Renault osiągnął w pierwszej połowie 2023 r. we Francji udział 16,3%, wyprzedzając znacznie swojego rywala, Peugeot. Marka jest zadowolona ze sprzedaży we wszystkich segmentach i chociaż widać pewne oznaki spowolnienia, to z optymizmem patrzy w przyszłośc.
Renault sprzedał na rynku aż 11 tysięcy samochodów więcej niż Peugeot, lącznie było to 144.175 aut a udział wyniósł 16,3%. Marka jest też dobrze odbierana na rynku klientów indywidualnych, gdzie sprzedała aż 43,4% całości wolumenu. W segmencie C udział sprzedaży jest bardzo wysoki, z bardzo dobrymi wynikami modelu Austral. Łącznie w segmencie C marka sprzedała aż 55.358 aut. Renault Megane e-Tech znalazł 7.570 nabywców.
W drugiej połowie roku na rynku pojawią się: popularne Clio 5 FL, na sprzedaż którego Renault bardzo mocno liczy, ale też nowe duże modele. Po Australu przyjedzie przecież nowy Espace, oczekiwany przez klientów z większymi potrzebami przewozowymi. Oba modele ma wesprzeć intensywna kampania promocyjna, wykorzystująca pewną lukę informacyjną, pozostawianą przez konkurencję. Grupa Renault bardzo skutecznie przejmuje aktywności takie jak Roland Garros czy ostatnio Dakar i kierowcę-legendę, Sebastiena Loeba. Później przyjdzie czas na Rafale – flagowy model, który wzmocni obecność Renault i przyciągnie nowych klientów.
Do końca roku grupa liczy na osiągnięcie jako całość 1,5% zysku oraz polepszenie swoich wskaźników finansowych. Nie zamierza też modyfikować zasad sprzedaży samochodów ani zmieniać struktury, która jest wydajna i przynosi oczekiwane rezultaty – mówią przedstawiciele firmy.
Najnowsze komentarze