Jak myślicie – jaki samochód zajmuje najwięcej miejsca na okładce dezaktualizującego się już powoli „Auto Świata”? Nietrudno zgadnąć, bo wybór jest z reguły ograniczony do dwóch – jakaś Škoda, albo jakiś Volkswagen. Dziś jest to jakiś kolejny nowy Superb (mam wrażenie, że co miesiąc pojawia się jakiś nowy Superb, a co dwa tygodnie nowa Fabia na przemian z nową Octavią). Do tego trzy kolejne jakieś Škody. Ale miłośnicy Volkswagenów też niech się nie martwią – znalazł się na okładce kolejny nowy Passat, które to auto też nową edycję ma ze dwadzieścia razy w roku…
„Auto Świat” nr 51 (1001) z 15.XII.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 508, Captur, Koleos, kompaktowy SUV, Megane, Scenic, Thalia, Duster, Logan
Wielką laurkę poświęconą Škodzie, zwłaszcza przyszłej wersji Superba, zamieszczono na stronach 4-6. Tekst jest napisany tak, jakby miało to być auto co najmniej segmentu E, a to przecież tak naprawdę auto klasy D i nic więcej. Nie przeszkadza t jednak „Auto Światowi” spekulować pytanie „Skoda marką premium?”. No sorry, Panowie, ale teraz, to już zwyczajnie przeginacie.
Na stronie 8. zamieszczono wizualizację kompaktowego SUV-a Renault. Wygląda trochę jak skrzyżowanie Captura z Nowym Espace i „Auto Świat” twierdzi, że auto zostanie zaprezentowane w Genewie za mniej więcej 2,5 miesiąca. Będziemy tam, więc sprawdzimy ;-) W tekście wspomniano Scenica RX4 oraz Koleosa. Samego kompaktowego SUV-a z rombem na przednim pasie zaprezentowano jednak jako francuskie wcielenie Nissana Qashqaia, a obawiam się, że to nie do końca prawda, zwłaszcza w odniesieniu do jednostek napędowych.
Na stronie 9. znajdziecie wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP, a wśród nich wynik Dacii Logan MCV.
Strona 10. przynosi z kolei wyniki sprzedaży (pierwsze rejestracje) dwudziestu najpopularniejszych w Polsce marek. Wynika z tego, że Renault jest siódmy, Dacia dziewiąta, Peugeot zamyka pierwszą dziesiątkę, a Citroën zajmuje miejsce dwunaste.
Na tej samej stronie pojawiła się też króciutka notatka o delikatnym liftingu Citroëna C4.
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że coraz częście z Volkswagena próbuje się w polskojęzycznej motoprasie robić markę premium. Volkswagen Passat „objechał” w teście porównawczym samochody marek BMW i Audi, i to nie tylko ceną!
Krótki test Dacii Duster w bogatej wersji 1.5 dCi 4×4 Prestige opublikowano na stronie 27. I jestem w kompletnym szoku – najwyraźniej przed Wigilią i w „Auto Świecie” zaczęli mówić ludzkim głosem, bo Dacia została „wyceniona” na pięć gwiazdek! Redaktor Brzeziński pochwalił stylistykę pakietu Adventure, zachowanie napędu poza asfaltem, świetną pracę zawieszenia, oszczędny i cichy silnik, a nawet wyposażenie, zwłaszcza w odniesieniu do ceny, choć ta, po dorzuceniu pakietu, winduje się w okolice 80.000 zł.
Na stronie 29. jedno ze zdjęć przedstawia wyświetlacz Citroëna C4.
Wśród Porad zamieszczonych na stronie 34. znajdziecie pytanie o przycisk z symbolem śnieżynki przy lewarku automatycznej skrzyni biegów w Peugeocie 508. Chodzi oczywiście o tryb zimowy pracy tejże skrzyni.
2-litrowego diesla dCi (od Renault) pochwalono w opisie Nissana X-Traila z takim napędem, o czym możecie poczytać na stronach 38-39.
Cztery auta kompaktowe porównano głównie pod kątem ich ewentualnego zagazowania. Fiat Bravo i Toyota Auris uzyskały po cztery gwiazdki, Renault Megane i Volkswagen Golf – po cztery i pół. Chodzi o Megane III, które pochwalono za jakość, okazuje się też, że silniki 1.6 16v dobrze znoszą pracę na LPG. Samo auto zaś pochwalono za walory użytkowe, niskie koszty serwisu, bogate wyposażenie i atrakcyjne ceny zakupu, zwłaszcza na rynku wtórnym.
Renault Thalia nie grzeszy urodą, ale jest niewątpliwie autem praktycznym. Można ją kupić za nieduże pieniądze, a okazuje się tania w eksploatacji i trwała. Potwierdza to artykuł zamieszczony na stronach 44-45, a „Auto Świat” zachęca nawet do samodzielnego dłubania przy tym aucie, bo konstrukcja wielu podzespołów jest przemyślana i prace są łatwe.
Oj, boli co poniektórych wynik Renault Megane na torze Nürburgring… Chyba niemieckich dziennikarzy też. A może to Polacy jednak? Seat Leon Cupra ma wszak poznańskie numery… Porównano więc ten samochód z Meganką R.S, 275 Trophy, tańszą o niespełna 1.000 zł i lżejszą, choć i o 7 KM słabszą. I to Megane jest rekordzistą toru wśród przednionapędówek. „Auto Świat” (a może „Auto Bild”?) postanowił tez je porównać, ale czasów żadnych nie podano, za to oceny jazdy się pojawiły.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Auto Świecie”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze