynku baterii – firmą CATL. Renault nie jest jedynym koncernem, który korzysta z potencjału chińskich inżynierów. Podobne podejście wdraża Volkswagen, który również chwali się znacznym skróceniem czasu rozwoju nowych modeli w Chinach.

Renault Twingo z Europy

Nowe Renault Twingo będzie produkowane, podobnie jak Dacia Spring 2, w Europie. Twingo powstanie w Nowym Mescie na Słowenii – tam firma ma swoją fabrykę, odpowiednią do tego celu. Dacia być może będzie produkowana w Mioveni.

Designed in China, Made in Europe

Ale projekt – już wiecie – będzie jednak pochodził z Chin. I chociaż wszystko jest zatwierdzane we Francji, to naprawdę nie można oprzeć się wrażeniu, że Europa powoli traci na znaczeniu w motoryzacji. „Designed in China, Made in Europe”. Co za czasów dożyliśmy

opracowanie na podstawie Challanges – redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTwingoAzjasamochody elektryczneelektryczne Renault
Udostepnij140Tweet88Udostepnij25
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2909 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1649 udostępnienia
    Udostepnij 660 Tweet 412
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1852 udostępnienia
    Udostepnij 741 Tweet 463
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1669 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 417

Testy samochodów

DS 7 Crossback E-Tense
Testy

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM. Pierwsza jazda najmocniejszym SUV-em DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-15
renault master 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-04-25
peugeot 308 gti 270 117 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 GTi 260 KM i blondynka na pokładzie. Adam i He-Man w jednym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-06-13
16. Peugeot 2008 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22
peugeot 208 2012 02 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – mały oszczędny samochód i do miasta i na trasę. Komfortowy, mało pali i świetnie wygląda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-02

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

Zobacz też

Dacia Lodgy – przed premierą

Carlos Tavares zapowiada walkę z chińskimi producentami samochodów. „Będzie ciężko”

Peugeot aktywizuje się w Nigerii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz