Na konferencji prasowej, która odbyła się 25. stycznia w Seulu, Renault Samsung Motors zaprezentował nową strategię zrównoważonego rozwoju.
Firma zobowiązała się do ożywienia tempa wzrostu oraz poprawy rentowności wobec rosnącej niepewności gospodarczej oraz zastoju krajowej gospodarki w roku 2012. W tym celu spółka zamierza zwiększyć jeszcze bardziej udział lokalnych kooperantów w produkcji samochodów. Pod koniec roku 2012 zaspakajali oni 70% zapotrzebowania na części, ale RSM chce do końca bieżącego roku osiągnąć pułap 80%. Pozwoli to wzmocnić partnerstwo z lokalnymi firmami, a w efekcie także wpłynąć pozytywnie na południowokoreańską gospodarkę.
Renault Samsung Motors kontynuuje wysiłki mające na celu – w ujęciu długoterminowym – zwiększenie udziału w lokalnym rynku do poziomu 10%. Firma pragnie to osiągnąć zwiększając poziom jakości swoich produktów zgodnie z zasadą „No Compromise in Quality”, ale i odnawiając gamę produktów. Na przykładzie modelu SM5 Platinum wprowadzonego do sprzedaży w listopadzie ubiegłego roku widać, że przynosi to zwiększenie zainteresowania klientów, tym bardziej, że ze średnim spalaniem na poziomie 7,1 l/100 km model ten jest najlepszym samochodem w swojej klasie na rynku koreańskim.
Model SM5 stanie się w ramach zrównoważonego rozwoju samochodem o zasięgu światowym. Podobnie będzie z modele QM5. Nas to nie dziwi, bo chodzi wszak o znane na polskim rynku modele Latitude i Koleos.
Reorganizacji poddane zostaną także zakłady w Busan, w których w przyszłym roku ruszy produkcja nowego SUV-a Nissana o nazwie Rouge. Fabryka w Korei Południowej ma zmaksymalizować zdolności produkcyjne i jednocześnie zostać jednym z najlepszych zakładów produkcyjnych działających w ramach Aliansu.
Równocześnie rozbudowuje się koreańska sieć sprzedaży i serwisu. W najbliższym czasie ma powstać 14 nowych centrów obsługi klienta osiągając poziom 500 serwisów posprzedażnych.
„Renault Samsung Motors” zamierza w 2013 roku dokonać znaczącego zwrotu na rynku krajowym, ale i na arenie światowej. Na podstawie naszej długoterminowej strategii będziemy rozwijać RSM w przedsiębiorstwo silne, ale zrównoważone, aby odgrywać wiodącą rolę w ekspansji Grupy Renault w regionie Azji i Pacyfiku” – powiedział prezes Renault Samsung Motors, Francis Provost.
KG
Najnowsze komentarze