Renault prezentuje swoje wyniki i zapowiada cztery nowości. Marka jest trzecią co do wielkości na rynku pojazdów elektrycznych w Europie i drugą w sprzedaży pojazdów hybrydowych. Sprzedaż marki na świecie wyniosła 1.466.729 sztuk, w tym 832.605 w Europie i 634.124 poza Starym Kontynentem.
W 2022 roku Renault stał się trzecią największą zelektryfikowaną marką (rynek samochodów osobowych) z liczbą ponad 228.000 sprzedanych pojazdów (+12% w stosunku do 2021 roku). Renault jest trzecią największą marką w Europie na rynku pojazdów elektrycznych.
Wyniki Renault 2022 r.
Zgodnie ze swoimi ambicjami osiągnięcia najbardziej ekologicznego miksu na rynku europejskim do 2025 r., z ponad 65% sprzedanych pojazdów jako pojazdy zelektryfikowane, Renault zwiększyło swój udział w sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych o 9 w porównaniu z 2021 r. Gama E-Tech (elektryczna i hybrydowa) stanowiła 39% sprzedaży samochodów osobowych Renault w Europie w 2022 roku, w porównaniu ze średnią rynkową wynoszącą około 31%.
Mégane E-Tech electric uzupełnił naszą gamę samochodów elektrycznych w Europie od drugiej połowy 2022 roku i natychmiast stał się jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na rynku samochodów osobowych, z wynikiem 33.000 sprzedanych sztuk. Najwięcej sprzedaje się go w wersji High Range z zasięgiem 450 km. W 2023 roku Renault wprowadzi Mégane E-Tech electric na rynki poza Europą.
Technologia w pełni hybrydowa przeżywa rozkwit – 117.000 sztuk, co stanowi wzrost o 64% w stosunku do roku 2021. Ta technologia, jest bardzo poszukiwana przez klientów prywatnych, osiągnęła udział 30% w Renault Clio, 31% w Renault Captur i 65% w Renault Arkana. Jest też najpopularniejszym wyborem w Renault Austral. Do 2022 roku Renault będzie drugą największą marką w Europie pod względem sprzedaży samochodów hybrydowych.
Wzrost w segmentach tworzących największą wartość
Renault osiągnęło swój cel w zakresie sprzedaży do klientów indywidualnych – więcej niż co druga sprzedaż do tego celu. Miks sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 8 punktów z 2021 roku do poziomu 51%, a co ważne jest to o 7 punktów więcej niż średnia rynkowa. W efekcie udział w rynku sprzedaży do klientów indywidualnych poprawił się o +0,3 punktu w porównaniu z rokiem 2021 i wyniósł w Europie 6,1%.
Wzrost w segmencie C przyspieszył, a sprzedaż Renault wzrosła o 21% do ponad 200.000 rejestracji. Cieszy nas też, że sukces modelu Arkana trwa, w 2022 roku sprzedaż przekroczy już 80.000 sztuk (podwojenie z 41.800 sztuk w 2021 roku).
Rynek pojazdów użytkowych
Na europejskim rynku samochodów dostawczych Renault zajmuje drugie miejsce ze stabilnym udziałem w rynku wynoszącym 14,4%. W 2022 roku Renault uzupełniło swoją ofertę samochodów dostawczych o nowe Kangoo E-Tech electric i nowego Renault Master E-Tech electric, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i zgodnie ze swoimi ambicjami w zakresie elektryfikacji. Co ważne, Renault zajmuje pierwsze miejsce w segmencie samochodów dostawczych i drugie w segmencie średnich/dużych samochodów dostawczych.Wzrost sprzedaży Renault poza Europą
Poza Europą Renault poczyniło postępy na swoich kluczowych rynkach. Wolumen sprzedaży wyniósł 634.124 sztuki, stabilny w porównaniu z rokiem 2021. Sprzedaż poza Europą stanowiła 43,2% całkowitej sprzedaży marki.
Turcja, z wolumenem 99.639 sprzedanych pojazdów (+22,6% w stosunku do 2021 r.) i udziałem w rynku zwiększonym o 1,7 punktu do poziomu 12,7%, staje się czwartym największym rynkiem Renault, na którym nasza oferta produktowa doskonale odpowiada potrzebom rynku. Tutaj spodziewane są dalsze wzrosty.
W Maroku wielkość sprzedaży wzrosła o 11,4% do 26.385 pojazdów, a udział w rynku osiągnął 10-letni rekord 16,3% (wzrost o 2,9 punktu).
W Indiach sprzedaż spadła o 9%, a udział w rynku o 0,7 pkt. Renault pozostaje wiodącą marką europejską na rynku indyjskim i ma ambicje powalczyć o więcej, wprowadzając nowe modele.
W Ameryce Łacińskiej Renault zwiększyło sprzedaż o 8% do 283.116 sztuk. Wielkość sprzedaży wzrosła o 26% w Argentynie i o 30% w Meksyku dzięki sukcesowi Kwid’a, czwartego najlepiej sprzedającego się samochodu osobowego w Ameryce Łacińskiej. W Kolumbii Renault jest liderem dzięki Dusterowi, najlepiej sprzedającemu się pojazdowi na rynku.
Cztery premiery Renault w 2023 r.
„Zespoły osiągnęły nasze priorytety w 2022 roku: wzrost na rynku zelektryfikowanym, w segmencie C i na rynku detalicznym. Nasza gama E-Tech doskonale spełnia oczekiwania klientów i sprawia, że jesteśmy trzecią marką w Europie na rynku zelektryfikowanym. W 2023 roku wzrost marki Renault zapewni nasza wyjątkowa na rynku gama E-Tech, pełny rok sprzedaży Mégane E-Tech electric i nowego Austraal, a także cztery ważne premiery z wysokiej jakości pojazdami, z których jesteśmy dumni.” – podsumowuje Fabrice Cambolive, dyrektor operacyjny marki Renault.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze