Grupa Renault ogłosiła nową strategię na rynek chiński. Francuski producent zamierza sprzedać swoje udziały w chińskiej spółce swojemu partnerowi Dongfeng Motors. Francuski producent zakończy sprzedaż samochodów osobowych w tym kraju i skupi się na pojazdach elektrycznych i dostawczych.
Grupa Renault zawarła wstępną umowę z Dongfeng Motor Corporation, na mocy której producent spod znaku rombu sprzeda swoje udziały w spółce firmie Dongfeng. Spółka Dongfeng Renault Automobile Company (DRAC) zaprzestanie działalności związanej z francuską marką. Producent spod znaku rombu nie będzie już sprzedawał samochodów osobowych w Państwie Środka.
Grupa zapowiedziała, że będzie kontynuowała usługi posprzedażne dla 300.000 klientów za pośrednictwem swoich dealerów. Ponadto Renault i Dongfeng będą nadal współpracowały z Nissanem w zakresie nowej generacji silników, komponentów, licencji na diesle oraz przy rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych.
„Otwieramy nowy rozdział w Chinach. Skoncentrujemy się na pojazdach elektrycznych i lekkich samochodach dostawczych, dwóch głównych kierunkach dla przyszłej ekologicznej mobilności. Ponadto efektywnie wykorzystamy nasze relacje z Nissanem” – powiedział Francois Provost, prezes chińskiego oddziału Grupy Renault.
Najnowsze komentarze