Sytuacja ekonomiczna Europy nie jest obecnie najkorzystniejsza, dlatego producenci muszą dostosować do aktualnych realiów swoją politykę. Dotyczy to także Renaulta, który odnotował – jak większość europejskich producentów samochodów – lekki spadek sprzedaży. Największe straty (7,9%) koncern poniósł w Europie, ale na innych kontynentach pojazdy z rombem na masce sprzedają się całkiem dobrze, dzięki czemu marża operacyjna na poziomie 2,5% zostanie utrzymana.
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2006 roku Renault zanotował przeszło 10-procentowy wzrost sprzedaży poza Europą. Spory w tym udział ma dynamicznie rozwijająca się sprzedaż Dacii Logan (wzrost o 28%). Średnia miesięczna sprzedaż tego auta w tym roku przekracza 20 tysięcy sztuk! Logan jest produkowany (pod marką Dacią oraz Renault) w czterech państwach, a oferowany przez dealerów w 42 krajach.
Znakomicie sprzedaje się także Samochód Roku’2006, czyli Renault Clio III. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku zdecydowało się na niego przeszło 300 tysięcy klientów. W tym czasie odnotowano w Europie przy tym modelu przeszło 42-procentowy wzrost sprzedaży! Dzięki tym wartościom Clio III jest najlepiej sprzedającym się samochodem swojego segmentu na rynku europejskim!
Nieźle sprzedaje się także kompaktowy Renault Megane we wszystkich wersjach. Wzrostu sprzedaży należy oczekiwać także w przypadku nowego Scenic’a wnoszącego nową jakość do segmentu minivanów.
Renault zamierza w ciągu kilku najbliższych lat odnowić gamę oferowanych samochodów. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowano m.in. nowe Twingo (poświęcimy mu odrębny artykuł), a w sprzedaży – podobnie, jak w przypadku koncernu PSA pojawić się mają samochody z segmentów, w których Renault dotychczas nie był obecny.
Renault będzie kontynuować realizację swojego planu w 2006 r. W Europie nowy Scénic znajduje się w sprzedaży od września, dostępny jest także w 5-miejscowej wersji Grand Scénic. Pojawią się po nim, w październiku, nowy Trafic i nowy Master. Oprócz tego utrzymywana będzie selektywna polityka handlowa. Logan MCV wejdzie na rynki pozaeuropejskie pod koniec roku, zanim zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie na początku 2007 r. Rozwój programu Logana połączony z dynamizmem Renault Samsung Motors pozwoli na kontynuację wzrostu sprzedaży.
W sytuacji ciągłego wzrostu cen energii i surowców grupa potwierdza swoją prognozę rocznej marży operacyjnej na poziomie 2,5% obrotów.
W 2007 r. Renault rozpocznie ofensywę produktową, wprowadzając w drugim półroczu 8 nowych modeli. W latach 2008 i 2009 wzrost wyników nabierze przyspieszenia pod wpływem wzmocnienia i poszerzenia gamy (7 nowych modeli w 2008 r. i 9 modeli w 2009) i kontynuowania rozwoju grupy na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza w Indiach i w Iranie. Te perspektywy skłaniają Renault do wyznaczenia etapów dla marży operacyjnej na poziomie 3% w 2007 r., 4,5% w 2008 r., aby osiągnąć w 2009 r. zakładane 6%.
Czeka nas zatem w drugiej połowie dekady niezła rewolucja modelowa i ofensywa ze strony francuskich producentów. Bardzo nas to cieszy :-)
KG
Najnowsze komentarze