Renault wycofuje się z Formuły E po zakończeniu czwartego sezonu mistrzostw.
Marka chce skoncentrować się na realizacji ambitnych celów w Formule 1 i nadal być aktywna w sporcie samochodowym w ramach Aliansu z Nissanem.
Renault i Nissan będą wspólnie pracowały nad zapewnieniem optymalnych warunków przekazania i wykorzystania obecnego doświadczenia i aktualnie rozwijanych rozwiązań.
Marka Renault poinformowała dzisiaj o decyzji wycofania się z Formuły E w lipcu 2018 roku, po zakończeniu czwartego sezonu mistrzostw. Team Renault e.dams, który od początku był partnerem mistrzostw i w końcu lipca 2017 zdobył trzeci z rzędu tytuł mistrza świata w Montrealu w Kanadzie, obecnie przygotowuje się do czwartego sezonu.
„W trakcie trzech pierwszych lat w Formule E przeżyliśmy wspaniałe chwile i z niecierpliwością czekamy na czwarty sezon. Team Renault e.dams zapewnia bardzo stabilne warunki pracy” – powiedział Thierry Koskas, dyrektor handlowy Grupy Renault. – „Jesteśmy pionierami na rynku samochodów elektrycznych i bardzo dużo się nauczyliśmy w dziedzinie wyczynowych pojazdów elektrycznych i zarządzania energią. Bezpośrednimi beneficjantami są oczywiście nasi klienci. Po czwartym sezonie chcemy skoncentrować nasze siły na bardzo ambitnych celach w Formule 1. Chcemy też nadal być aktywni w sporcie samochodowym w ramach Aliansu z Nissanem”.
Renault-Nissan-Mitsubishi w połowie tego roku utworzyły największy koncern samochodowy na świecie. Współpraca pomiędzy członkami aliansu opiera się na unikatowym modelu, który w optymalny sposób wykorzystuje efekt synergii dla zwiększenia konkurencyjności przy jednoczesnym zachowaniu odrębności jego członków. Takie założenie doprowadziło do utworzenia wspólnych pionów: konstrukcyjnego, produkcyjnego i logistycznego Renault i Nissana, a także pionu zakupów i zasobów ludzkich. Celem Aliansu jest poszerzenie współpracy pomiędzy Renault, Nissanem i Mitsubishi Motors, z wykorzystaniem wspólnych platform podłogowych, silników i nowych technologii w dziedzinie samochodów elektrycznych, autonomicznych i connected cars.
„Dzięki Aliansowi nasi konstruktorzy mogą wymieniać się informacjami z korzyścią dla wszystkich naszych marek. Jednym z czynników rozwoju, które gwarantuje Alians jest dywersyfikacja strategii w sporcie samochodowym przy jednoczesnym wykorzystaniu doświadczenia nabytego w ramach realizowanych programów sportowych” – dodał Thierry Koskas.
Ze względu na silną konkurencję w tej dziedzinie, Renault i Nissan chcą ściśle współpracować, aby zapewnić optymalne warunki wykorzystania obecnego doświadczenia oraz aktualnie rozwijanych rozwiązań.
Renault Sport Racing
Renault posiada imponujący dorobek w sporcie samochodowym: 11 tytułów mistrza świata kierowców i 12 tytułów mistrza świata konstruktorów w Formule 1. Ma na swoim koncie 172 zwycięstwa z udziałem 24 różnych kierowców i 486 zdobytych miejsc na podium. Marka zwyciężyła również we wszystkich dotychczas zorganizowanych trzech edycjach mistrzostw świata Formuły E FIA wraz z zespołem Renault e.dams. Renault może się również poszczycić zwycięstwem w wyścigach długodystansowych 24H Le Mans z 1978 roku, a także zwycięstwami w licznych rajdach w ramach rajdowych mistrzostw świata.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał na całym świecie ponad 120 tys. samochodów elektrycznych różnych marek. Renault jest pionierem na rynku samochodów elektrycznych w Europie i liderem w sprzedaży osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym. Co czwarty elektryczny samochód to samochód marki Renault. Renault jest także jedynym producentem oferującym pełną gamę samochodów elektrycznych, obejmującą modele ZOE, Twizy i Kangoo Z.E. i pokrywającą szerokie spektrum potrzeb użytkowników. Marka pragnie rozwijać samochody elektryczne na szeroką skalę. Dzięki wprowadzanym nieustannie innowacjom i rozwijanemu ekosystemowi dąży do zapewnienia możliwości łatwego i przyjemnego korzystania z atrakcyjnych i przystępnych cenowo samochodów elektrycznych na co dzień.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze