W ramach planu strategicznego Renaulution, marka Renault zaznacza swoją obecność jako marka zdecydowanie technologiczna. Ambicja ta jest wspierana przez trzy filary: elektryfikację, z technologią E-Tech, łączność, zwłaszcza poprzez partnerstwo z Google, oraz bezpieczeństwo. Program „Human First” jest ucieleśnieniem tego dążenia do poprawy bezpieczeństwa kierowców i pasażerów, a także innych użytkowników dróg na całym świecie.
Ponad 50 lat badań na rzecz bezpieczeństwa
Od ponad 50 lat Renault pracuje nad optymalizacją systemów bezpieczeństwa i wyobrażeniem tych, które będą obowiązywać w przyszłości. Od 1970 roku zgłoszono ponad 2000 patentów związanych z bezpieczeństwem. Prace te – w połączeniu z działaniami podejmowanymi przez Road Safety i kolejne rządy – przyczyniły się do uratowania 350.000 istnień ludzkich i zapobiegły obrażeniom nawet 5,8 mln osób – podaje Stéphane Buffat (dyrektor Laboratorium Wypadkowości, Biomechaniki i Zachowania Człowieka).
Program Human First, wizja bezpieczeństwa Renault
Program „human first” uruchomiony przez Renault w 2023 r. umożliwi ogółowi społeczeństwa zapoznanie się ze wszystkimi inicjatywami marki w zakresie bezpieczeństwa i pozycjonowanie Renault jako marki technologicznej, a także ludzkiej. Jest to owoc współpracy inżynierów, ekspertów ds. bezpieczeństwa, menedżerów produktów, LAB i pracowników pierwszej pomocy (strażaków), który w połączeniu z najnowszymi innowacjami technologicznymi, takimi jak AI, pozwala dziś wyróżniać się Renault.
Podejście Renault wykracza poza projektowanie bezpiecznych samochodów. Chodzi o ochronę wszystkich, nie tylko zmotoryzowanych. W czasach, gdy rozwijają się inne środki transportu (elektryczne skutery i rowery), gdy wszyscy jesteśmy jednocześnie pieszymi, rowerzystami i kierowcami, z rodziną, przyjaciółmi lub kolegami z pracy, Renault zobowiązuje się do ochrony wszystkich na drodze.
„Jaki jest lepszy sposób na zilustrowanie przejścia [kierowanego przez Lucę de Meo] od tradycyjnego producenta samochodów do lidera technologii i usług mobilności niż poprzez bezpieczeństwo i związane z nim znaczne inwestycje w badania i rozwój?” – powiedział Arnaud Belloni, wiceprezes Renault Brand Global Marketing.
Program „human first” opiera się na 3 głównych osiach, które mają zapewnić bezpieczeństwo:
- Zapobieganie wypadkom poprzez rozwój zaawansowanych systemów wspomagania jazdy i wyposażenia bezpieczeństwa: w gamie Renault oferowanych jest ponad 36 systemów ADAS i 60 elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem, które pomagają zmniejszyć ryzyko zderzenia lub obrażeń oraz ich dotkliwość.
- Radzenie sobie z wypadkami, dzięki wyjątkowemu partnerstwu ze strażami pożarnymi w całej Europie, które zaowocowało już przeszkoleniem ponad 5.000 strażaków w 33 krajach oraz znaczącymi innowacjami w dziedzinie bezpieczeństwa powypadkowego, takimi jak Fireman access czy Renault QRescue, które znacznie skracają czas reakcji na udzielenie pierwszej pomocy.
- Zmniejszenie liczby wypadków poprzez masowe inwestycje w badania i rozwój z opracowaniem technologii pokładowych, takich jak safety score, safety coach i usługi on-line.
Program Human First w telewizji oraz w internecie
Program będzie emitowany przez cały rok na wszystkich kanałach marki: w telewizji z filmem z lat 30-tych, w mediach cyfrowych z oryginalnym dokumentem o współpracy straży pożarnej i Renault oraz w wielu innych mediach.
Film telewizyjny zaaranżowany przez Publicis Conseil i Renault został wyprodukowany przez firmę Les Réalité i wyemitowany we Francji w styczniu w ramach kampanii Renault Resolutions. Z punktu widzenia kierowcy film pokazuje kilku użytkowników dróg (pieszych, rowerzystów, miłośników motocykli itp.) w różnych sytuacjach. Pod koniec filmu sam kierowca staje się pieszym, gdy tylko wysiądzie ze swojego pojazdu. W materiale widzimy, że dziś każdy z nas może znaleźć się w jednej z tych ról a wszyscy jesteśmy ludźmi, natomiast technologie Renault (systemy wspomagające jazdę, QRescue, safety coach) są wykorzystywane do poprawy bezpieczeństwa.
Kampania będzie realizowana w Europie, Ameryce Łacińskiej i Indiach, z emisją telewizyjną we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech, emisją cyfrową dla reszty Europy, a następnie w Ameryce Łacińskiej i Indiach pod koniec 2023 roku.
Najnowsze komentarze